چرا مردم کارت ویزیت رد و بدل میکنند؟ هدف این است که کسب و کار خود را به صورت هوشمندانه به دیگران معرفی کنند. کارت ویزیت به دنیای حرفهای شما هویت میبخشند و در عین حال آنچه را که انجام میدهید منعکس میکنند. اگر در این بیلبوردهای جیبی طراحی و فرآیند چاپ رعایت شود آنجا است که کلید موفقیت در چاپ کارتهای ویزیت خلاق رخ داده است. در این صورت میتواند تاثیری ماندگار بر جای بگذارند. در حالی که کارت ویزیت ممکن است مانند تکههای کاغذ کوچک به نظر برسد، اما آنها ابزار قدرتمندی هستند که به برند شما هویت حرفهای میدهند.
کارت ویزیت یک کارت کاغذی است که معمولاً به اندازه کارت اعتباری است. این کارتها چیزی فراتر از اطلاعات تماس شما است، در واقع ایت کارت یک، نمایش بصری از شما و شرکت شما است. کارتهای ویزیت مؤثر تعدادی از نیازهای بازاریابی از جمله شناخت برند، تبلیغات، اطلاعات تماس را برآورده میکنند. در کارت ویزیت جلوه بصری، روش چاپ، هزینه و سایر جزئیات با توجه به هنجارهای فرهنگی یا سازمانی و ترجیحات شخصی متفاوت میشود. کارت ویزیت شما بخش مهمی از برند سازی شما است در طراحی و چاپ آن اهمال کاری نکنید.
اگر میخواهید بدانید کلید موفقیت در چاپ کارتهای ویزیت خلاق چیست فقط نباید به امورات چاپی آن توجه کنید. در نظر بگیرید تمام فاکتورهای چاپ کارت ویزیت را بدون کاستی رعایت کردهاید اما کارت ویزیت چاپ شده مورد پسند نیست و به نوعی خلاقیت در آن دیده نمیشود. میدانید چرا این اتفاق رخ داده است چون شما به طراحی کارت ویزیت توجه نکردهاید. طراحی و چاپ برای کلیه محصولات چاپی مانند مکمل عمل میکنند به هیچ عنوان نمیشود با یک فاکتور اوج یک محصول را نشان داد. نکاتی که باعث میشود کارت ویزیتی خلاقانه داشته باشید شامل موارد زیر است:
موثرترین کارت ویزیتها از اصول اولیه طراحی پیروی میکنند. اصول طراحی شامل سلسله مراتب، خلاقیت، فضای خالی و وحدت در کارت را شامل میشود. در نظر بگیرید همه اینها در کنار هم برای ایجاد طرحهای کاربردی و بصری جذاب کار میکنند.
مطلب پیشنهادی: تاریخچه ی کارت ویزیت
اولین قدم از کلید موفقیت در چاپ کارتهای ویزیت خلاق این است که تصمیم بگیرید چه چیزی در کارت ویزیت خود قرار دهید. هدف کارت ویزیت این است که هر آنچه که مشتریان در مورد کسبوکار شما باید بدانند در اختیار مشتریان قرار دهید. اطلاعات شامل نام و عنوان شغلی، نام تجاری، شماره تلفن، وب سایت، ایمیل، رسان اجتماعی و موارد دیگر است. البته نحوه قرارگیری هر کدام بنا بر طراحی کارت ویزیت تغییر میکند.
خوانایی در طراحی کارت ویزیت بسیار مهم است. در حالی که استفاده از فونتهای منحصر به فرد و فانتزی وسوسه انگیز است بهتر است فونتهایی را انتخاب کنید که به راحتی خوانده شوند و چشم را خسته نکند. هر چه خواندن کارت شما در یک نگاه سادهتر باشد در انتقال اطلاعات به مخاطب موثرتر است.
میخواهید کارت ویزیت شما چه ظاهری داشته باشد؟ اگر میخواهید از رقبا متمایز شوید، باید در انتخاب شکل ظاهری کارت ویزیت خلاقانه خاصترین را انتخاب کنید. اشکال مختلف کارت ویزیت عبارتند از: استاندارد، مربع، گوشه گرد، گوشه گرد مربع، دایره و بیضی است. توجه کنید شکل منتخب باید فضای مناسبی را در اختیار شما قرار دهد تا اطلاعات کسب و کار، جزئیات تماس، لوگو و موارد دیگر در آن درج شود.
گاهی اوقات تنظیم چاپگرها بهم میخورند یا چاپخانه کارتهای شما را کمی خارج از مرکز میبرد. برای اینکه مطمئن شوید چیزی حذف نمیشود، سعی کنید طرح خود را در ابعاد استاندارد نگه دارید. اندازه کارت ویزیت بر حسب پیکسل: 1050 × 600 پیکسل است. اگر از یک برنامه یا نرم افزار طراحی برای ایجاد کارت ویزیت خود استفاده میکنید، این اندازه گیری پیکسلها مفید خواهد بود. توجه داشته باشید که اندازه واقعی کارت 1050 × 600 پیکسل، اندازه کامل 1083 × 633 پیکسل و منطقه چاپ ایمن 1008 × 558 پیکسل است.
