چگونه با چاپ بروشور فروش خود را دو چندان کنیم؟
چاپ

چگونه با چاپ بروشور فروش خود را دو چندان کنیم؟

1402/8/18
626 مشاهده

 چگونه با چاپ بروشور فروش خود را دو چندان کنیم؟ 

تمام صاحبان کسب‌ و کارها به دنبال افزایش فروش هستند، ابزارهای تبلیغاتی نقش مهم و مفیدی در این باره دارند. حال می‌خواهیم بدانیم چگونه با چاپ بروشور فروش خود را دو چندان کنیم؟ همان طور که می‌دانید محصولات تبلیغاتی بسیار گسترده هستند. اما می‌خواهم در این مقاله بر روی بروشور تمرکز کنم و اینکه چه روشی باید استفاده کنید که بتوانید فروشتان را از طریق این تبلیغات بیشتر کنید.

 بروشور

در مطلب چگونه با چاپ بروشور فروش خود را دو چندان کنیم؟ ابتدا به بررسی خود بروشور خواهیم پرداخت. بروشور وسیله‌‌ای برای تبلیغ و اطلاع‌ رسانی به مشتریان است و هر تولید کننده به سبب مهم بودن این ابزار تبلیغاتی از آن برای معرفی محصولات و کالاهای خود استفاده می‌کند.
 بنابراین بسیاری از شرکت‌‌ها به کمک چاپ بروشور اقدام به معرفی و تبلیغ محصولات خود می‌‌کنند و در آن اطلاعاتی درباره محصولات و خدمات خود چاپ کرده و به مشتریان ارائه می‌ دهند. داشتن این ابزار تبلیغاتی یکی از بهترین شیوه‌‌های تبلیغات بوده و به‌ راحتی می‌‌توان آن را در بین مردم و مشتریان توزیع نمود. به همین دلیل این روش در بین کسانی که می‌‌خواهند محصولات خود را تبلیغ کنند بسیار پرکاربرد و پرطرف‌دار است.
بروشور علاوه بر اینکه نوعی ابزار تبلیغاتی است؛ مانند یک برگه راهنمای کوچک برای مشتری عمل می‌کند. که مشتری با خواندن آن با محصول مورد نظر و کاربرد آن بیشتر آشنا شده و می‌تواند انتخاب بهتری داشته باشد. 

 اهمیت بروشور در میزان فروش 

در این بخش از مطلب چگونه با چاپ بروشور فروش خود را دو چندان کنیم؟ به بررسی اهمیت بروشور خواهیم پرداخت. به طور عمده، بروشور محصولات به این دلیل مهم هستند که برندها به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا می‌کنند. بنابراین پیام بازاریابی و پیشنهادات شما زودتر و گسترده‌تر به مخاطب می‌رسد و تاثیری عمیق و افزایشی را بر روی فروش برندتان می‌گذارد. امروزه یکی از مهم‌ترین نکته در  بروشور طراحی حرفه‌ای آن است. چرا که موجب می‌شود مخاطب  ترغیب شود تا بروشور را مورد مطالعه قرار دهد و در نهایت افزایش بازدیدکنندگان از برند و محصولات شما بیشتر شود. 

 طراحی بروشور 

در مبحث چگونه با چاپ بروشور فروش خود را دو چندان کنیم؟ باید بدانید که طراحی از نکات بسیار مهم و ضروری است. در نظر داشته باشید که بروشورها دارای اطلاعات مفید و خلاصه‌ای هستند که برای بیننده جذاب است. پس اصول طراحی بروشور اگر به صورت هدفمند و خلاقانه انجام گیرد می‌تواند شکل انتقال اطلاعات را جذاب‌تر کند. 
طراحی خلاق این محصول می‌تواند در جذب مخاطب و جلب نظر مشتریان و ایجاد تمایل در آن‌ها به خرید محصولات و خدمات بسیار تاثیرگذار باشد و به سرعت، کسب ‌و کار شما را به سمت جلو هدایت کند. هنگامی که طراح می‌خواهد بروشوری را طراحی کنند به تمامی نکات توجه می‌کند تا از چه روش‌هایی باید استفاده کند تا جلب توجه مشتری افزایش یابد. زیرا با جلب مخاطب بیشتر افزایش فروشی بیشتری رقم می‌خورد.  در مطلب چگونه بروشور تبلیغاتی موثر طراحی و چاپ کنیم؟ به طور کامل در این مورد سخن گفته‌ایم.

