پاسخ به سوال چگونه بروشور تبلیغاتی موثر طراحی و چاپ کنیم؟ چیزی است که در این مطلب به دنبال پاسخ به آن هستیم. مجموعه چاپی که یک تیم طراحی حرفهای و تجهیزاتی بهروز داشته باشد قویترین و موثرترین رمز موفقیت در حرفهاش را دارد. در نتیجه شما با خیال راحت میتوانید کلیه محصولات تبلیغاتی برند یا سازمان خود را به آنها سفارش دهید. بنابراین نکته بسیار مهم در امر تبلیغات و بازاریابی برندینگ سازمان شما انتخاب چاپخانه کار بلد است.
بروشور یک ابزار کاربردی برای تبلیغ و دادن اطلاعات به مشتری است. هر شرکت تولید کننده، یا هر شخصی که بخواهد کالا یا خدماتی را به مردم معرفی کند میتواند اقدام به چاپ بروشور کند. البته بروشور تنها جنبه تبلیغاتی ندارد و میتوان آن را کتابچه راهنمایی برای مشتری دانست که به دلیل سبک بودن و کاربردی بودن در بین مشتریها نیز این چنین پرطرفدار شده است.
در نتیجه بروشور از آن ابزارهای تبلیغاتی است که در همه جا حضور دارد و مکان و شرایط خاصی نیاز نیست برای آن فراهم باشد. بنابراین چاپ بروشور، یک نکته اساسی در بازاریابی و تبلیغات برای هر شغلی بوده و میتوان آنها را در جلسات، همایشها، نمایشگاههای تجاری و اجتماعات و... ارائه کرد.
چیزی که بروشور تبلیغاتی موثر را در مقایسه با سایر مواد بازاریابی منحصر به فرد می کند، تاشو بودن کاغذهای آن است. چه بروشور شما اطلاعاتی باشد یا تبلیغاتی، در مقیاس کوچکتر یا بزرگتر، گزینههای بی پایانی برای پاسخگویی به نیازهای بازاریابی شما خواهد بود. بنابراین فرم کاغذ و اطلاعاتی که در این محصول تبلیغاتی وجود دارد آن را از سایر محصولات تبلیغاتی متفاوت میسازد.
یک بروشور تبلیغاتی موثر و خوب طراحی شده می تواند توجه افراد را به خود جلب کند. این فرصت شما است تا پیامی را بسازید که تاثیرگذار باشد. در مقاله چگونه بروشور تبلیغاتی موثر طراحی و چاپ کنیم؟ بر آنیم تا در مورد طراحی بروشور نکات مهم و ضروری را به شما آموزش دهیم با چاپ کهن همراه باشید.
• استفاده از طرح های چشم نواز و زیبا برای جلب توجه مشتریان بسیار ضروری است.
• قبل از شروع به طراحی بروشور تبلیغاتی موثر ، باید اهداف و ذهنیت مشتریان خود را درک کنید. درست مثل هر فعالیت بازاریابی دیگر، یک بروشور تبلیغاتی باید برای قسمتی محدود از بازار شما هدفگذاری شده باشد.
• شما در همه طراحیهایتان باید حتما عنوانی را استفاده بکنید که مخاطبین خود را مانند یک قلاب ماهیگیری به دام بیاندازید و بلافاصله مجذوب تبلیغات شما بشوند. همه مطالبتان را به طور خلاصه و بدون هیچ توضیحات اضافهای و فقط نکات اصلی و برجسته مربوط به کسب و کار خودتان را بیان بکنید.
• داشتن یک سری بافتها نقش بسزایی در جذب و جذابیت تبلیغات شما ایفا میکند. برای چاپ بروشور داشتن ضخامت و روکش دار بودن آن بخصوص اگر مات باشد زیبایی و جذابیت دو چندانی به چاپ بروشور شما میدهد.
• بروشورها به طور معمول در تیراژهایی بالایی چاپ میشوند تا بین مصرفکنندگان زیادی پخش شوند. به همین دلیل از کاغذ سبک و ارزان در تهیه آنها استفاده میشود. یک طراح میتواند با توجه به ایده خود، بروشور را در هر اندازهای طراحی کند ولی غالباً بروشورها در سایز A4 و A5 تهیه میشوند.
• در طراحی و چاپ بروشور برای نوشتهها از فونت مناسب و خوانا استفاده کنید. نباید نوشته خواننده را سردرگم کند یا او را برای خواندن به زحمت بیاندازد. همچنین فونت باید یکسان باشد و در تیتر و متن از فونت مختلف استفاده نشود.
