طراحی کارت ویزیت
طراحی

طراحی کارت ویزیت

6/9/2022 5:03:55 AM
14011 مشاهده

اصول و نکات طراحی کارت ویزیت

توجه داشته باشید هدف از این  پست، ایجاد چارچوبی ذهنی برای آموزش طراحی کارت ویزیت و بررسی نمونه طرح های موفق کارت ویزیت است. در ابتدای امر با استفاده از ابزار فتوشاپ آموزش یک نمونه طراحی کارت ویزیت رو ارائه میدهیم . یعنی شما خود می توانید دست به کار شوید و کارت ویزیت خود را طراحی کنیدو در ادامه به بررسی چند نمونه موفق کارت ویزیت می پردازیم.

در این مسیر اگر نیاز به مشاوره یا سفارش طراحی کارت ویزیت داشتید ما در کنار شما خواهیم بود. حتی خوشحال می شویم در صورتی که یکی از محورهای طراحی ارائه شده توجه شما را جلب کرده؛ به شما کمک کنیم تا کارت ویزیت خود را بر مبنای آن اصل یا حتی چکیده ای از چند اصل طراحی و چاپ کنید.

آموزش طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ

  1. در ایتدا نرم افزار فتوشاپ را باز می کنید
  2. و سپس سند جدید را مطابق پایین باز می کنید   ctrl + n  یا File-New     

یک کادر باز می شود

 

 

 

  1. یک کادر برای شما باز می شود، که بالای کادر name

  Document Type – international paper کلیک می کنیم که بتوانیم به برگه خود سایز بدیم.

  1. resolution برای کارهای چاپی معمولا روی 300 بگذارید.
  2. Color mode اگر فایل شما برای وب سایت می باشد باید با فرمت RGB
  3. اگر فایل شما چاپی است باید با فرمت cmyk
  4.  

  1. برای سایز کارت ویزیت به طور کلی می توانیم به دو بخش چاپ عمومی و اختصاصی تقسیم کنیم:

 

شیت عمومی : گلاسه، مستطیل مقوایی 8.5-4.8

 

شیت اختصاصی : برای کارت های pvc- - مربع  9.6 سانتی متر

 

باز هم جهت اطلاع از سایز دقیق حتما تماس بگیری.

 

 

1.حتما خط کش را در صفحه فعال کنید. Ctrl+r

 

2.با ابزار pen شروع به نقطه گذاری روی صفحه می کنیم.هرجایی که می خواهیم خط را منحنی کنیم روی نقطه کلیک می کنیم و دو تا فرم دسته ایجاد می شود  که می توانیم شکل را منحنی کنیم.

 

 

1.و سپس ctrl+enter که شکل را سلکت کند. و با ctrl+delete / alt+delete  داخل شکل را رنگ می کنیم .

به پایین صفحه سمت چپ نگاه کنید دوتا مربع رنگی می باشد که با استفاده از آن می توانیم رنگ کنیم.

 

بررسی چند نمونه ی موفق طراحی کارت ویزیت 

سخن گفتن در باب اهمیت کارت ویزیت کاری است که بسیار صورت گرفته. در این جا بدون قصیده سرایی تنها برای تاکید از Caitlin Jordan نقل قولی می آوریم:

کارت ویزیت بازتاب دهنده ی شخصیت شما است. در واقع شما همه ی آن چه هستید را ارائه می دهید و از طریق عرضه ی خود اقدام به ساختن روابط کاری و حرفه ای می کنید.

نقل قول بالا از نوشته ی او در سایت معتبر canva.com آورده شده است. در ادامه چند نمونه موفق طراحی کارت ویزیت را از نظر می گذرانیم و سعی بر آن داریم تا نشان دهیم چگونه می توان با رعایت یک سری اصول ساده کارتی حرفه ای و زیبا در اختیار داشت. شیوه ی کار این گونه خواهد بود که برای هر اصل یا محور طراحی که اعلام می کنیم؛ یک مثال هم ارائه می شود. با ما همراه باشید:

  •  همزیستی سادگی و زیبایی در طراحی کارت ویزیت

 گاهی بهترین انتخاب کار کردن در اوج سادگی است. البته این امر بسته به انتخاب شما دارد و بررسی چند و چون شرایط، کسب و کار، مشتری ها و غیره. اما به کل کسی نمی تواند تاثیرگذاری طرح ها ساده را زیر سوال ببرد.

  •  طرح ساده کارت ویزیت روی کاغذهای شفاف

گاهی بهره گیری از امکانات چاپ روی انواع کاغذها می تواند مفید و تاثیرگذار باشد.جنس کاغذ از لحاظ بصری می تواند تاثیر بسزایی را داشته باشد.زیر بر روی کیفیت رنگی می تواند موثر باشد.