 نکاتی در مورد بروشور متفاوت

همه‌ی ابزارهای تبلیغاتی تا حدودی قادر هستند جذب مخاطب را ایجاد کنند. اما زمانی که بروشور متفاوت و هدفمند تولید شود افزایش مشتری بیشتر و فروش بسیار بالاتری به ارمغان می‌آورد. اگر می‌خواهید بدانید که چگونه با چاپ بروشور فروش خود را دو چندان کنیم؟ این مطالب را با دقت بیشتری مطالعه کنید. 
• اگر می‌خواهید بروشور زیبا و چشمگیری داشته باشید، باید طراحی آن را به دست یک طراح زبده بسپارید. تا مطئمن شوید که از سبکی استفاده خواهد کرد که هم خودتان و هم مخاطب آن را می‌پسندند. اگر طراح منتخب را نمی‌شناسید بهتر است قبل از اینکه قرارداد ببندید. نمونه‌های مختلفی از انواع‌ طراحی  بروشور طراح را ببیند. 
• سپردن طراحی به طراح ، آسان و بهترین روش برای تولید بروشوری پر مخاطب است. اما بنا بر هر دلیلی می‌خواهید خودتان طراحی را انجام دهید نگران نباشید نکات مهم را به شما آموزش می‌دهم. اولین گام این است که طرح و ایده‌ها‌ی مختلف را ببیند و در مورد اینکه قرار است کلیت بروشور چگونه شکل بگیرید تصمیم‌ گیری کنید.
• نکته مهم دیگر برای دانستن چگونه با چاپ بروشور فروش خود را دو چندان کنیم؟ دلیل اینکه افراد مدت زمان کمی دارند تا بروشور را مطالعه کنند بهتر است تمام جزئیات را به صورت خلاصه عنوان کنید و نکات اصلی را خاص‌تر بنویسید. یعنی میان اطلاعات زیادی که معمولا در بروشور ارائه می‌شود عنوان‌های جذاب و گیراتر داشته باشید. توجه داشته باشید حتما از توضیحات خسته کننده اجتناب کنید.
• بهتر است در بروشور محتوای بصری جذابی ایجاد کنید، و مطمن شوید که بروشور شما از درخشندگی و جذابیت کافی برخوردار است. مخاطبان معمولا  علاقه ای به دیدن عکس و تصاویر زیبا، جذاب و با مفهوم دارند و از دیدن آن لذت می‌برند. البته سعی کنید از تصاویر آماده استفاده نکنید و عکاسی خلاقانه‌ای را با کمک یک عکاس حرفه‌ای بگیرید.
• در بروشور مهم است که تمام اطلاعات خود را از جمله وب سایت، شماره تماس، آدرس و... را حتما در آن درج کنید تا مخاطب بداند چگونه به شما باید دسترسی پیدا کند. 
• پیشنهاد می‌دهم بعد از اتمام تولید بروشور خود، یک لیست از مشتریان را به همراه آدرسشان تهیه کنید و برای تمام آن‌ها در  بسته بندی زیبا ارسال کنید. 

