9 تا از بهترین رنگ ها برای پس زمینه سایت انواع کسب و کارها
مقالات

9 تا از بهترین رنگ ها برای پس زمینه سایت انواع کسب و کارها

1401/9/13
18090 مشاهده

9 تا از بهترین رنگ برای پس زمینه سایت انواع کسب و کارها

رسیدن به این نتیجه که بهترین رنگ برای پس زمینه سایت چیست، کمی زمان بر است. نه تنها باید تضاد بین رنگ‌های انتخابی و لوگوی خود را در نظر بگیرید، بلکه می‌خواهید با قدرت روان‌شناسی رنگ‌ها از احساسات کاربر استفاده کنید. پس زمینه مسیر را برای بقیه طراحی تعیین کرده و اهمیت آن را دو چندان می‌کند.

اهمیت رنگ برای پس زمینه سایت

در پس رنگ های مختلف تاثیر روانی خاصی وجود دارد. به خاطر داشته باشید که فرهنگ‌های مختلف طیف رنگ‌ها را به روش های مختلفی مشاهده می‌کنند. درک اینکه مخاطب شما چه کسی است به شما کمک می‌کند تا ببینید که چگونه یک رنگ خاص ممکن است بر روحیه مخاطب شما تأثیر بگذارد. هر فرد خاطرات متفاوتی دارد که با رنگ خاصی گره خورده است، اما طراح می‌توانید چیزی را انتخاب کند که برای اکثریت مخاطبان خود جذاب باشد.


 
عوامل زیادی بر بهترین رنگ برای پس زمینه سایت تأثیر می‌گذارند. شما باید در مورد بقیه پالت رنگ یک برند، رنگی که می خواهید را پیدا کنید و اینکه چگونه همه عناصر با هم کار می‌کنند تا ظاهری منسجم ایجاد کنند فکر کنید. بیشتر طراحان پس‌زمینه را کمتر از سایر عناصر صفحه عوض می‌کنند، بنابراین با افزودن تصاویر و ویژگی‌های اضافی، چیزی را انتخاب کنید که کار کند. در اینجا چند ایده و برند را در مورد رنگ‌ها و نمونه‌هایی از نحوه استفاده طراحان دیگر از رنگ برای پس زمینه سایت معرفی و بررسی خواهیم کرد.

معرفی مناسب‌ترین رنگ برای پس زمینه سایت

در این بخش با بررسی چند سایت بهترین رنگ برای پس زمینه سایت را بررسی خواهیم کرد:

• رنگ سبز

 رنگ طبیعت است و آدم را به طبیعت برمی‌گرداند. به شرکت‌هایی که به عنوان دوستدار محیط زیست شناخته می‌شوند توصیه می‌شود که از رنگ سبز برای پس زمینه سایت استفاده کنند. با این حال، می‌توانید از این رنگ برای نشان دادن طبیعت استفاده کنید، مانند یک شرکت تجهیزات در فضای باز. اگرچه همه افراد سبز را دوست ندارند، اما تضاد خوبی با عناصر سفید دارد.
با این حال، مانند آبی، طیف‌های مختلفی از سبز وجود دارد. استفاده از رنگ سبز عمیق جنگلی، حال و هوای متفاوتی نسبت به رنگ پاستلی ملایم ایجاد می‌کند. همچنین برای بیان جسارت، سبز لیمویی به خوبی با رنگ‌های مکمل، مانند نارنجی جفت شده و رنگ‌های آبی و فیروزه‌ای در ترکیبی بین آبی و سبز قرار می‌گیرند. سبز بهترین رنگ ر برای پس زمینه سایت است. اگر می‌خواهید پیامی از طبیعت یا فضای باز ارسال کنید.
Ripe Planet یک تعاونی از مشاغل مبتنی بر کشاورزی است که به دنبال ایجاد سیستم‌های پایدار و ارائه محصولات تازه به مشتریان خود است. توجه داشته باشید که چگونه آن‌ها از رنگ سبز به عنوان رنگ پس زمینه اصلی در صفحه فرود خود با الگوهای هندسی متحرک برای جلب علاقه استفاده می‌کنند.

