صنعت چاپ از دو رکن تجهیزات و نیروی انسانی تشکیل شده است پس معیارهای انتخاب چاپخانه مناسب برای پروژههای تبلیغاتی مربوط به نیروی انسانی و تجهیزات آن چاپخانه است این دو باید مکمل هم باشند. در نتیجه معیارهای انتخاب چاپخانه مناسب برای پروژههای تبلیغاتی چیست و چرا اهمیت دارد؟ را در این مطلب به طور کامل بیان خواهیم کرد. با معیارهای که در ادامه میگویم راحت میتوانید یک چاپخانه مناسب را برای پروژههای تبلیغاتی خود انتخاب کنید.
اولین و مهمترین نکتهای که برای انتخاب یک چاپخانه خوب باید مد نظر مشتریان قرار گیرد، سابقه کاری آن چاپخانه است. قدمت چاپخانه یعنی اعتبار آن یعنی این چاپخانه چندین سال است در بازار فعالیت میکند. داشتن سابقه مهمترین عامل ایجاد اعتماد افراد حرفهای به یکدیگر است.
تنوع در ارائه خدمات به مشتریان از مهمترین معیارها محسوب میشود، بهترین چاپخانه قادر است خدمات انواع پروژههای تبلیغاتی اعم از کاتالوگ، پوستر، لوگو، کارت تبریک، کارت ویزیت، بروشور و... را انجام دهد.
در ادامه پس معیارهای انتخاب چاپخانه مناسب برای پروژههای تبلیغاتی به عامل مهم تجهیزات خواهیم پرداخت. تجهیزات و دستگاههای چاپ به کار گرفته شده در یک چاپخانه دارای تنوع بالای بوده و با تکنولوژی روز دنیا مطابقت داشته باشد. در چاپخانههای پیشرفته انواع دستگاههای چاپ فوری، دیجیتال و دستگاههای چاپ افست موجود است و با توجه به نیاز مشتری و سفارش در تعداد کار تبلیغاتی، میتواند از دستگاه مناسب چاپ استفاده کنند. در واقع تجهیزات چاپخانه هستند که به یک مرکز چاپ معنایی متمایز میدهند.
چاپخانهای خوب و مناسب است که از لحاظ قیمت و کیفیت برای مشتری بهصرفه باشد تا مشتری بتواند با خیال راحت، انجام همه کارهای چاپیاش را به آنجا بسپارد. در مطلب روش های بهینه سازی هزینه ها در چاپخانه ها به طور کامل این موضوع را شرح دادهایم.
در ادامه پس معیارهای انتخاب چاپخانه مناسب برای پروژههای تبلیغاتی به عامل سفارش گیری میرسیم. چاپخانه مناسب شرایطی را فراهم میسازد تا به صورت آنلاین کارفرما بتواند سفارش خود را ثبت کند و هر نوع درخواستی که در حوزه چاپ محصولات تبلیغاتی دارد را بتواند در اختیار داشته باشد. داشتن یک وبسایت پرسرعت یا یک اپلکیشن حرفهای برای ثبت سفارشات نشانه این است که چاپخانه مورد نظر به راحتی مشتری اهمیت میدهد و در کار خود جدی است.
از دیگر معیارهای انتخاب چاپخانه مناسب، سرعت به چاپ رساندن کارهای تبلیغاتی در تیراژهای پایین و یا تیراژهای بالا است اهمیت این مورد به قدری زیاد است که حتی ممکن است سفارش مشتری را تحت الشعاع قرار دهد. بنابراین به میزانی که یک چاپخانه با تجربه بتواند مدیریت صحیح بر تمام مراحل چاپ از سفارش محصول گرفته تا صحافی و بستهبندی آن داشته باشد زمان را نیز باید مدیریت کند.
استفاده از المانهای گرافیکی مناسب، ترکیب رنگ جذاب، تکنیکهای فتومونتاژ در طراحی باید در تخصص تیم طراحان چاپخانه باشد. برای اینکه به این مورد دستیابی داشته باشید کافی است به وبسایت چاپخانه مورد نظر سری بزنید و نمونه کارهای آن را مورد بررسی قرار دهید.
