طراحی و چاپ سربرگ حرفه‌ای برای شرکت‌ها با بهترین روش‌ها
مقالات

طراحی و چاپ سربرگ حرفه‌ای برای شرکت‌ها با بهترین روش‌ها

1402/6/5
733 مشاهده

 طراحی و چاپ سربرگ حرفه‌ای برای شرکت‌ها

 طراحی و چاپ سربرگ حرفه‌ای برای شرکت‌ها

طراحی و چاپ سربرگ حرفه‌ای برای شرکت‌ها در تخصص هر طراحی نیست وقتی حرف از طرحی حرفه‌ای می‌شود باید طراح‌ به کلیت کار تسلط کامل داشته باشد. طراحی سربرگ به عنوان یکی از اجزای ست اداری اهمیت بسیار زیادی دارد و هر شرکت می تواند با داشتن سربرگ اختصاصی سازمان خود، به نوعی بازاریابی انجام دهد. سربرگ‌ها روشی مؤثر برای ارتباط برقرار کردن با مشتریان و انجام مکاتبات اداری به شکل رسمی و حرفه‌ای هستند. نکات ظریفی در طراحی این عنصر مهم تبلیغاتی وجود دارد که نباید از چشم طراح دور بماند چاپ و طراحی سربرگ باید با قواعد خاص خودش انجام شود.

 طراحی و چاپ سربرگ حرفه‌ای برای شرکت‌ها

 طراحی و چاپ سربرگ حرفه‌ای چه مزایایی دارد؟

آنچه در این بخش از مطلب طراحی و چاپ سربرگ حرفه‌ای برای شرکت‌ها به بررسی مزایایی انجام و صرف هزینه برای طراحی سربرگ حرفه‌ای خواهیم پرداخت. 
• سربرگ‌ها به عنوان یک برگه شناسایی در اولین برخورد عمل می‌کند سربرگ‌ با طراحی حرفه‌ای توانایی این را دارد که یک مشتری بالقوه را تبدیل به یک مشتری بالفعل نماید.
• سربرگ‌ها به نوعی هویت تجاری شما هستند که هر چقدر طراحی آن‌ها حرفه‌ای‌تر باشد، تأثیر بیشتری روی مخاطب خواهد گذاشت.
• امنیت بالای مکاتبات با سربرگ‌ها، اطلاعات و لوگوی هر شرکت یا سازمان بر روی سربرگ درج می‌شود و همین عامل باعث جلوگیری از سوء استفاده یا کپی برداری غیر قانونی خواهد شد.
• سربرگ با طراحی منحصر به فرد مانند یک سند یا پیش نیاز فاکتور عمل می‌کند.
• رسمیت بخشیدن به کسب و کار و احترام گذاشتن با سربرگ محقق می‌شود و یک طراحی حرفه‌ای شما را از سایر شرکت‌های همکار جدا می‌سازد. شما به همه می‌فهمانید که برای برند و هویت سازمان یا شرکت خود ارزش قائل هستید. هر چه طراحی و چاپ سربرگ حرفه‌ای برای شرکت‌ها خاص‌تر باشد به نوعی خاص‌تر بودن شرکت و سازمان هم محسوب می‌شود. پس شناساندن شرکت و سازمان به عنوان یک مورد خاص بستگی به طراحی سربرگ آن دارد.

 طراحی و چاپ سربرگ حرفه‌ای چه مزایایی دارد؟

• طراحی سربرگ حرفه‌ای از آن جهت حائز اهمیت است که نامه با هر محتوایی را می‌تواند به بهترین و شکیل‌ترین حالت ممکن به دست گیرنده‌اش برساند.

 چگونه سربرگ حرفه‌ای طراحی کنیم

اما چگونه باید یک سربرگ حرفه‌ای طراحی کنیم، چیزی است که در این بخش از مطلب طراحی و چاپ سربرگ حرفه‌ای برای شرکت‌ها به آن خواهیم پرداخت:
• اول از همه با استفاده از فیلترهای رنگ، ابعاد، مشاغل و دسته‌بندی، طرح دلخواه خود را انتخاب کنید. رنگ و طرحی که برای سربرگ سازمان یا شرکت انتخاب می‌شود باید با برند تطابق و هماهنگی کامل داشته باشد.
• در طراحی سربرگ شرکت باید اطلاعاتی مثل شماره تماس، تاریخ، شماره، پیوست، آدرس محل کار، انواع لوگو و غیره به کار برود. سربرگ باید طراحی ساده و در عین حال همراه با اطلاعات کاملی داشته باشد. نام و لوگوی تجاری شما در سربرگ‌تان نماینده کسب‌ و کار شما هستند به همین دلیل بهتر است که به صورت چشم‌نوازتر و با ابعاد بزرگ‌تری در محل مناسبی در بالای سربرگ قرار گیرند.