 

• رنگ سفید

در صورتی که از انتخاب رنگ برای پس زمینه سایت مطمپن نیستید، پس زمینه روشن یا سفید را انتخاب کنید. استفاده از رنگ روشن باعث می‌شود که تصویر یا محصول واقعاً برجسته دیده شود، به خصوص اگر عناصر بصری دارای پالت رنگ مختلف باشند. ما می‌توانیم این را با رنگ آمیزی یک اتاق به رنگ سفید مقایسه کنیم. پس‌زمینه نه‌تنها صفحه را روشن‌تر می‌کند، بلکه به بیننده اجازه می‌دهد تا به محصول پیشنهادی خود توجه کند.
این رنگ یک انتخاب همه‌کاره است که برای استفاده در اکثر وب‌سایت‌ها مناسب است. اگر این رنگ حس واقعی را به شما القا نمی‌کند (#ffffff)، هنوز هم می‌توانید با اضافه کردن یک رنگ آبی یا زرد برای برجسته کردن تصاویر، حس بهتری از سایت دریافت کنید. اگر محصول ارائه شده دارای طرح رنگ سردتری است، رنگ سفید گرم را آزمایش کنید و بالعکس. 

• رنگ قرمز

قرمز یک رنگ قدرتمند است وجسارت و هیجان را منتقل می‌کند. این به ویژه برای مارک های مد و برخی از صنایع که در آنها چشم انداز تازه اهمیت دارد بسیار مناسب است. بسیاری از نویسندگان و نوازندگان از قرمز به عنوان بهترین رنگ برای پس زمینه سایت استفاده می‌کنند.
احتمالاً متوجه شده‌اید که رستوران‌ها از رنگ قرمز برای جلب توجه استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان سایت را در مورد محصولی که معرفی می‌کنید، هیجان زده کنید، رنگ قرمز یک انتخاب عالی برای رنگ پس زمینه سایت است. همچنین رنگ‌های مکملی را انتخاب کنید که از هیجان قرمز کم نمی‌کند، مانند سفید، خاکستری یا سیاه.
وب سایت فیلیپو اینزاگی چهره ورزشی دارای یک فیلتر قرمز رنگ بر روی تصاویری است که قدرت و جسارت این بازیکن فوتبال را نشان می‌دهد. قرمز بهترین رنگ برای پس زمینه سایت یک چهره ورزشی است، زیرا هیجان و انرژی را برمی‌انگیزد، چیزی که شرکت در یک رویداد ورزشی به آن نیاز دارد. 

• رنگ مشکی

حالت تاریک یک روند فعلی در طراحی وب و برنامه است که انتظار می‌رود خواندن اسناد دیجیتال در طول روز را برای چشمان آسان‌تر کرده باشد.  Medium یک نظرسنجی از طریق توییتر انجام داد و متوجه شد که 82.7 درصد از پاسخ دهندگان از حالت تاریک استفاده می‌کنند. با این حال، آن‌ها اذعان می‌کنند که نظرسنجی کمی ناقص بوده است، زیرا اکثر کاربران به فناوری فکر می‌کنند.
عموم مردم در مورد اینکه حالت تاریک را دوست دارند یا دوست ندارند تقسیم می‌شوند. چیزی که شما به عنوان یک طراح باید در نظر داشته باشید این است که مخاطب خاص شما چه احساسی دارد و چه تعداد از آن‌ها رنگ تیره را می‌پسندند. اگر با پس‌زمینه تیره طراحی می‌کنید، سایت در مرورگرهای حالت تاریک و در گوشی‌های هوشمند با تنظیمات فعال‌تر به نظر می‌رسد.
مشکی یک انتخاب قدرتمند رنگ برای پس زمینه سایت است. برای خوانا بودن متن در پس زمینه مشکی باید از رنگ سفید یا رنگ بسیار روشن استفاده کنید. گزینه دیگر این است که یک کادر متنی را روی پس زمینه تیره خود قرار دهید تا بتوانید همچنان از متن تیره استفاده کنید اما قابل خواندن باشد. استفاده از شفافیت یکی از راه‌های دستیابی به ظاهری است که می‌خواهید بدون توسل به تکان دادن بلوک‌های سفید متن ایجاد کنید.
به خاطر داشته باشید که افرادی که دارای اختلالات بینایی هستند ممکن است با رنگ های خاصی مشکل داشته باشند. مراقب باشید که مثلاً برای فردی که کور رنگی دارد، آبی روشن چگونه به نظر می‌رسد.
موزه هولوکاست مونترال با پس‌زمینه‌ای تاریک و تصاویری که در جای خود تغییر می‌کنند، کمی درام به صفحه فرود خود می‌افزاید. حتی عکس‌ها روی آن‌ها همپوشانی دارند که کاربر را به حالت تاریک می‌فرستد و لحنی غم‌انگیز ایجاد می‌کند