 قوانین طراحی و چاپ بروشور 

 چگونه با چاپ بروشور فروش خود را دو چندان کنیم؟ با رعایت قوانین طراحی و چاپی که در ادامه می‌خواهیم توضیح دهیم بروشوری پول ساز می‌توانید داشته باشید. 
• قبل از شروع طراحی، هدف خود را مشخص کنید و در طراحی بروشور خلاقانه عمل کنید.
• هنگامی که قصد طراحی  بروشور تبلیغاتی را دارید، بهتر است از فونت‌های زیبا، خوانا و با سایز مناسب که نه خیلی بزرگ باشد نه خیلی کوچک، استفاده کنید. فونت مناسب برای طراحی بروشور لازم است با هدف و نوع سازمان مربوطه هماهنگی و همخوانی داشته باشد. شما می‌توانید برای افزایش جذابیت بیشتر از فونت‌هایی که دارای سایه روشن و درخشنده هستند، استفاده کنید.
• یکی از اصول مهم در طراحی بروشور این است که تا جایی که امکان دارد از جملات کوتاه، مختصر و البته ضروری استفاده نمایید و سعی کنید جملات بلند و کسل کننده نداشته باشید. 
• کاغذ گلاسه بهترین کاغذ برای چاپ بروشور با نمایش جذاب رنگ‌ها است. اما برای قیمت پایین‌تر نیز می‌شود از کاغذ تحریر استفاده کنید که مانند برگه‌های کتاب است. در کل هیچ محدودیتی برای شما  در انتخاب کاغذ وجود ندارد. 
• به‌طور معمول بروشور را به کمک UV موضعی و سلفون مات روکش می‌کنند و مسئله روکش در مراحل تولید انواع بروشور بسیار مهم است. زیرا در صورت استفاده نکردن از روکش، دوام رنگ‌های روی آن پایین خواهد آمد.
و برای داشتن بروشوری ایده‌آل استفاده از ابعاد استاندار و متعارف بسیار مهم و ضروری است. بنابراین بروشور در ابعاد مختلفی طراحی و چاپ می‌شوند مانند نمونه تک‌ لت با ابعاد ۲۱ در ۱۰ سانتی‌‌متر، دو لت با ابعاد ۷ در ۲۱ سانتی‌‌متر، بروشور سه لت با ابعاد ۲۱ در ۱۰ سانتی‌متر، مدل چهار لت با ابعاد ۴۲ در ۲۹.۷ سانتی‌‌متر، بروشور ۶ لت در ابعاد ۶۳ در ۲۹.۷ سانتی‌‌متر و بروشور تاشو در ابعاد ۲۱ در ۱۰ سانتی‌ متر قابل چاپ هستند.
• در مرحله چاپ، شما بر اساس تیراژ درخواستی می‌توانید از روش افست و یا دیجیتال برای چاپ استفاده کنید .

 قیمت بروشور

در مقاله چگونه با چاپ بروشور فروش خود را دو چندان کنیم؟ خالی از لطف نیست که در مورد  فاکتورهای که در هزینه تولید بروشور دخیل هستند اطلاعاتی جزئی اما مهم داشته باشیم. هزینه چاپ بروشور وابسته به عوامل مختلفی است. از این عوامل می‌‌توان به تعداد صفحات، طراحی، خدمات پس از چاپ، نوع کاغذ، تیراژ چاپ و… اشاره کرد. تعداد لت‌ بروشور، جنس و نوع کاغذ به کار برده شده برای چاپ بروشور از مهم‌ترین فاکتورهای هستند که بر روی قیمت نهایی چاپ بروشور تاثیرگذار اند. برای تخمین هزینه چاپ بروشور قبل از سفارش بهتر است این موارد را در نظر داشته باشید.

 پایان 

مقاله چگونه با چاپ بروشور فروش خود را دو چندان کنیم؟ به پایان رسید. چاپ انواع بروشور تبلیغاتی با کیفیت بالا و جذاب یکی از مهم‌ترین و موثرترین عوامل بازاریابی محسوب می‌ شود. بنابراین طراحی بروشور حرفه‌ای گزینه خوبی برای معرفی محصولات شرکت‌ها است. که چاپ کهن می‌داند و می‌تواند چگونه یک بروشور پول ساز تولید کند. 

نظر شما درباره چگونه با چاپ بروشور فروش خود را دو چندان کنیم؟ چیست؟