محصولات چاپی بهترین ابزارهای تبلیغاتی برای هر کسبوکاری هستند و این موضوع را هیچ شخصی نمیتواند انکار کند. برخی اوقات هزینه زیاد یا بازخورد نامناسب از آن ابزار تبلیغاتی کارفرما را از داشتن محصولات تبلیغاتی دلسرد میکند. در این مقاله سعی داریم نکاتی برای افزایش کارایی و کاهش هزینه در چاپ کاتالوگها را ارائه دهیم. برای اینکه این موضوع کاملا قابل درک و واضحتر باشد این مقاله را به دو بخش یعنی نکاتی برای افزایش کارایی کاتالوگ و کاهش هزینه چاپ در کاتالوگ تقسیم میکنم با چاپ کهن بزرگترین چاپخانه ایران همراه باشید.
در این بخش از مطلب نکاتی برای افزایش کارایی و کاهش هزینه در چاپ کاتالوگها به بررسی خود کارایی خواهیم پرداخت. کارایی نشان دهندهی سطح اوج عملکرد است که برای دستیابی به بالاترین میزان خروجی، از کمترین میزان ورودی استفاده میکند. اگر این معادله را طراح و چاپخانه بتواند در ابزارهای تبلیغاتی استفاده کنند کاهش قابل توجهی در وقت، انرژی، هزینه و بازدهی بالا از آن محصول را به ارمغان میآورند. افزایش کارایی در کاتالوگ جذب مخاطب و فروش بیشتری را میسازد. در نتیجه اهمیت چاپ کاتالوگ کاغذی نباید نادیده گرفت و از آن غفلت کرد.
کاتالوگ ابزاری برای افزایش اطلاعات به مشتریان است، زمانی که قرار است آن را برای تبلیغات و فروش بیشتر محصولتان انتخاب کنید باید به بازار هدف، مزایا، کارایی، نحوه کارکرد و حتی معایب آن فکر کنید. مواردی که افزایش کارایی را در چاپ کاتالوگ میسازد.
استفاده صحیح از رنگ، عکس، متنها و اطلاعات مناسب و سایر موارد مربوط به طراحی کاتالوگ هر چقدر مناسبتر و غنیتر باشد فروش بهتر و کارایی بالاتری دارد. با طراحی درست و صحیح یک کاتالوگ راندمان فروش خود را افزایش دهید.
هر چقدر محتوای کاتالوگ درست و متنوع باشد کارایی کاتالوگ را بالاتر میبرد.
در ادامه مطلب نکاتی برای افزایش کارایی و کاهش هزینه در چاپ کاتالوگها به تیترها میرسیم. تیترها، عنوانها و جملات آغازین اهمیت زیادی در سطح عملکرد و در اوج بودن کاتالوگ دارد.
فراموش نکنیم که از طریق کاتالوگ قرار است مخاطب در سریعترین زمان ممکن، پاسخ پرسشهای خود را بیابد. این موضوع در کارایی کاتالوگ از آن جهت اهمیت دارد که زمان را برای مشتری حفظ میکند. زیرا وقتی یک کاتالوگ حرفهای در اختیار داشته باشید زمان کمتری صرف مشاوره و توضیحات به مشتری میکنید. در واقع کاتالوگ پاسخ تمام سوالات احتمالی مشتری را در اختیار او قرار داده و کاهش چرخه کسبوکار مثل مشاوره و آشنایی با محصول را حذف میکند.
در ساخت کاتالوگ و نکاتی برای افزایش کارایی و کاهش هزینه در چاپ کاتالوگها موارد زیادی را باید مورد ارزیابی و بررسی قرار داد. مانند اینکه چند صفحه است، قرار است در چه محیطی از کاتالوگ استفاده شود، نوع متریال سازنده چیست و خیلی از این نکات ریز و درشت که حواس جمع بودن در کلیه موارد ساخت کاتالوگ کارایی آن را به میزان قابل توجهی افزایش میدهد.
در سبد محصولات شرکتها معمولا برخی از محصولات فروش بسیار بالایی نسبت به سایرین دارند. نحوه قرارگیری این محصولات در صفحات درست کاتالوگ کارایی آن را بالاتر میبرد، این محصولات نباید پراکنده در کاتالوگ باشند.
یکی دیگر از نکاتی برای افزایش کارایی و کاهش هزینه در چاپ کاتالوگها مهم است، پرهیز از کلمات تکراری است. رعایت نکردن این فاکتور خستگی و دلزدگی از کاتالوگ را به همراه دارد، که باعث میشود کاتالوگ کارایی خود را از دست بدهد.
یکی دیگر از نکات افزایش کارایی این است که مطمئن شوید در کاتالوگ به منافع مشتری بها داده شده است. به این موضوع نگاهی عمیق و دقیق داشته باشید و به مزایای برندتان فکر کنید و پیشنهادهایتان را به مشتری ارائه دهید.
طراحی کاتالوگ را به کسی بسپارید که تمام اصول تبلیغاتی محصول و کالای مد نظر شما را رعایت کند. طراح حرفهای باید منطبق با اصول بازاریابی، یک کاتالوگ را به شما ارائه دهد و او نکاتی برای افزایش کارایی کاتالوگ را به خوبی میداند.
