چگونه بسته‌بندی چاپ شده‌ی خود را به یک ابزار بازاریابی تبدیل کنیم
مقالات

چگونه بسته‌بندی چاپ شده‌ی خود را به یک ابزار بازاریابی تبدیل کنیم

7/10/2023 10:26:55 AM
399 مشاهده

 چگونه بسته‌بندی چاپ شده‌ی خود را به یک ابزار بازاریابی تبدیل کنیم

 چگونه بسته‌بندی چاپ شده‌ی خود را به یک ابزار بازاریابی تبدیل کنیم

چگونه بسته‌بندی چاپ شده‌ی خود را به یک ابزار تبلیغاتی تبدیل کنیم برای پاسخ به این سوال باید بدانید بسته‌بندی و اصول طراحی بسته‌بندی تبلیغاتی چیست با ما همراه باشید تا پاسخ سوال خود را بیابید.

 بسته بندی تبلیغاتی چیست

بسته‌بندی جهان را منظم ساخته و دیزاین بسته‌بندی مانند یک ابزار تبلیغاتی می‌تواند بازاریابی شما را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. ساختار بسته‌بندی شامل فونت، رنگ، تصویر و سایر اطلاعات فرعی است که اگر همه‌ی فاکتو‌رها درست کنار یکدیگر قرار گیرند موجب جذاب‌تر شدن آن‌ می‌شوند.  
بسته‌بندی وظیفه حمل، نگهداری، اطلاع رسانی محصول را به عهده دارد، در بسته‌بندی تبلیغاتی هدف گذاری به این صورت است که، بسته‌بندی باید به قدری بدون نقص باشد که بتواند بر تصمیم خریدار تاثیر گذار باشد، گرافیک بسته‌بندی بیش از هر قسمت حائز اهمیت است زیرا جذاب بودن آن باعث می‌شود اقتصادی‌ترین روش فروش برای محصولات شما رقم بخورد. 

 بسته بندی تبلیغاتی چیست

 هدف از بسته‌بندی چیست

در مطلب چگونه بسته‌بندی چاپ شده‌ی خود را به یک ابزار بازاریابی تبدیل کنیم قبل از هر چیز به هدف از بسته بنید خواهیم پرداخت، زیرا بسته‌بندی با اهداف مختلفی تولید و عرضه می‌شود مانند:

 • حفظ و نگهداری کالا

یکی از اهداف بسته‌بندی ایمن و منظم بودن کالا است مثلا دستمال کاغذی را داخل بسته بندی قرار می‌دهند تا از نظم خاصی برخوردار باشد و رطوبت، گرد و خاک با وجود بسته بندی که دارد به دستمال آسیبی وارد نکند. در نتیجه با توجه به میزان آسیب‌پذیر بودن کالا بسته‌بندی خاص و مناسب آن محصول جهت حفظ و نگهداری طراحی می‌شود.

 • حفظ و نگهداری کالا

 • معرفی کالا

معرفی صحیح شامل نوع محصول، محل نگهداری، نحوه استفاده، ترکیبات سازنده، تاریخ تولید و انقضا، و سایر موارد مورد نیاز برای بهتر شناختن محصول در بسته بندی درج می‌شود تا کاربر به راحتی اطلاعاتی را که می‌خواهد با مطالعه آن کسب کند. بسته‌بندی باید کار اطلاع رسانی را دقیق انجام دهد 

 • بازاریابی و فروش

در فروشگاه‌ها محصولات مشابه کنار یکدیگر قرار می‌گیرند نظر شما را جز بسته‌بندی اصولی و جذاب چیز دیگری جذب نمی‌کند.

 • بازاریابی و فروش

 • امنیت کالا

در مسیر چگونه بسته‌بندی چاپ شده‌ی خود را به یک ابزار بازاریابی تبدیل کنیم باید به امنیت کالا نیز توجه داشته باشیم. مشتری می‌خواهد محصولی که در کارخانه بسته‌بندی می‌شود به همان صورت در اختیار او قرار گیرد زیرا اعتماد سازی بیشتری انجام می‌شود و از اصالت کالا خیال او راحت‌تر است. مثلا وقتی چاپ لیبل یا برچسب بر روی بسته بندی می‌خورد نباید دچار مشکل شود تا مشتری به اصالت کالا شک کند. 

 • حمل ‌و نقل راحت و انبار کردن

انبار کردن و جابه‌جایی محصولات بسیار مهم است با عنصر بسته‌بندی،این کار خیلی راحت، سریع و مطمئن انجام می‌شود.