• رنگ آبی

رنگ آبی یکی از پرطرفدارترین رنگ‌های مورد استفاده در طراحی است. هم مرد و هم زن آبی را دوست دارند و این رنگ از اعتماد و آرامش صحبت می‌کند. آبی تیره یک رنگ برای پس زمینه سایت در بسیاری از طراحی‌های وب‌سایت بانکی است، زیرا بیانگر اعتماد است. با این حال، طیف‌های مختلف آبی را پیدا خواهید کرد که محدود کردن آن به یک صنعت خاص را سخت خواهد کرد.
آبی همچنین به عنوان رنگ برای پس زمینه سایت مربوط به آب، مانند شهرداری‌های محلی یا شرکت‌های نوشیدنی، بهترین عملکرد را دارد. مکان‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از این سایه در پس‌زمینه استفاده کنید، محدود کردن گزینه‌ها به یک یا دو انتخاب دشوار است.
از آنجایی که تقریباً همه رنگ آبی را دوست دارند، می توانید از آن برای هر صنعتی که قابل تصور است استفاده کنید. حتی می‌توانید  در طراحی سایت ترکیبی از آبی و سبز یا آبی و بنفش را انتخاب کنید.
فیجی واتر به عنوان یک برند ارائه دهنده آب خالص و چشمه شناخته شده است. استفاده از آبی در سایت آن‌ها دو هدف را دنبال می‌کند. اول، این اعتماد را برمی انگیزد که آب آن‌ها بهترین است، همان طور که می‌گویند. دوم اینکه مصرف کننده را به یاد آب می‌اندازد و باعث می‌شود که یک بطری از این نوشیدنی خوشمزه بنوشد. توجه داشته باشید که آب فیجی چگونه از رنگ‌های مختلف آبی در طراحی خود استفاده می‌کند. رنگ آبی روی برچسب آن‌ها روشن‌تر از رنگ‌های طبیعی در عکس پس زمینه است. 

• رنگ بنفش

بنفش اغلب به عنوان یک رنگ سلطنتی در نظر گرفته می‌شود. در اغلب موارد برای جلوه بیشتر به بخش سلطنتی این رنگ، آن را با طلایی ست می‌کنید. با این حال، این رنگ در طیف‌های متعدد ارائه می‌شود. انتخاب این رنگ برای پس زمینه سایت شما را برجسته می‌کند. اما بهتر است بین عناصر دیگرتان و پس‌زمینه بنفش تضاد ایجاد کنید.
یک یاس بنفش بسیار نرم تقریباً می‌تواند با رنگ‌های دیگر ترکیب شود، اما ظاهری قدیمی به سایت شما می‌بخشد. از سوی دیگر، بنفش روشن توجه را به خود جلب می‌کند و به مردم می‌گوید که جذابیت مدرنی دارید.همچنین می‌توانید پس‌زمینه‌ای با رنگ‌های بنفش در آن انتخاب کنید تا سایت خود را بدون زیاده‌روی برجسته کنید.
Game Bytes یک تولید کننده آدامس انرژی زا است. رنگ بنفش، رنگ مورد استفاده برای پس زمینه این سایت و محصول این سایت است. با این حال، آن‎ها برای رنگ پس زمینه سایت فقط از یک رنگ استفاده نمی‌کنند. برای تاپ کردن تصویر محصول، پس‌زمینه را روشن می‌کنند و آن را روی یک گرادیان ملایم قرار می‌دهند تا با اسکرول کردن به پایین، محو شود.

• رنگ نارنجی

قرمز و زرد ترکیب شده و نارنجی را ایجاد کرده، که انرژی و شادابی جوانی را به هر پروژه‌ای می‌افزاید. این رنگ توجه را به خود جلب می‌کند، به همین دلیل است که آن را روی مخروط‌ها و تابلوهای ترافیکی خواهید دید.
کسب‌وکارها در صنایع خاص به سمت رنگ نارنجی گرایش پیدا می‌کنند، مانند ورزش‌ها و آن‌هایی که در حیطه کارهای مرتبت با کودکان فعالیت می‌کند. با این حال، هر نوع کسب و کاری می‌تواند از رنگ نارنجی برای ایجاد تأثیر استفاده کند.
همچنین نارنجی یک مکمل عالی برای آبی است. می‌توانید پس‌زمینه نارنجی اضافه کنید، حتی اگر پالت رنگ شرکت شما نارنجی نداشته باشد.
Fills از پس زمینه طلایی-نارنجی برای برجسته کردن محصولات خود استفاده می‌کند. استفاده از رنگ گرم مشتریان بالقوه را دعوت می‌کند تا بیشتر در مورد محصول اطلاعات کسب کنند. اگرچه پرتقال‌ها باعث ایجاد هیجان می‌شوند، اما یادآور یک روز در ساحل هستند و کاملاً به نرم کننده نارگیلی که در تصویر اصلی نشان داده شده است، گره می‌خورند.

