خدمات چاپ پوستر تبلیغاتی در شرکتهای چاپی انجام میشود. پوستر مانند سایر ابزارهای تبلیغاتی برای بهتر دیدن برند شما مورد استفاده قرار میگیرد. اگر تصمیم دارید بازاریابی به صورت گسترده انجام دهید باید از این مدل تبلیغات استفاده کنید. در نظر بگیرید در یک خیابان بر روی مکانی پرتردد آن را نصب کردهاید در طول روز هزاران نفر از آن جا عبور میکنند و چشمشان به تبلیغات شما میخورد حال اگر کیفیت و محتوا ایدهال باشد به هدف بزینسی خود رسیدهاید.
پوسترها هر آنچه که در حرفه خود ارائه میدهید را میتوانند نشان دهند. این ابزار تبلیغاتی تاثیرات مثبتی بر روی مخاطب دارد. بر روی آن میتوانید انواع عکس، لوگو، شعار، نقاشی و در کل انواع طرحهای بزرگ و کوچک را چاپ کنید. برای چاپ پوستر تبلیغاتی با کیفیت به مطالب ذیل توجه داشته باشید.
• زمانی که احساس میکنید تبلیغات برندتان باید به صورت گسترده در محلی پر رفت و آمد در معرض دید عموم قرار بگیرد باید از پوسترها استفاده کنید.
• برای اینکه پوستر جذاب باشد باید محتوای آن کوتاه و خلاقانه باشد.
• گرافیک پوسترهای تبلیغاتی تاثیر بهسزایی از لحاظ جلوههای بصری دارد.
• پوستری طراحی آن موفق است که نظر تعداد مخاطبهای زیاد با سلایق متفاوت را در یک نگاه جلب کند.
• در پوستر باید کوتاهترین اما پرمعنیترین شعارها نوشته شود.
• فونت انتخابی باید خوانا و واضح باشد.
• جملات بلند برای پوسترهای تبلیغاتی نابود کننده هستند.
• رعایت اصول ترکیب بندی از دیگر مواردی است که باید در طراحی این ابزار تبلیغاتی رعایت شود.
• در چاپ پوستر تبلیغاتی رنگهای به کار رفته در پوستر باید با اطلاعات کافی از لحاظ روانشناسی بهکار رود.
• یکی دیگر از راهنمایی که در این محصول میتوانم به شما ارائه دهم این است که، حتما مکان قرارگیری درست را انتخاب کنید. به عنوان مثال پوستر مربوط به آرایشگاه باید در مکانهای مانند گالری لوازم آرایشی، استخر بانوان و چنین مکانهای که تردد بانوان بیشتر است نصب شود.
چاپ پوسترهای تبلیغاتی براساس هدف و طراحی که میشوند به سه دسته پوسترهای تبلیغاتی، پوسترهای خبری و اطلاعرسانی، پوسترهای آموزشی تقسیم میشوند.
هدف از طراحی این مدل از پوستر برای بازاریابی برند است در این سبک از پوسترها یک محصول از حرفه شما بهتر است معرفی شود. نمونه پوسترهای تبلیغاتی را در سطح شهر (مانند پشت شیشه سوپر مارکتها) میتوانید مشاهده کنید.
این نمونه پوسترها در ابعاد بزرگتر معمولا تولید میشوند و برای اطلاع رسانی به عموم جامعه مناسب بوده و برای برگزاری همایش، سمینار، جشنواره و... طراحی میشود. مشتریان این سبک از پوسترها سازمانهای دولتی و خصوصی هستند.
هدف از طراحی این مدل از پوسترها اطلاع رسانی به افراد مراجعه کننده به سازمان، اداره، شرکت و... است انواع این پوسترها را در بانکها، بیمارستانها و... دیدهاید.
پوستر تبلیغاتی اگر همهی المانها و عناصر تشکیل دهنده آن صحیح کنار یکدیگر قرار بگیرند میتوانند تاثیر گذار باشند در غیر این صورت با کاغذهای سفید بیمحتوا هیچ تفاوتی ندارند. عناصر اصلی شامل موارد ذیل است.
اولین طراحی که به نظر هر طراح میرسد حک کردن لوگو بر روی پوستر تبلیغاتی است معمولا لوگوها در قسمت بالا و سمت چپ قرار میگیرند
• شعار تبلیغاتی
در چاپ پوستر تبلیغاتی شعارها از فاکتورهای مهم و موثر در جذب مخاطب هستند، باید شعاری که انتخاب میشود هدفی که دارید را خیلی زود به مخاطب برساند.
تصاویر اولین عاملی است که در پوسترها افراد را جذب میکنند. اگر گیرا نباشند شعار هر چقدر هم اصولی و هدفمند باشد بیفایده است، زیرا قدم اول موفقیت آمیز نبوده است.
به کار بردن جملات کوتاه برای توضیح بیشتر گاهی نیاز است. درج این جملات بسته به نظر طراح و کارفرما دارد.
برای اینکه مخاطب بتواند با شما ارتباط برقرار کند نیاز است یک پل ارتباطی روی پوستر حک شود.
با چاپ پوسترهای تبلیغاتی شما اصلیترین نوع تبلیغات را برای برندتان انتخاب میکنید که تاثیرگذاری مطلوبی دارد. چاپ ایران کهن در این مسیر نیز همراه شماست.
نظر شما درباره چاپ پوستر تبلیغاتی با راهنمای کامل چیست؟