 چگونه سربرگ حرفه‌ای طراحی کنیم

• در طراحی سربرگ حرفه‌ای به فاصله مناسب حاشیه‌ها دقت کنید در غیر این صورت موقع چاپ سربرگ بخشی از متون، تصویر یا حتی لوگو حذف خواهد شد.
• معمولا سفارشات طراحی و چاپ سربرگ با کاغذ سایز A4 یا A5 است. بهتر است که برای مکاتبات اداری کوتاه از سایز A5 و برای مکاتبات طولانی از سایز A4 استفاده کنید.
• به نوع فونت توجه کنید، فونت باید رسمی باشد چون در مکاتبات تجاری و قراردادها و ... فونت‌های رسمی و خوانا انتخاب درست هستند.
• طراحی سربرگ در فتوشاپ و سایر نرم‌افزارهای گرافیستی انجام می‌شود مهم این است شما به کدام برنامه تسلط دارید.

 چگونه سربرگ حرفه‌ای طراحی کنیم

• از آنجایی که یک سربرگ باید دارای فضای کافی برای درج متون مورد نظر باشد، طراحی این کاغذ با ارزش بیشتر به ابتدا و انتهای آن یعنی بالا و پایین سربرگ ختم می‌شود. البته در برخی موارد ممکن است شما تمایل داشته باشید که لوگوی تجاری خود را به صورت محو و کمرنگ به عنوان پس زمینه در سربرگ‌تان قرار دهید.
ر در آخر نیز پس از آن که طراحی سربرگ‌تان به اتمام می‌رسد باید آن را با فرمت مناسب ذخیره و برای چاپخانه ارسال کنید. در نرم‌افزارهای طراحی فرمت‌های مختلف و رایجی برای ذخیره‌سازی فایل‌ها وجود دارد اما از میان آن‌ها محبوب‌ترین فرمت برای محصولات چاپی مانند سربرگ فرمت PDF است.

 کاربرد سربرگ چیست؟

 کاربرد سربرگ چیست؟

سربرگ با داشتن شماره، پیوست و تاریخ به مکاتبات اداری نظم می‌دهد. با یک نگاه ساده به سربرگ به راحتی می‌توانید تشخیص دهید که این نامه توسط کدام شرکت و در چه تاریخی نوشته شده و آیا همراه آن برگه یا بسته‌ای پیوست بوده یا خیر و این اطلاعات را لازم نیست در جای دیگری جستجو نمایید، به این صورت آرشیو نامه‌ها هم راحت‌تر انجام می‌شود.

 معایب طراحی و چاپ سربرگ بی‌کیفیت

خوب در مورد طراحی و چاپ سربرگ حرفه‌ای برای شرکت‌ها و مزایای آن توضیح دادیم حال اگر سربرگ بی‌کیفیت در مجموعه خود داشته باشید چه می‌شود. پاسخ به این سوال اصلا سخت نیست بی‌کیفیت بودن سربرگ به مشتری نشان می‌دهد شما برای کسب‌وکار خودتان ارزش قائل نمی‌شوید و خدمات و یا محصولی که دارید عرضه می‌کنید از نظر او بی‌ارزش است‌. طراحی بی‌کیفیت سربرگ‌ها باعث می‌شود تا  آن‌ها به کاغذ‌های باطله‌ها تبدیل شوند.

 معایب طراحی و چاپ سربرگ بی‌کیفیت

 طراحی و چاپ سربرگ حرفه‌ای برای شرکت‌ها در چاپ کهن

از آنجایی که سربرگ یکی از اقلام مهم و پرکاربرد در تمامی ادارات و شرکت‌های مختلف است، باید آن را به گونه‌ای طراحی کنید که ضمن حفظ اعتبار شما گویای نوع تجارت مربوطه نیز باشد. از این‌رو پیشنهاد ما به شما این است که طراحی و چاپ سربرگ حرفه‌ای برای شرکت‌ها، ادارات، سازمان‌ها و... را به طراحان حرفه‌ای ما بسپارید تا با رعایت تمام نکات فوق یک سربرگ جذاب را به شما عرضه کنند. چاپ کهن با طراحان خبره‌ای که دارد سربرگ شما را به یک اثر هنری تبدیل می‌کند.

نظر شما درباره طراحی و چاپ سربرگ حرفه‌ای برای شرکت‌ها با بهترین روش‌ها چیست؟