استفاده از استراتژی های نوین در چاپ سربرگ های تجاری آنها را به ابزارهای کاربردیتری تبدیل میکند. چاپ دیجیتال که نوینترین روش چاپی در حال حاضر است از زمان روی کار آمدنش توانست فاکتور شخصی سازی را نیز با خود به ارمغان بیاورد. این ویژگی چاپ دیجیتال در کنار سایر فاکتورهایش استراتژی های هدفمند و نوینی برای تمام محصولات چاپی بخصوص سربرگ در صنعت چاپ ایجاد کرده است.
استراتژی در هر حرفهای که به کار گرفته شود خبر از بهبود و اطمینان در خروجی کار دارد. اگر چاپ سربرگ تجاری را به مجتمع چاپ کهن و یا هر چاپخانه معتبر دیگری بسپارید احتیاج نیست شما دنبال استراتژی های کاربردی و مخصوص سربرگتان باشید. پشت چاپخانه معتبر گروهی از قدرتمندترین پرسنل هستند که تجربه و فکر خلاق آنها برای بکارگیری در استراتژی های نوین در چاپ سربرگ های تجاری کافی است. اما اگر خودتان قصد طراحی دارید چند نکته ضروری را در این قسمت لحاظ میکنیم.
جمع آوری اطلاعات یک استراتژی بسیار مهم است شما با این روش میدانید سربرگ تجاری شما چه چیزی عرضه میکند و چه نکاتی در آن لحاظ باید شود. چگونگی طراحی و برنامهریزی در سربرگ تجاری با تبیین راهکارهای استراتژیک باید صورت گیرد. تعیین میزان درک و پذیرش مخاطب از سربرگ تجاری طراحی شده و به خصوص استراتژی به کار گرفته شده در تعیین راهکارهایی برای دستیابی به اهداف تبلیغاتی در سربرگ مهم است.
سربرگ های تجاری یکی از سادهترین روشهای ارتباطی برای برند شما است. این سربرگ تاثیر زیادی بر مشتریهای تجاری شما دارد و مزایای آن شامل موارد ذیل میشود:
• اگر سربرگ شما اطلاعات درستی در مورد تجارت یا شرکت شما داشته باشد به مشتریان شما در ایجاد احساس اعتماد و اطمینان کمک میکند. به عبارت دیگر به مشتریان نشان میدهید که شرکت شما واقعی است و آنها میتوانند هر زمان خواستند با شما تماس بگیرند.
• مشتریان شما با دیدن نماد سربرگ بلافاصله برند شما را تشخیص میدهند. این امر به بازاریابی شرکت و افزایش سود کمک میکند.
• طبیعتا سازمان و ارگانی که نسبت به ثبت سفارش برای طراحی و چاپ سربرگ تجاری اقدام میکند نسبت به رقبای خود که چنین سربرگ هایی ندارند، مزیت رقابتی پیدا میکند و جلوه متفاوتی خواهند داشت.
• معمولا در سربرگ شماره تماس، آدرس، نام وب سایت و... را مینویسند. وقتی شما نامهای با سربرگ شرکت به مخاطب یا مشتریتان ارسال میکنید به راحتی از سربرگ شرکت شما میتوانند با شما تماس بگیرد و یا از وب سایتتان بازدید کند.
• چاپ سربرگ تجاری با کیفیت خوب باعث میشود که آنها احساس ارزشمندی کنند و به نوبه خود در شرکت شما سرمایه گذاری خواهند کرد.
• وقتی از سربرگ استفاده میکنید، جلوه معتبری از شرکت یا برند خود را ارائه می دهید. مهم است که طراحی سربرگ شما به صورت حرفهای انجام شود. این عمل، به مشتری این حس را میدهد که شما یک شرکت عادی نیستید.
در دنیای تجارت و کسب و کار، نامهنگاری به عنوان یک روش رسمی ارتباط و انتقال اطلاعات بین سازمانهای مختلف به شمار میآید. به همین منظور اغلب نامههای تجاری را بر روی کاغذهای سربرگ دار می نویسند .سربرگ همیشه باید به عنوان یک عامل حیاتی در نظر گرفته شود، زیرا به نمایندگی از شرکت کمک میکند و تأثیر خوبی بر حرفهای بودن شرکت در نظر مخاطب ایجاد میکند. بدون سربرگ حرفهای ، خواننده ممکن است فکر کند که شما شایستگی کمتری دارید.
به هر دلیلی احتمال دارد آدرس و اطلاعات تماس شرکت شما تغییر کند استراتژی های نوین در چاپ سربرگ های تجاری شما را قادر میسازد سربرگ هایی در تعداد محدود را بدون هیچ چالش و نگرانی داشته باشید. چاپ دیجیتال این شرایط را فراهم ساخته تا در تیراژ محدود سربرگ تجاری سفارش دهید چاپ دیجیتال سربرگ تجاری به شما این امکان را میدهد با هزینه مناسب در تیراژ محدود سربرگ تجاری خود را با بهترین کیفیت در اختیار داشته باشید. پیش از این مجبور بودید برای شرکت خود حداقل ۱۰۰۰ نسخه سربرگ چاپ کنید و برای آماده شدن آن تا یک هفته معطل شوید. ولی اکنون با استفاده از چاپ دیجیتال شما به راحتی میتوانید در عرض یک روز به تعداد ۱۰۰ عدد سربرگ با کیفیت بالا و قیمت مناسب دست پیدا کنید و با چاپ سربرگ دیجیتال در زمان و هزینه صرفه جویی کنید.