• رنگ صورتی

صورتی می‌تواند یک رنگ روشن و مدرن یا چیزی ملایم و جذاب باشد. هنگامی که سبکی را که برای کسب و کار خود می‌خواهیدتنظیم کنید کاملاً درک کردید، تصمیم گیری در مورد اینکه کدام طیف صورتی برای شما بهتر عمل می‌کند بسیار آسان‌تر می‌شود. رنگ صورتی معمولا در تبلیغات تجاری مرتبط با زیبایی دیده می‌شود. با این حال، برای هر نوع صنعتی می‌توان از آن استفاده کرد. 
Tumult از پس‌زمینه صورتی ملایم برای برجسته کردن تلفن و حروف سفید استفاده می‌کند. همان طور که صفحه بارگذاری می‌شود، یک عکس قهرمان روی پس زمینه صورتی قرار می‌گیرد. با این حال، متن تیتر به‌عنوان یک برش ظاهر می‌شود و به صورتی اجازه می‌دهد تا از آن عبور کند.
معمولاً ممکن است این سایه صورتی را در وب سایت زیبایی یا کودکان ببینید. با این حال، به خوبی جواب می‌دهد، زیرا برخی از مشتریان آن‎ها وبلاگ نویسان زیبایی هستند. با این حال، آن‎ها همچنین نشان دهنده وب سایت‌های ورزشی و بسیاری از صنایع دیگر هستند، بنابراین صورتی انتخاب جسورانه‌ای است که آن‌ها را از رقبای خود متمایز می‌کند.

 
• رنگ زرد

این طیف روشن و آفتابی باعث ایجاد احساس شادی در بیننده می‌شود. محققان احساس می‌کنند رنگ روی سمت چپ مغز تأثیر می‌گذارد و افراد را تشویق می‌کند تا هر داده‌ای را که به اشتراک گذاشته می‌شود، تجزیه و تحلیل کنند.
رنگ زرد را تقریباً در هر صنعتی به عنوان رنگ اصلی یا مکمل می‌بینید. این رنگ نسبت به قرمز تهاجم کمتر و نسبت به رنگ نارنجی تندتر است. اگر به دنبال رویکردی شادتر و ملایم‌تر هستید، رنگ زرد خامه‌ای یا پاستلی را انتخاب کنید. اما اگر می‌خواهید هیجان ایجاد کنید، به سراغ رنگ زرد روشن‌تر و عمیق‌تر بروید.
پونی زرد از یک پس‌زمینه زرد روشن برای جذب خواننده استفاده می‌کند. پونی نیز زرد است و به نام آژانس فرانسوی گره می‌خورد. مطمئناً می‌توانید با رنگ زرد ملایم‌تری همراه شوید، اما اگر می‌خواهید توجه را به خود جلب کنید، این رنگ خاص این کار را به راحتی انجام می‌دهد. توجه داشته باشید که چگونه رنگ‌های لایه بندی شده روی زرد خنثی هستند، مانند سیاه و سفید

بهترین رنگ پس زمینه برای وب سایت شما

انتخاب یک پالت رنگ برای پس زمینه سایت هرگز کار آسانی نیست. این امر به روحیه‌ای که می‌خواهید ایجاد کنید و اینکه مخاطبان هدف شما ممکن است چه واکنشی نشان دهند نیز بستگی دارد. توجه به این نکته که چه رنگ‌هایی با پالت برند شما هماهنگی بیشتری دارند؟ نیز بسیار اهمیت دارد. همچنین مطالعه کنید که دیگران چگونه رنگ را از طریق تصاویر و الگوها در پس زمینه خود ادغام می‌کنند تا بتوانید رنگ مناسب خود را انتخاب کنید. در این مطلب نیز مجتمع چاپ کهن تلاش کرده است تا شما را با چند نمونه از بهترین رنگ برای پس زمینه سایت آشنا کند.
در انتها این نکته در مورد رنگ برای پس زمینه سایت نیز قابل توجه است که اگر پس‌زمینه‌های سفید یا سیاه واقعاً برند شما را جذاب نمی‌کنند، رنگی را انتخاب کنید که با پالت برند خاص شما مطابقت داشته باشد. اگر راهنمای برند یا لوگوی رنگی دارید، از آن به عنوان الهام بخش خود استفاده کنید.

نظر شما درباره 9 تا از بهترین رنگ ها برای پس زمینه سایت انواع کسب و کارها چیست؟