اگر فونت خاصی در وب سایت، لوگو یا سایر مواد بازاریابی شما گنجانده شده است، توصیه میکنیم از همان فونت در کارت ویزیت خود استفاده کنید. اما اگر تاکنون فونت خاصی را انتخاب نکردهاید بهتر است برای کلید موفقیت در چاپ کارتهای ویزیت خلاق فونتی را انتخاب کنید که نشاندهنده برند شما باشد. مثلا اگر شرکت شما در زمینه فناوری فعالیت میکند باید فونتهای فنی و مدرن را انتخاب کنید. هرگز از اندازه فونت کمتر از 8pt استفاده نکنید علاوه بر این، توصیه میشود نام و لوگوی شرکت خود را بزرگتر از سایر فونتها در نظر بگیرید.
برخی از موثرترین مفاهیم طراحی کارت ویزیت سادهترین آنها هستند طرحهای شلوغ یا درهم میتواند چشم را تحت تأثیر قرار دهند، بنابراین بهتر است روی سادگی تمرکز کنید و از متن یا گرافیک غیرضروری دوری کنید. شلوغ بودن بیش از حد کارت ویزیت شما میتواند آن را طاقت فرسا و بی اثر کند. رویکرد مینیمالیستی به کارت شما ظاهری تمیز و مدرن می بخشد و تاثیرگذاری آن را افزایش میدهد. در مطلب چگونه کارت ویزیت مناسب برند خود را طراحی و چاپ کنیم؟ به طور کامل در این مورد صحبت کردهایم.
مشتریان را با یک پیشنهاد ویژه و مفید یا هر انگیزه دیگری که باعث تعامل آنها با کسبوکار شما میشود جذب کنید. میتوانید به سادگی یک QR کد را در پشت کارت خود قرار دهید.
آخرین چیزی که باید رعایت شود این است که متوجه شوید اشتباه تایپی وجود ندارد. یکی از مهمترین نکات طراحی کارت ویزیت، تصحیح، تصحیح، تصحیح است! از یک همکار یا دوست بخواهید طراحی کارت شما را از نظر غلط املایی یا هر چیز دیگری که ممکن است کمی بد به نظر برسد، دوباره بررسی کند. کمک گرفتن ضرری ندارد علاوه بر این، فایلهای نهایی خود را مجدداً بررسی کرده و به اندازه کافی برچسب گذاری کنید تا از هرگونه سردرگمی در چاپ جلوگیری شود. هنگامی که 100٪ مطمئن شدید که طرح شما آماده است، آن را به چاپخانه ارسال کنید! اطمینان حاصل کنید که یک مؤسسه قابل اعتماد با متخصصان با تجربه انتخاب میکنید که چاپ درست طراحی شما را انجام میدهند. همان طور که قبلاً گفتیم کیفیت در چاپ چیزی است که یک کارت ویزیت عالی را می سازد.
مطلب پیشنهادی: نمونه کارت ویزیت جذاب
در این بخش از مطلب کلید موفقیت در چاپ کارتهای ویزیت خلاق به طور مجزا فقط در مورد نکات چاپی کارت ویزیت حرف میزنیم که شامل موارد ذیل است:
یکی از مهمترین موارد برای یافتن کلید موفقیت در چاپ کارتهای ویزیت خلاق انتخاب درست متریال است. جنس انتخابی شما در کیفیت چاپ نهایی تاثیر زیادی دارد اگر کارت ویزیت منتخب از لحاظ جنس با کیفیت باشد وقتی آن را در دست میگیرد از لمس آن لذت میبردید زیرا خاص بودن را منتقل میکند.
کارت ویزیت شما باید به عنوان دروازهای برای ورود به برند شما عمل کند باید بتواند نام، نقش و اطلاعات تماس شما را به وضوح بیان کند. بسته به اینکه چه عنصری در کارت ویزیت مهم است آن را با روشهای چاپی متفاوت قادر هستید برجسته سازی کنید تا بهتر دیده شود. این یک انتخاب هوشمندانه و بسیار مهم در کلید موفقیت در چاپ کارتهای ویزیت خلاق محسوب میشود.
افزودن روکشهای منحصر به فرد به کارت ویزیت میتواند آن را از میان سایر کارتها متمایز کند. روکشهای براق و مات قادرند جلوه کارت ویزیت را تغییر دهند علاوه بر اینکه روکشها شکل ظاهری را متمایز ساخته و در ماندگاری و عمر کارت نقش مهمی را بر عهده دارند. اینکه روکش به درستی بر روی کارت ویزیت فیکس شود بسته به تجهیزات چاپخانه منتخب دارد.
با ظهور الگوهای کارت ویزیت و چاپگرهای حرفهای ممکن است وسوسه شوید تا کارتهای خود را در خانه چاپ کنید. با این حال، هیچ چیز با کیفیت حرفهای که یک چاپخانه اختصاصی میتواند ارائه دهد، قابل مقایسه نیست. سرمایهگذاری در چاپ با کیفیت بالا بر حرفهای بودن و تعهد شما به برندتان تاکید میکند و تفاوت قابل توجهی در ارزش درک شده کارت ویزیت شما ایجاد میکند.
مطلب پیشنهادی: ارزانترین کارت ویزیت
ما به منظور افزایش آگاهی شما از کلید موفقیت در چاپ کارتهای ویزیت خلاق مقالهای تخصصی را ارائه دادیم. برای معروف کردن برندتان این عنصر تبلیغاتی را هر چه بهتر باید در اختیار داشته باشید. مجموعه چاپ کهن برای برآورده کردن نیازهای بازاریابی شما، کارت ویزیت را بر روی طیف وسیعی از گزینههای موجودی کاغذ طراحی و چاپ میکند.
نظر شما درباره کلید موفقیت در چاپ کارتهای ویزیت خلاق چیست؟