خدمات پس از فروش و تعامل شرکت با مشتریان مهم است. انجام مشاورههای لازم توسط پرسنل با تجربه چاپخانههای حرفهای جهت بهره وری بیشتر از تبلیغات، کیفیت خدمات پس از چاپ کارهای تبلیغاتی و نوع
توجه: برای معیارهای انتخاب چاپخانه مناسب در پروژههای تبلیغاتی مواردی در قسمت فوق ذکر شد به خاطر داشته باشید هنگام انتخاب، چاپخانه منتخب باید تمام معیارهای گفته شده در آن مجموعه وجود داشته باشد در نتیجه به یک مورد بسنده نکنید.
این روزها با افزایش شرکتهای بزرگ و چاپخانهها در گوشه و کنار شهر نمیشود به هر مجموعه چاپی اعتماد کرد به همین سبب انتخاب چاپخانه مناسب در زمان و هزینه شما میتواند صرفهجویی کند و نکته دیگر برای چاپخانه مناسب این است، باکیفیت محصولات تبلیغاتی که میسازند موفقیت و جذب مشتری را رقم میزنند. در نتیجه اطلاع از معیارهای انتخاب چاپخانه مناسب برای پروژههای تبلیغاتی بسیار اهمیت دارد.
در میان محصولات مختلفی که همه روزه در مراکز چاپ، طراحی و تولید میشوند، کاتالوگ و بروشور از محصولاتی هستند که بیشترین تیراژ را در اختیار دارند. این دو محصول مهم اگر با دقت و کیفیت طراحی و چاپ شود، کسب و کار، محصول و خدمات را به بهترین شکل و با جزئیات به مشتریان معرفی میکنند. در نتیجه در ادامه به معیارهای انتخاب چاپخانه مناسب برای چاپ کاتالوگ و بروشور اشاره خواهیم کرد:
• مهمترین قسمت اجرای هر کاتالوگ یا بروشور طراحی آن است. چاپخانه منتخب باید از یک تیم طراحی خاص برخوردار باشد. یک طراحی خلاقانه و حرفهای برای کاتالوگ و بروشور نیازی است که باید چاپخانه مناسب آن را رفع کند. برای اینکه مطمئن شوید چاپخانه مناسب را انتخاب کردهاید حتما نظرات کاربران و نمونه کارهای تولید شده کاتالوگ و بروشور آن را مورد ارزیابی قرار دهید.
• چاپخانه باید بتواند ایدههای ذهنی شما را به مرحله چاپ برساند.
• بسته به نوع و مقدار چاپ بروشور و کاتالوگ، باید به انتخاب کاغذ مناسب توجه کرد. مثلا کاغذ مناسب برای کاتالوگ و بروشور این گونه است که برای کاتالوگ، انتخاب کاغذی با وزن بالا و بافت صاف، که جوهر چاپ را به خوبی جذب کند و رنگهای آن پایداری و مقاومت کافی داشته باشد، مناسب است. برای بروشور، انتخاب کاغذی با وزن کمتر و بافت مات یا گلاسه، که قابلیت خم شدن و جذب جوهر چاپ را داشته باشد، پیشنهاد میشود.
• چاپخانه با تجربه خود میتواند به شما کمک کند که بهترین گزینه را انتخاب کنید مشاوره دادن تخصصی و بیطرف، موثرترین عامل برای یک انتخاب درست است.
پس معیارهای انتخاب چاپخانه برای کاتالوگ و بروشور این شد که نمونه کارهای آن چاپخانه را ببینید و قبل از سفارش از کارشناسان آنها مشاوره رایگان بگیرید با مطالبی که ذکر کردیم به راحتی تشخیص میدهید این چاپخانه مناسب است یا خیر.
در این مقاله به بررسی معیارهای انتخاب چاپخانه مناسب برای پروژههای تبلیغاتی پرداخته شد امیدوارم در هنگام نیاز به چاپخانه مطالب فوق را به یاد بیاورید و بهترین انتخاب را انجام دهید.
نظر شما درباره معیارهای انتخاب چاپخانه مناسب برای پروژههای تبلیغاتی چیست؟