می خواهید بدانید مراحل تهیه و چاپ کاتالوگ محصولات چگونه است؟ چه فاکتور و نکاتی نیاز است تا کاتالوگی مفید تولید شود؟ به پاسخ این سوالات با مطالعه این مقاله میرسید. در بازار کسب و کار، تولید کنندهای موفق است که بهتر و بیشتر محصولات خود را به مشتری معرفی کند و برای این کار نیاز به تبلیغات دارد. طراحی و چاپ کاتالوگ در سالهای اخیر یکی از روشهای موثر و مفید در افزایش تعداد مشتریان برای کسب و کارهای متفاوت بوده است. در نتیجه توجه به مراحل تهیه و چاپ کاتالوگ محصولات یک گام موثر در بازاریابی به شمار میرود.
یکی از روشهای موثر برای افزایش تعداد مشتریان ، ایجاد یک کاتالوگ حرفهای برای محصولات و خدمات است، در مراحل تهیه و چاپ کاتالوگ محصولات باید نکانی رعایت شود تا کاتالوگی تولید شود که معرف شایستهای از برندتان باشد. در ادامه مطلب مراحل تهیه و چاپ کاتالوگ محصولات این نکات را بررسی خواهیم کرد:
• اولین مرحله از مراحل تهیه و چاپ کاتالوگ محصولات، جمع آوری محتوای آن است. برای یک کاتالوگ بایستی تمامی المانهای لازم را در اختیار داشت. تصاویر محصولات و خدمات به همراه مشخصات آنها ، اطلاعات شرکت و هرگونه اطلاعات تکمیلی برای تهیه کاتالوگ نياز است.
• انتخاب عکس مناسب یکی از نکات مهم در کاتالوگ و جذب نگاه خواننده است پس از این موضوع راحت عبور نکنید. یک تصویر زیبا و جذاب میتواند مشتریان را به خواندن مطالب کاتالوگ تشویق نماید. این امر میتواند به خرید محصول توسط مشتری منجر گردد.
• عکسها بخش مهمی از فضای کاتالوگ را تشکیل میدهند و وضوح و کیفیت آنها دارای اهمیت بالایی است. توجه کنید از تصاویر با کیفیت پایین برای پس زمینه هم استفاده نکنید. برای قرار دادن عکس های با کیفیت از یک عکاس حرفهای کمک بگیرید. تصاویر با وضوح پایین، تار و پیکسلی چاپ میشوند.
• متنی که در کاتالوگ نوشته میشود، باید به زبانی نوشته شود که برای مخاطب آشنا باشد برای این قسمت مهم از کاتالوگ بایستی از نویسندهای حرفهای در این زمینه مشاوره و ایده گرفت. هماهنگی و داستان سرایی و روالی منطقی در متنها نظر مخاطب را جلب میکند
• در مراحل تهیه و چاپ کاتالوگ محصولات در کاتالوگ باید به این نکته ت.جه داشت که، از زیاده گویی و تعریف بیش از حد بپرهیزید و سعی کنید تا آنجا که میتوانید مطالب را به طور خلاصه و مفهوم بیان کنید.
• موارد مهمی از جمله سبک طراحی، رنگ، اندازه و سایز کاتالوگ و حتی تعداد تیراژ در این بخش مورد بررسی و قرار گیرد.
• داشتن یک کاتالوگ حرفهای نیازمند اطلاعات دقیق و مشخصات فنی محصول مورد نظر است. همچنین با درج ویژگیهایی از قبیل کد محصول ، قیمت آن به همراه درصد تخفیف میتوان به کاتالوگ جذابتری دست یافت.
• وقتی کاتالوگ شما در سایز مناسب چاپ شود قابلیت حمل آسان را برای خواننده ایجاد میکند.
• همیشه در صفحه آخر کاتالوگ راحتترین راههای ارتباطی خصوصا راههای ارتباطی آنلاین خود را قرار دهید.
• یکی از روشهای مناسب برای جذابتر نمودن کاتالوگ ، وجود فهرست محتویات است. بایستی برای هر صفحه، یک محصول خاص و یا یک نوع خدمت ویژه در نظر گرفت تا باعث استفاده راحتتر مخاطب از کاتالوگ گردد.