صنعت چاپ یکی از صنایع مهم و راهبردی در اکثر کشورهای توسعه یافته و همچنین کشور ما است. داشتن استراتژی در چاپ سربرگ تجاری کمک میکند تا بهتر و هدفمند آن را طراحی و به چاپ برسانید. پس استراتژی های نوین در چاپ سربرگ های تجاری کمک میکند تا بازاریابی موفقی انجام شود و برای جذب مشتریان احتمالی و افزایش فروش یا تبدیل آنها به مشتریان ثابت قدم بزرگی بر میدارد.
در چاپ سربرگ های تجاری استراتژی و اصول آن باید رعایت شود زیرا سبب میشود تا سربرگ حرفهای و خاص در دست مشتری خودنمایی کند. همان طور که میدانید سربرگها طراحی خاصی ندارند و در آنها مشخصات ذکر میشود. پس تمرکز و استراتژی را باید برای درج صحیح آنها در نظر گرفت. بهتر است که این مشخصات را این گونه که میگوییم طراحی کنید:
• در سربرگ تجاری محل قرارگیری آرم یا لوگوی شرکت بسیار مهم و با اهمیت است و غالبا محدودهای بین ۵ تا ۱۵ سانتیمتر مربع را به خود اختصاص میدهد. به خاطر داشته باشد که محل قرارگیری آرم نباید لطمهای به کاربری اصلی سربرگ (ضرورت نگارش متن بر روی آن) وارد کند. در ضمن قرار گرفتن آرم در سمت چپ یا راست (بالا) بستگی به شکل و جهت آرم برندتان دارد.
• عنوان بخش دیگری است که در سربرگ قرارگیری صحیح آن حائز اهمیت است، بهتر است عنوان در کنار آرم قرار گیرد.
توصیه میکنیم بخشهای اصلی عنوان را با قلم بزرگتر از بخش های دیگر قید کنید. و نوع قلمی که برای عنوان استفاده میشود باید با گرافیک آرم و محدوده فعالیت برندتان متناسب باشد. توجه داشته باشید اندازه قلم عنوان، بستگی به کوتاه یا مفصل بودن آن بین ۱۰ پوینت تا ۱۴ پوینت تعریف و معمولا با قلم ضخیم ارائه میشود.
• درج راههای ارتباطی عامل مهم دیگری است که در سربرگ تجاری بسیار با اهمیت است، زیرا نحوه چیدمان نوشتار، نشانی را نیز تحت تاثیر دیگر عوامل بصری قرار میدهد. پیشنهاد میدهیم یکی از راههای ارتباطی خود را در پشت صفحه سربرگ تجاری با رنگ لوگو در قسمت پایین درج کنید. اندازه فونت انتخابی، محدودهای بین ۸ تا ۱۲ پوینت برای نوشتن راههای ارتباطی مناسب است.
• فضای میانی سربرگها، این قسمت دقیقاً جایی است که خالی میماند و محتوای نامه را تشکیل میدهد. سربرگها باید طوری طراحی شوند که محتوای این قسمت را تحت تأثیر قرار ندهند. سربرگ هایی که به صورت شلوغ طراحی میگردند، در خوانایی مطالب نوشته شده مشکل ایجاد میکنند.
چاپخانهای که تصمیم گرفته است در محصولات چاپی خود استراتژی را رعایت کند چند گام جلوتر از سایر رقبا است. ویژگی این چاپخانه شامل موارد ذیل است:
• افزایش سودآوری و بازدهی در کنار ارتقای کیفیت و تنوع تولیدات و خدمات صنعت چاپ
• افزایش نیروهای ماهر و متخصص
• افزایش خدمات کاملتر به مشتری در حوزههای نوآوری محصولات چاپی
• افزایش ایمنی، بهداشت و اقدامات زیست محیطی
• افزایش چابکی و قابلیت سریع پاسخگویی به تغییرات حاصل شده
• ارتقاء و اصولی انجام دادان پروژههای محول شده و افزایش قابلیتها و توانمندیها در چاپ
• چاپخانه با کمک گرفتن از استراتژی قادر است تا نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدهای برندتان را بهتر بشناسد.
درک مشتری، از تجارت شما ارتباط زیادی با موفقیت مداوم برندتان دارد. اینکه استراتژی های نوین در چاپ سربرگ های تجاری رعایت شود نکته بسیار مهمی است که کلیت شرکت شما را از همه نظر میتواند مثبت نشان دهد.
نظر شما درباره استفاده از استراتژی های نوین در چاپ سربرگ های تجاری چیست؟