 • حمل ‌و نقل راحت و انبار کردن

 قبل از طراحی بسته‌بندی به چه نکاتی باید توجه کنیم

 بسته‌بندی می‌خواهید که مانند یک محصول تبلیغاتی برایتان سودمند باشد؟ برای رسیدن به این هدف باید وقت بگذارید فکر کنید،  از یک تیم متخصص استفاده کنید تا خواسته شما محقق شود. قبل از طراحی چاپ جعبه، ساک دستی و... سه سوال اصلی پیش رو قرار می‌گیرد.
۱. محصول چیست؟ قبل از طراحی باید بدانید محصول چیست نیاز به چه نوع بسته بندی دارد ابعاد آن متعارف است. وزن و جنس محصول چگونه است با دانستن این موارد راحت‌تر می‌توانید قالب بسته‌بندی را طراحی کنید. شاید محصول بسته‌بندی سفارشی نیاز داشته باشد باید در ابتدا با ماهیت آن آشنا شوید.
۲. چه افرادی به آن نیاز دارند و آن را می‌خرند؟ قبل از شروع فرآیند طراحی باید بدانید چه افرادی از آن استفاده می‌کنند زنان، کودکان، افراد میان سال و... دانستن این نکته باعث می‌شود طراحی با سلایق آن افراد سازگارتر باشد.

 قبل از طراحی بسته‌بندی به چه نکاتی باید توجه کنیم

۳. چگونه محصول خریداری می‌شود‌؟ خرید محصول آیا آنلاین است ؟ یا حضوری؟ در چه فروشگاه های عرضه می‌شود؟ بسته‌بندی محصولات آنلاین نباید فضای خالی داشته باشد احتمال اینکه در پروسه جابه‌جایی محصول، دچار مشکل شود زیاد است. بسته‌بندی که در یک فروشگاه کنار سایر لوازم قرار گرفته است باید به مراتب شیک‌تر باشد تا نظر مخاطب را جلب کند. بسته‌بندی مناسب ارتباط بصری و اطلاعات بهتری را به مخاطب می‌دهد. 

 چه مواردی باعث می‌شود بسته‌بندی محصول مانند ابزار تبلیغاتی عمل کند؟

چگونه بسته‌بندی چاپ شده‌ی خود را به یک ابزار بازاریابی تبدیل کنیم را با بیان مواردی که باعث می‌شود بسته بندی محصول تجاری و تبلیغاتی باشد بیان می‌کنیم:

 چه مواردی باعث می‌شود بسته‌بندی محصول مانند ابزار تبلیغاتی عمل کند؟

• بر روی بسته‌بندی حتما نام تجاری مخصوص را حک کنید.
• علامت تجاری یا همان لوگوی برند حتما بر روی بسته‌بندی چاپ شود. 
• هر برند تجاری یک شعار تبلیغاتی دارد. اگر می‌خواهید بسته‌بندی جنبه تبلیغات داشته باشد باید شعار را با فونتی مناسب بر روی آن حک کنید. 
• طراحی مناسب بسته‌بندی را متمایز می‌سازد و هویتی خاص به آن می‌دهد.
• خوانا بودن فونت،  نوع بسته‌بندی بسیار کمک‌ کننده است. 
• شکل ظاهری و مدل بسته‌بندی را نباید دست کم گرفت. خلاقیت در هر زمینه‌ای بازخوردهای مثبتی را به همراه دارد. 
• لازم است تصویر بسته‌بندی در ذهن حک شود به طوری که در میان انبوهی از محصولات جلب توجه کند و میزان کشش بصری در مخاطب ایجاد کند.
• بسته‌بندی تبلیغاتی باید با محصول مچ بوده و نشان‌دهنده ویژگی‌های مهم آن محصول باشد.

 کلام آخر

 سوال شما این بود چگونه بسته‌بندی چاپ شده‌ی خود را به یک ابزار تبلیغاتی تبدیل کنیم؟ امیدوارم پاسخ این سوال خود را با خواندن مطالب مقاله دریافت کرده باشید. بسته‌بندی شیک به تنهایی خودش را به دیگران معرفی می‌کند بدون اینکه احتیاج باشد آن را معرفی کرد. بسته‌بندی حرفه‌ای، نیمی از مراحل فروش را انجام می‌دهد. ما در مجتمع چاپ کهن در این مسیر نیز در کنار شما بوده و بهترین بسته بندی را برای شما تولیدی خواهیم کرد.

نظر شما درباره چگونه بسته‌بندی چاپ شده‌ی خود را به یک ابزار بازاریابی تبدیل کنیم چیست؟