یکی از فاکتورهای محاسبه سود، افزایش نسبت فروش محصول نسبت به بازدید مشتری است. کاتالوگ میتواند بازدید محصول را افزایش بخشد، زیرا مانند یک فروشنده ماهر عمل میکند. کاتالوگ در دنیای کسبوکار حرفهای، در تبلیغات، و به روز بودن شیوه تبلیغاتی از اساسیترین فاکتورهای موفقیت به شمار میرود.
همان طور که گفته شد در بخش اول مطلب نکاتی برای افزایش کارایی و کاهش هزینه در چاپ کاتالوگها، کارایی را بررسی کردیم. حالا نوبت به بخش دوم یعنی کاهش هزینه در چاپ کاتالوگ میرسیم.
دقت کنید که وقتی میخواهید کاهش هزینه، طراحی و چاپ سریع کاتالوگ را انجام دهید، بهتر است یک چاپخانهی با تجربه برای این کار انتخاب کنید. با راهنمایی و اطلاعاتی که چاپخانه در اختیار شما میگذارد متوجه میشوید چگونه میشود کاهش هزینه را در این ابزار تبلیغاتی بوجود آورد و از پرداخت کردن هزینههای اضافی برای کاربردیترین و عمومیترین ابزار معرفی محصول یعنی کاتالوگ جلوگیری کنید. از جمله نکاتی برای افزایش کارایی و کاهش هزینه در چاپ کاتالوگها که میتوان به آن اشاره کرد به شرح زیر است:
اینکه ابعاد را بشود کم کرد بدون اینکه طراحی و فرم اصلی طرحها با مشکل مواجه نشود در تخصص یک تیم حرفهای است این کار در مقدار مصرف کاغذ، هزینه زینک تاثیرگذار است.
برای اینکه در چاپ کاتالوگ شما، از اتلاف کاغذ جلوگیری شود، پیشنهاد میشود از قطعهای استاندارد مانند A4، A5 و غیره استفاده شود. حذف ضایعات یا پرتیهای یک فرم چاپی باعث میشود که هزینه کاغذ چاپ کاتالوگ بسیار منطقیتر شود. قالبهای استاندارد کاتالوگ مقرون به صرفهتر هستند.
در نکاتی برای افزایش کارایی و کاهش هزینه در چاپ کاتالوگها به کاهش هزینه به کمک انتخاب درست گرماژ میرسیم. بدون دلیل کاتالوگ را با گرماژ بالا انتخاب نکنید، هر چه گرماژ انتخابی شما بالاتر باشد، وزن کاغذ شما در مجموع بیشتر خواهد بود که هزینه چاپ را بالاتر میبرد. سعی کنید تناسبات مناسبی بین تعداد صفحات و گرماژ انتخابی ایجاد کنید تا هزینه خرید کاغذ خود را بهینه کنید. به این دلیل میگوییم که کاغذ با گرماژ پایین انتخاب کنید، زیرا کاتالوگها از یک روکشی برخوردار هستند که به خوبی محافظ کاتالوگ شما هستند. اگر به چاپخانه منتخب اعتماد دارید و تاکید خاصی بر نوع کاغذ ندارید، انتخاب آن را به چاپخانه بسپارید.
چاپخانه برای تولید کاتالوگها یک سری هزینهها صرف میکند و اگر تیراژ شما پایین باشد هزینه چاپ هم بالا میرود ولی از یک تیراژی به بعد قیمت ارزان میشود. زیرا هزینههای چاپخانه برای فرآیند تولید آن کاتالوگ برآورده شده است، بهتر است تیراژهای بالاتر را انتخاب کنید تا هزینههای چاپ کاتالوگ کاهش یابد.
از چاپ دو رو استفاده کنید زیرا هزینه چاپ را میتواند کاهش دهید. چاپ دو رو در قطر کاتالوگ نیز موثر است. نکته دیگر برای چاپ صفحات کاتالوگ این است، محصولاتی که نشان دادن آنها در ابعاد بزرگ چندان لزومی ندارد میشود چندین محصول را در یک صفحه چاپ کرد تا هزینهها به شدت کاهش پیدا کند.
اگر زیبایی و جلوهی بصیری کاتالوگ کم نمیشود حدالامکان از رنگهای کمتری استفاده کنید. اگر رنگهای خاص مد نظرتان نیست سعی کنید از همان پالت رنگی پایه برای کاهش هزینه چاپ استفاده کنید.
نقش چاپخانه در کاهش هزینهها بسیار اهمیت دارد، چون به کمک دریافت مشاوره رایگان میتوانید بهترینها را انتخاب کنید تا هزینه چاپ شما کاهش محسوسی پیدا کند.
یکی از نیازهای بزرگ شرکتهای تولیدی و خدماتی برای بازاریابی موثر و افزایش رشد فروش کاتالوگ است. با دانستن نکاتی برای افزایش کارایی و کاهش هزینه در چاپ کاتالوگها دانستید که این ابزار چقدر با اهمیت است و چطور با کمترین هزینه آن را میشود داشته باشید. چاپخانه ایران کهن برای ارائه بینقصترینها با نازلترین قیمتها در کنارتان است.
نظر شما درباره نکاتی برای افزایش کارایی و کاهش هزینه در چاپ کاتالوگها چیست؟