مراحل تهیه و چاپ کاتالوگ محصولات در چاپخانه باید هر پرسنل وظیفه خود را بداند و برای تهیه کاتالوگ در چاپخانه وظیفه پرسنل آن سازماندهی، تعیین مطالب درست، انتخاب صفحات مناسب، مشاوره اصولی مشخص کردن نوع کاتالوگ (مانند کاتالوگ خشتی و...) و سایر موارد است. چاپ کاتالوگ حرفهای تنها از عهده یک تیم متخصص برمیآید و برخی از مراحل تهیه و چاپ کاتالوگ در چاپخانه شامل موارد ذیل است:
• طراح چاپخانه باید از یک نرم افزار مناسب که بتواند طراحی آنچه شما، در ذهن دارید را محقق سازد استفاده کند. او باید با توجه به جزئیاتی که شما در ذهن دارید و نوع فعالیت کاری شما از خلاقیت خود استفاده کرده و طراحی مناسبی را انجام دهد.
• مطالب باید به گونهای نوشته شود که مشتریان بتوانند به راحتی از میان محصولات مشابه، مورد متناسب با نیازهای خود را به راحتی انتخاب نمایند.
• در طراحی کاتالوگ نیز تعیین اینکه در کدام صفحه چه مطلبی درج گردد بسیار مهم و قابل تامل است .
• طراح کاتالوگ اگر مجبور به اضافه شدن صفحات باشد ، باید به گونهای صفحات اضافی را پر کند که سبب ترویج و فروش بیشتر محصولات گردد.
• در چاپخانه هنگام فرم بندی کاتالوگ باید دقت داشت که در هنگام کار با ماشینهای دوخت منگه، صفحهات تا شده داخل یکدیگر قرار گیرند و کلیه صفحات فیکس شوند. فرمهای چاپ کاتالوگ با صحافی در کنار یکدیگر قرار میگیرند. نوع صحافی بر اساس مفتول و چسب گرم متفاوت است.
• از افکتهای مناسب برای چاپ جلد چاپخانه باید استفاده کند.
• در هنگام آماده سازی مراحل تهیه و چاپ کاتالوگ محصولات قبل از چاپ صدها نسخه از کاتالوگ بایستی حتما یک نمونه از آن تهیه و به دقت با کارفرما مورد بررسی قرار گیرد.
• کاغذهای متفاوتی برای چاپ کاتالوگ داریم چاپخانه باید بر اساس نوع کاتالوگ و محصولات آن گزینه درست را انتخاب کند. تهیه کاتالوگ حرفهای باید توسط افرادی حرفهای صورت گیرد.
در این بخش از مراحل تهیه و چاپ کاتالوگ محصولات به بررسی این خواهیم پرداخت که چگونه کاتالوگ محصولات خود را تهیه کنیم. در واقع یک کاتالوگ حرفهای به گونهای طراحی میشود که بتواند شرح فعالیت صنعتی را به خوبی به نمایش بگذارد. اگر می خواهید بدانید برای داشتن یک کاتالوگ هدفمند چه کاری باید انجام دهید، در ادامه به سادهترین شکل ممکن بیان خواهیم کرد.
ساده ترین و بهترین نحوه ساخت کاتالوگ این است که شما با توجه به هدف خود، استراتژی محتوایی مشخص کنید. برای داشتن کاتالوگ مناسب نیاز است در آن نام و قیمت محصول، تشریح و تعریفات عمومی محصول، مشخصات فنی محصول، محتوا نویسی برای محصول را انجام دهید. در صورتی که هدف طراحی از کاتالوگ موارد تجاری ، تبلیغاتی باشد در آنها از تصاویر، رنگها و طراحیهای جذاب جهت معرفی هر چه بهتر نیز استفاده میشود. این گونه است که میتوانید کاتالوگ برای محصولاتتان تهیه کنید.
مراحل تهیه و چاپ کاتالوگ محصولات در تخصص هر چاپخانهای نیست، بدون شک کیفیت چاپ یک کاتالوگ تاثیر بسیار زیادی در به ثمر نشستن اهداف آن برای جهت جذب مخاطبان بیشتر خواهد داشت. ایران کهن چاپ فوری کاتالوگ محصولاتتان را به بهترین نحوه ممکن و با قیمت مناسب انجام میدهد.
نظر شما درباره مراحل تهیه و چاپ کاتالوگ محصولات چیست؟