  •   انحصاری و ویژه طراحی کنید

 کارت ویزیتی موفق است که فارغ از مالک و صاحبش، زنده باشد و نفس بکشد. کارت شما باید به دست هر کس که می رسد، نشان دهنده نوع بیزینس شما باشد.شخص مخصوص خود او رفتار کند. تصویر بالا را نگاه کنید؛ مانند انسان ها هر طرح با دیگری متفاوت است و در واقع هر کارت ویزیت با این که یک کسب و کار را معرفی می کند در عین حال ویژگی های انحصاری خود را دارد. درست شبیه آدم ها.

       

 

  •  به ابعاد کارت ویزیت حساس باشید

 علاوه بر طراحی شما، ابعاد و شکلی که کار خود را در قالب آن ارائه می دهید مهم و حیاتی است. سعی کنید با مشورت چاپخانه ابعادی متفاوت از کلیشه های موجود در بازار را به خدمت بگیرید. گاهی شکل متفاوت کارت می تواند توجه و علاقه ی افراد را به خود جلب کند. 

 

     

  •  به خطوط منحنی در طراحی کارت ویزیت روی خوش نشان دهید

 توجه داشته باشید که حتی وقتی اضلاع منحنی کار می شوند می توان طرحی ساده را به کار گرفت و هنوز هم کاری جذاب و فوق العاده مانند آن چه در بالا مشاهده می کنید ارائه داد.

  •  جایزه طراحی کنید

 همان طور که گفتیم تمامی هدف از ارائه کارت ویزیت، جا گذاشتن نام برند شما در نزد مشتری یا افرادی است که می توانند مشتری های آینده کاری ما باشند. در نتیجه کارت ویزیت باید خاص باشد و به قولی فرد دارنده ی آن را جادو کند. گاهی استفاده از یک پاکت مانند آن چه در بالا نمایش داده شده می تواند احساس هدیه را ایجاد کند. با طراحی در این قالب ها، این پیام را به شخص مقابل می دهیم که برایمان خیلی عزیز است که به راحتی یکی از کارت های فوق العاده ی خود را نزد او به یادگار باقی می گذاریم.

  • باقی گذاشتن نشانه ای شخصی

 در تصویر مشخص است که پس از چاپ، شخص خود مهر کسب و کارش را روی کارت های ویزیت قرار داده. چه چیزی از این صمیمی تر؟ مثل نامه ی شخصی برای یک عزیز. اگر حجم کاری به شما امکان می دهد سراغ چنین راهکارهایی باشید.

  • روحیه طنز و غیر رسمی داشته باشید

در شرایطی که تعدد رفتارهای ناخوشایند در برخوردهای روزمره واقعا روح آدمی را آزرده می سازد، گاهی دریافت کردن کارت ویزیتی که درون مایه ی طنز دارد و نگریستن به آن لبخند را به لب ها هدیه می دهد می تواند دلپذیر و خاص باشد. در نتیجه می توان خلاقیت طراحی را به این سمت و سو نیز سوق داد.

  • در طراحی کارت ویزیت به سمبل ها توجه کنید

این که لوگو یا سمبل شرکت و کسب و کار خود را از چه طریق ارائه می دهید اهمیت دارد. گاهی به کارگیری خلاقیت در چاپ یا حک کردن لوگو روی کارت ویزیت می تواند باعث طی شدن راه صد ساله در یک شب شود.

  • بازی با رنگ ها در کارت ویزیت

دنیای رنگ ها بی نهایت گسترده و پر از پیچیدگی است. در نتیجه قصد پرداختن به آن را نداریم. تنها به یک نکته می پردازیم و مثال های ارائه شده در راستای همین نکته خواهند بود؛ تضاد بین رنگ ها می تواند جذابیت بصری فوق العاده زیبایی پدید آورد.

  •  در طراحی کارت ویزیت نشانی از کسب و کار خود داشته باشید

 مهم است که طراحی کارت ویزیت شما نشانی از کسب و کارتان داشته باشد. چه بهتر که این نشان با سلیقه و المان های بصری کار شده باشد. به عنوان مثال کارت بالا متعلق به یک برنامه ریزی میهمانی است؛ می توان از این زیباتر کار خود را نمایش داد؟ ساده، زیبا و کاربردی. به نمونه های دیگر توجه کنید:

  •  در طراحی کارت ویزیت تغییر جهت دهید

آیا قانون است که همواره جهت نوشته موازی ضلع بزرگ یا طول حرکت کند؟ خیر؛ شما می توانید در جهت عرض یا ضلع کوچک طراحی خود را گسترش دهید.  به خاطر داشته باشید قالبی که کار و طراحی شما را زیبا سازد دوست داشتنی و قابل احترام است؛ پس از آن استفاده کنید.