• رنگها بر روحیه همه افراد تأثیر میگذارد و نقش بسزایی در استراتژی تبلیغات دارند. مطالعات انجام شده توسط گروه بازاریابی به نتایجی رسیده اند که نشان میدهد. تبلیغات رنگی 42 درصد بیشتر از سیاه و سفید خوانده و دیده می شود و رنگها میتوانند 80 درصد شناخت برند را افزایش بدهند. استفاده از رنگهای صحیح در تبلیغات به انتقال پیام شما به مخاطبان کمک بسیار زیادی میکند.
• محتوای مرتبط با موضوع کلی، در صفحه اول بروشور باید به کاربر نمایش داده شود. میزان ارتباط تبلیغ با اطلاعاتی که در صفحه بروشور ایجاد میکنید شانس شما را برای تبدیل او به مشتری افزایش میدهد. البته در نظر داشته باشید بروشور دو سمت دارد بنابراین جلو و پشت بروشور باید توجه خواننده را جلب کند.
خدمات چاپ یک روش بازاریابی بسیار قوی بوده که به اشکال مختلفی ارائه میشود و هرکدام مزایای فردی خود را دارند. چاپ بروشور تبلیغاتی موثر روشی برای نمایش اطلاعات مهم در مورد خدمات یا محصولات شما است و می توانید با استفاده از آن مخاطبین خودتان را برای بازدید از کسب و کارتان هدایت کنید. از جمله این روشها به شرح زیر است:
• اطمینان حاصل کنید که تنظیمات نرم افزار طراحی شما بر روی RGB و یا تنظیمات وب نیست. کار چاپی باید با فرمت TIFF، PDF ی GPEG خروجی گرفته شود. این فرمتها تغییرات احتمالی و اشتباه چاپی را به حداقل میرساند.
• در صورتی که به دنبال داشتن یک بروشور تبلیغاتی موثر هستید، باید کاغذ مناسبی را برای این امر انتخاب نمایید. مثلا چاپ بر روی کاغذ تحریر مناسب نیست و موجب مرده بودن رنگ و در نهایت عدم زیبایی چاپ میشود. هر چند که در طراحی آن نهایت ذوق و سلیقه به کار گرفته شود. اگر کاغذ مناسب را انتخاب نکنید تمام زحمات و هزینه شما بیهوده صرف شده است. اما در مقابل استفاده از کاغذهای گلاسه به دلیل مرغوبیت آن در چاپ و زنده بودن رنگ و کیفیت بالای چاپ در آنها، موجب بالا رفتن کیفیت نهایی بروشور شده و جذابیت آن موجب استفاده مشتری خواهد گردید. یک کیفیت بالا موجب افزایش اعتبار شما نزد مخاطب خواهد شد.
• در بروشور از سلفون مات و براق میتوانید استفاده کنید. همچنین میتوان از UV موضعی استفاده نمود. بدین منظور که قسمتهای که از اهمیت بالایی برخوردار هستند را یووی موضعی نمود و یا برای زیبایی کار از این موضوع بهره برد. تجربه نشان داده که استفاده از بروشورهای براق در نگاه مخاطب از جذابیت بالایی برخوردند و این نوع از اقلام با استقبال بیشتری از سوی مخاطب مواجه میگردند.
مزایایی داشتن یک یک بروشور تبلیغاتی موثر به شرح زیر است:
• چاپ بروشور یک روش مقرون به صرفه برای تبلیغات بوده و توزیع آن نیز آسان است. به همین دلیل محبوبیت زیادی در بین کسانی دارد که نیاز به تبلیغ کالایشان دارند
• بروشورها مطالب تعاملی را به مخاطبان شما ارائه میدهند.
• یک بروشور به شما امکان میدهد یک استراتژی بازاریابی کامل ایجاد کنید و آن را در یک سند فشرده قرار دهید.
• اگر در یک کنفرانس هستید و در حال آماده شدن برای خروج، میتوانید بروشور خود را در حین خروج بین ده ها نفر توزیع کنید. بروشور برای تقویت پیام شما و به جا گذاشتن یک اثر ماندگار عالی است.
مقاله چگونه بروشور تبلیغاتی موثر طراحی و چاپ کنیم؟ به پایان رسید. شما باید بدانید که در انواع ابزارهای تبلیغاتی مهم است که یک شرکت مناسب را برای مدیریت تولید و تبلیغات بازاریابی و چاپی خود انتخاب کنید. بروشور با کیفیت بالا احساس یک تجارت موفق را به مخاطبین شما منتقل میکند و حس اعتماد و اینکه این شرکت ارزش سرمایه گذاری دارد را به مخاطبین شما ارائه می دهد.
نظر شما درباره چگونه بروشور تبلیغاتی موثر طراحی و چاپ کنیم؟ چیست؟