چگونه لیبل طراحی کنیم
طراحی

چگونه لیبل طراحی کنیم

8/14/2022 6:00:25 PM
272 مشاهده

بسیاری از برندها و محصو لاتی را در بازار مشاهذه می‌کنید دارای لیبل هستند. در واقع لیبل‌ها معرف محصول هستند در نتیجه بسیاری از طراحان با این سوال روبه‌رو هستند که چگونه لیبل طراحی کنیم. ما در این مطلب به این سوال پاسخ خواهیم دادم و برخی از نکات لازم برای طراحی و چاپ لیبل را شرح می‌دهیم.

طراحی لیبل

طراحی لیبل عالی نه تنها یک ضرورت عملی تجاری است، بلکه می‌تواند فضایی عالی برای نبوغ خلاقانه باشد. در حالی که لوگوها اغلب باید کوچک و همه کاره باشند، لیبل‌های محصولات بوم بسیار بزرگ‌تری را در اختیار طراحان قرار می‌دهد. اما طراحی خلاقانه لیبل یا برچسب باید هدفی را دنبال کند: اطلاع دادن به خریدار احتمالی در مورد خرید خود. در طراحی لیبل این کار را هم به طور مستقیم، با کپی که محصول را شناسایی و توصیف می‌کند و هم به طور غیرمستقیم با رنگ و آثار هنری که تجربه کلی را منتقل می‌کنند، انجام می‌دهند. در مجموع، طراحی یک برچسب ایجاد یک انتظار است، به همین دلیل ارسال پیام صحیح بسیار مهم است.

طراحی لیبل در ابتدا می‌تواند کاری پیچیده به نظر برسد. برچسب‌ها باید وظیفه برجسته شدن و برانگیختن ویژگی‌های منحصر به فرد محصول را انجام دهند و در عین حال با برند تثبیت شده شرکت مطابقت داشته باشند. ملاحظات فنی نیز وجود دارد: چه اطلاعاتی باید در آن گنجانده شود، شکل ظرف، و محدودیت‌های تحمیل شده توسط هزینه‌های چاپ. برای ساده کردن همه این‌ها، ما در مجتمع چاپ کهن در این راهنمای کامل برای طراحی برچسب، شما را در تمام مراحل راهنمایی می‌کنیم.

الزامات طراحی لیبل

قبل از اینکه بتوانید طراحی لیبل را ایجاد یا سفارش دهید، چند چیز وجود دارد که مشتری باید قبل از موعد برای طراح آماده کند. این باعث می‌شود که فرآیند طراحی بسیار روان‌تر پیش برود و اطمینان حاصل شود که از هرگونه تغییر عجولانه و لحظه آخری طراحی به دلیل عدم برنامه‌ریزی جلوگیری می‌کنید.

• ابعاد بسته بندی

با تحقیق در مورد تامین کنندگان یا تولیدکنندگان بسته بندی شروع کنید (یک جستجوی سریع در گوگل می تواند به شما کمک کند یکی را در منطقه خود پیدا کنید)، و یک ظرف را انتخاب کنید. برای سفارشات عمده حتما به مواد، اندازه، شکل و قیمت توجه داشته باشید.

اندازه‌های برچسب رایجی وجود دارد که با اکثر انواع بسته‌بندی استاندارد مرتبط است مانند قوطی رب 500 گرمی. معمولاً تا زمانی که ابعاد بسته بندی را می‌دانید، طراح می‌تواند با خلاقیت ابعاد برچسب مناسبی را که مناسب است تعیین کند.

• خدمات چاپ

چایخانه‌ها فایل طرح نهایی را می‌گیرد و لیبل نهایی شما را متناسب با نوع کاغذ و موارد دیگر چاپ می‌کنند. با این حال، قبل از دیدن یک طراح، از قبل برنامه ریزی خوبی است که از الزامات فنی و قیمت چاپ مطلع شوید. به عنوان مثال: فرمت‌های فایل، محدودیت‌های اندازه، هزینه‌های رنگ‌های اضافی یا موارد اضافی فانتزی مانند فویل، روکش‌های مات‌ها و براق و غیره. برخی از خدمات چاپ الگوهای لیبل خالی آماده را بر اساس ابعاد شما ارائه می‌دهند.

انتخاب چاپگر در کنار سازنده بسته بندی به شما کمک می‌کند مطمئن شوید که اندازه برچسب و چسب با شکل و جنس بسته بندی شما مطابقت دارد. برخی از تامین‌کنندگان بسته‌بندی ممکن است به عنوان یک سرویس چاپ عمل کنند یا چاپگرهایی داشته باشند که توصیه می‌کنند.

• لوگو و برندینگ

طراحی لیبل جایگزین لوگو نیست، و این یک اشتباه رایج تازه کارها است که قبل از فکر کردن به برند شرکت خود، طراحی لیبل را سفارش می‌دهند. یک لوگو هویت کلی کسب و کار را از طریق یک نماد ساده شده نشان می‌دهد در حالی که برچسب کم و بیش به عنوان یک نشانه برای یک محصول خاص عمل می‌کند.

طراحی برچسب در نهایت در زیر مجموعه هویت برند قرار می‌گیرد، و به همین دلیل، مهم است که لوگو و برند شما از قبل طراحی شده باشد. این شامل ملاحظاتی مانند رنگ‌ها و فونت‌های برند می‌شود که طراح برچسب از همه آن‌ها استفاده می‌کند تا کار خود را از نظر بصری با بقیه هویت شما مطابقت دهد.

• توضیحات محصول

توضیحات اطلاعات عملی در مورد محصول - معمولاً به شکل پاراگراف - ارائه می‌دهد که مصرف کننده می‌تواند در اوقات فراغت خود آن را بخواند. جزئیات درج شده در اینجا به محصول شما بستگی دارد. برای مثال، چیزی دارویی مانند مکمل ممکن است شامل دستورالعمل‌ها، مراحل و هشدارها باشد. از سوی دیگر، نوشیدنی‌های الکلی شامل درصد ABV همراه با اندازه‌گیری‌های حجمی هستند. همه این‌ها به همین دلیل است که ایده‌آل است که پیش‌نویس یک کپی‌رایتر را زودتر از موعد آماده کنید تا طراح دقیقاً بداند چقدر فضایی را باید کنار بگذارد.

• حقایق غذایی یا مواد تشکیل دهنده

حقایق تغذیه‌ای مواد تشکیل دهنده و مقادیر آن‌ها را به صورت جدول نمایش می‌دهند، به ویژه برای محصولات مصرفی. در این مرحله بسیار مهم است که بدانید با چه تعداد مواد تشکیل دهنده سر و کار دارید زیرا این امر تعیین می‌کند که کادر شما چقدر بزرگ باشد.

سفارش طراحی و چاپ لیبل

همان طور که در بالا اشاره شد لیبل یک برچسب معرفی محصول است که در طراحی آن باید به برخی اصول توجه کرد تا خروجی کار درست و مورد پسند مشتری باشد. اگر می‌خواهید برای محصول و برند خود لیبل طراحی و چاپ کنید می‌توانید به مجتمع چاپ کهن مراجعه کنید و یا سفارش خود را به صورت آنلاین در سایت ثبت کنید.

نظر شما درباره چگونه لیبل طراحی کنیم چیست؟