  • هنگام  طراحی کارت ویزیت مواد مختلف را امتحان کنید

 آیا می دانید اولین کارت های ویزیت روی فلزات و چوب کار شده اند؟ چطور است که برای کار خود بار دیگر به این سنت رجوع کنید؟ اگر فکر می کنید که ماهیت کار شما این ساختار شکنی و بازگشت به دوران کهن را می پسندد، چرا که نه؟ حتما مواد مختلف را برای ساختن کارت ویزیت خود امتحان کنید.البته این نوع چاپ هزینه بالا تری دارد.

  •  در طراحی کارت ویزیت تایپوگرافی را فراموش نکنید

استفاده از کلمات در نقش المان های بصری کاری است که از دیرباز میان ایرانیان رونق داشته است. خوشنویسی هنری است که به نوعی اولین قدم ها در طراحی تایپوگرافی ایرانی را برداشته است. اگر در این زمینه وقت بگذارید و خلاقیت به خرج دهید می توانید بازخوردهای فوق العاده جالبی از کارت ویزیت خود دریافت کنید.

  • در طراحی کارت ویزیت از تصاویر مختلف بهره ببرید

مثال فوق در نوع خود بی نظیر است. تا به حال فکر کرده اید که می توان کارت ویزیت هایی داشت که یک روی ثابت دارند اما مشخص نیست آن طرفشان چه چیزی نقش بسته؟ از این تکنیک استفاده کرده و کارت ویزیت خود را در هیبت یک المان طراحی ارائه ندهید نه تنها برگه ای که تصویری دارد و یک سری اطلاعات و به هیچ عنوان توجه کسی را جلب نمی کند.

  •  اشکال خاص در خدمت کارت ویزیت

 گاهی لوگو یا کار شما شمایل ویژه ای دارد. در این شرایط یکی از گزینه های طراحی خود را معطوف این گزینه کنید که می توان کل کارت را در قامت همان شمایل کار کرد. هرچند نیاز به سلیقه در طراحی و البته چاپ و برش دارد؛ اما اگر دقیق و با رعایت اصول کار شود نتایج فوق العاده ای در بر خواهد داشت.

  •  در طراحی کارت ویزیت طرح های اشنا را به خدمت بگیرید

 طرح ها یا قالب های آشنا گاهی اوقات بهترین راهکار برای کسب محبوبیت هستند. مثال بالا یک برگه پاسور را برای ارائه ی کارت ویزیت خود انتخاب کرده است. تکِ دل. 

در ادامه ی مورد قبل می توان افزود که گاهی قالب پیام هایی که در گوشی های تلفن همراه رد و بدل می شوند هم می توانند چارچوب های زیبایی برای دربرگیری اطلاعات یک کارت ویزیت باشند.

  •  طراحی کارت ویزیت باریک یا Slim

 این یکی را اگر سیگاری هستید به خوبی متوجه خواهید شد. همان طور که سیگارها در نوع معمولی(کلفت) و باریک(Slim) وجود دارند، کارت های ویزیت هم گاهی به صورت باریک تاثیرگذاری بیشتری خواهند داشت.

  •  در طراحی کارت ویزیت خلاق باشید

کارت ویزیت شما می تواند بیانگر خلاقیت شما باشد. در نتیجه اگر کسب و کاری دارید که مزیت حضور در آن خلاق بودن است؛ آن را در کارت ویزیت خود نمایش دهید. در واقع به مشتری و مخاطب خود ثابت کنید که واقعا و در عمل چه کیفیتی دارید.

  • در طراحی کارت ویزیت کاربردی طراحی کنید

 شاید کمی خشن به نظر برسد اما طراحی کارت ویزیت شما می تواند یک رنده کوچک باشد. هرچند در اینکه چه قابلیت یا کاربردی را در دل کارت ویزیت خود می گنجانید باید کار کارشناسی صورت دهید اما به طور کلی کاربردی بودن کارت شما به معنی مفید و موثر بودن کسب و کار شماست.برای سفارش طراحی کارت ویزیت با ما تماس بگیرید.

نظر شما درباره طراحی کارت ویزیت چیست؟



نمونه های واقعی تر از طراحی کارت ویزیت های ایران کهن بزارید به نظرم متنتون کامل تر میشه

ممنون از توجه شما ..ما توی محصولات کارت ویزیتمون نمونه های واقعی رو قرار دادیم