برگزاری نمایشگاه و سمینار یکی از دغدغههای بسیاری از شرکتها، سازمانها و کسبوکارها است که معمولاً حساسیتهای ویژهای دربارهی آن وجود دارد و البته بخش زیادی از این حساسیتها طبیعی است؛ زیرا به هر حال نمایشگاه و سمینار موقعیتهایی هستند که هر سازمان تلاش دارد خود را به بهترین شکل در معرض دید مخاطبان قرار دهد و دستاوردهای خود را به صورت مؤثر و چشمگیر به نمایش بگذارد. به همین خاطر بخش اصلی در فرآیند برگزاری نمایشگاه و سمینار به تبلیغات اختصاص دارد. با وجود اهمیتی که امر تبلیغات در این موقعیتها دارد، هنوز برخی از سازمانها چندان که باید به این مسئله پی نبردهاند و یا در عمل نمیدانند که چه کارهایی باید انجام دهند تا تبلیغات مؤثری داشته باشند. در این مطلب قصد داریم به این موضوع بپردازیم.
اگرچه تبلیغات مسئلهای نیست که تنها اختصاص به زمان برگزاری نمایشگاه داشته باشد و یک فرآیند مداوم و مستمر محسوب میشود، اما باید توجه داشت که تنها در ایام برگزاری نمایشگاه یا در زمان برگزاری سمینار است که تعداد بالایی از بازدیدکنندگان با شما و کسبوکارتان آشنا میشوند. به علاوه، جامعهی مخاطبان هدفمند یکی از مهمترین مسائل در امر تبلیغات است که این موضوع در زمان برگزاری نمایشگاه به طور کامل تحقق پیدا میکند؛ زیرا تمام افرادی که در نمایشگاه حضور پیدا میکنند به واسطهی آشنایی و بازدید از شما به آنجا آمدهاند؛ به همین خاطر نسبت به تمام جلوههای تبلیغاتی اعم از بیلبوردها، بنرها، پوسترها، مکتوبات تبلیغاتی، کاتالوگ، عکسها و... از خود توجه نشان داده و نسبت به آنها کنجکاو هستند.
نکتهی مهم دیگر در اینباره، پرستیژ کاری شما است؛ اگر نتوانید در نمایشگاه آنچنان قوی ظاهر شوید که توجه هر بینندهای را به خود جلب کنید، آنگاه تصویر ضعیفی را از خود در اذهان دیگران به جای خواهید گذاشت. این مسئله به ویژه در زمانی که نمایشگاه بهصورت گروهی باشد، اهمیت بیشتری مییابد؛ زیرا باید بتوانید علاوه بر جلبتوجه عموم بازدیدکنندگان، در بین رقبا و سایر غرفهها نیز خاص بوده و از آنها متمایز باشید. در مجموع این مسائل سبب میشود تا تبلیغات در برگزاری نمایشگاه به امری حساس و حیاتی تبدیل شود.
حال که متوجه شدیم که تبلیغات در برگزاری نمایشگاه یا سمینار تا چه اندازه مهم است، به نکاتی دربارهی انجام تبلیغات مؤثر اشاره میکنیم. منظور از تبلیغات مؤثر تبلیغاتی است که در نگاه اول توجه مخاطب را به خود جلب کند و پس از یک جرقه اولیه فکری یا حسی، نوعی از ارتباط را برای مدتی میان او و کسبوکار شما شکل دهد که هرچقدر مدتزمان برقراری این ارتباط بیشتر باشد، احتمال ایجاد نوعی وفاداری نسبت به برند شما در مشتریان بیشتر خواهد بود.
بنابراین سازه نمایشگاهی، بیلبوردها، بنرها، پوسترها، تابلوها، استندها و میزکانتر از جمله مهمترین بخشهایی هستند که میتوانند توجه اولیه بازدیدکنندگان را به خود جلب کنند. هرچقدر طراحی این بخشها حرفهایتر و جذابتر صورت گیرد، میزان تأثیرگذاری آنها بر مخاطب نیز بیشتر خواهد بود. علاوه بر طراحی کیفیت چاپ این موارد و نوع چاپ آنها نیز اهمیت دارد و اگر سفارشهای چاپی خود را به جای معتبر نسپارید، تمام هزینهها و زحمات شما و همکارانتان به هدر خواهد رفت. نکتهی دیگر توجه به موارد ریز و ظریف است؛ تبلیغات همیشه به بیلبورد و بنر و پوستر ختم نمیشود؛ بلکه احترام گذاشتن به بازدیدکنندگان با اهدای هدایایی حتی کوچک میتواند شما را از دیگران خاص کند. بدین منظور میتوانید محصولاتی مانند دفترچه یادداشت، خودکار، لیوان، سررسید، کیسه پلاستیکی یا پارچهای و... را با آرم خودتان طراحی و چاپ کنید تا از این طریق در خاطر مراجعهکنندگان ماندگار شوید. طراحی و چاپ محصولاتی مانند کاتالوگ یا کارت ویزیت نیز که معرف شما بوده و اطلاعاتی را درباره شما به مخاطبان بدهند نیز جزو ضروریات تبلیغات نمایشگاهی است.
این سؤال دغدغهی همیشگی و مهم همهی برگزارکنندگان نمایشگاه و سمینار است؛ به دلیل صرفهجویی در زمان و هزینه، طراحی و چاپ سفارشهای تبلیغاتی را باید بهصورت پروژهای و یکجا به یک مجتمع طراحی و چاپ بسپارید و از طرف دیگر بهتر است سفارشات خود را به جای آن که به آژانسها و مراکز واسطهی تبلیغاتی بسپارید، به مجتمعهای چاپی که خود دارای دستگاههای پیشرفته هستند بدهید تا هم کارهایتان سریعتر انجام شود و هم در هزینههای تبلیغات به میزان قابلتوجهی صرفهجویی کنید.
در حال حاضر مجتمع چاپ کهن کاملترین و مجهزترین مجتمع چاپ در کشور بوده که مجهز به پیشرفتهترین انواع دستگاههای چاپ است و سفارشات مشتریان را در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت انجام میدهد. مجتمع ایران کهن با بیش از دو دهه سابقه در زمینهی چاپ، انواع خدمات طراحی و چاپ از قبیل چاپ دیجیتال، افست،کارت ویزیت، کاتالوگ، تراکت، هدایای تبلیغاتی و سازههای نمایشگاهی را به عموم مشتریان فردی و سازمانی با قیمت بسیار مناسب ارائه میدهد.اجاره سوله شوراباد مناسب فضای چاپخونه
یکی از مزایای استفاده از خدمات مجتمع چاپ ایران کهن استفاده از مشاورههای تبلیغاتی و دریافت قالبهای رایگان است. همچنین سبد محصولات مجتمع ایران کهن بسیار متنوع بوده و با اتکا به تجهیزات فنی نوین تمام نیازهای مشتریان را برطرف میکنند. پرسنل با تجربه و تجهیزات پیشرفته در کنار پشتیبانی شبانهروزی و همچنین امکان ثبت سفارش آنلاین از جمله مواردی هستند که مجتمع چاپ ایران کهن را به بهترین و محبوبترین مجتمع چاپ در ایران تبدیل کردهاند.
نظر شما درباره چند نکته که باید دربارهی تبلیغات در برگزاری و شرکت در نمایشگاها و همایش ها بدانید!!! چیست؟