هر محصولی که در چاپخانه به چاپ میرسد علاوه بر جلوه بصری و زیبایی باید فروش کسبوکارها را افزایش دهد و به نوعی این چیزی است که ما میخواهیم. حال برای لیبلها این سوال پیش میآید که آیا چاپ لیبل میتواند موفقیت فروش را تضمین کند و ما را به خواستهمان که فروش بیشتر است برساند، یا فقط لیبل کارکرد نگهدارند دارد. پاسخ این سوال را در ادامه مقاله خواهیم داد.
لیبل به همان برچسب نازک و ظریفی گفته میشود که روی محصول برای درج اطلاعات زده میشود. لیبلها در جنس، سایز و ابعاد مختلفی طراحی و ساخته میشوند. طراح لیبل وابسته به محصولی که قرار است کار بستهبندی آن را انجام دهد، یک لیبل مناسب طراحی و پیاده سازی میکند. توجه داشته باشید که تصویر سازی در لیبل برای قرار گیری روی متریالهای متفاوت از اهمیت بالایی برخوردار است. در مطلب چگونه لیبل طراحی کنیم به طور کامل این موضوع را شرح دادهایم.
در این بخش از مطلب آیا چاپ لیبل میتواند موفقیت فروش را تضمین کند؟ به بررسی اهمیت لیبل میپردازیم، زیرا در رسیدن به پاسخ این سوال به ما کمک خواهد کرد. اهمیت برندینگ در کسب و کارها روز به روز بیشتر میشود و تولیدکنندگان به دنبال راههایی برای فروش بیشتر و شناخته شدن در بازار هستند. در لیبلها اطلاعات مختلفی گذاشته میشود که وابسته به هر محصول این اطلاعات میتواند متفاوت باشد. در کنار درج اطلاعات دقیق یک عامل دیگر نیز بسیار مهم است، اهمیت دیگر در لیبلها برای طراحی آن است. طراحی و درج اطلاعات به قدری در لیبلها مهم هستند که هیچکدام را نسبت به دیگری نمیشود ارجحیت بخشید.
در هر فروشگاهی اولین چیزی که نگاه مخاطب را به خود جذب میکند طراحی و دیزاین محصول است. لیبل حکم شناسنامه محصول را دارد، بنابراین باید طراحی آن حاکی از کیفیت محصول باشد. با مطالعه چرا چاپ لیبل بر روی محصولات اهمیت دارد؟ بیشتر با اهمیت استفاده از لیبل آشنا خواهید شد.
طراحی زیبا مشتری را ترغیب به خرید و استفاده از محصول میکند. در نتیجه مهمترین قدم برای رسیدن به فروش بالا در محصولات طراحی لیبل بسته بندی آن است. لذا طراحی لیبل حرفهای را باید به دست افراد خبره در این حوزه سپرد. هرچقدر طراحی و چاپ لیبل شما حرفهای و جذاب باشد، به جذب مشتری و فروش شما کمک ویژهای مینماید. در نتیجه با بیان این مطالب به بخش بزرگی از سوال آیا چاپ لیبل میتواند موفقیت فروش را تضمین کند؟ پاسخ داده شد.
در اولین پارگراف سوال مطرح شده بدون پاسخ ماند حالا با چند دلیل اصولی که میآورم پاسخ روشنی به آیا چاپ لیبل میتواند موفقیت فروش را تضمین کند؟ میدهم.
• مهمترین عاملی که لیبلها میتوانند فروش بیشتری را بیاورند خصلت پلمب بودن کالا است که توسط لیبل حفظ میشود.
• یکی از مهمترین بخشهای بستهبندی یک محصول، لیبل یا برچسب آن محصول است. لیبل اطلاعاتی چون معرفی، لوگو یا نام برند، عکس، شعار تبلیغاتی، امتیازات، تاریخ تولید و انقضا محصول و... را به مشتری ارائه میدهد. هدف اصلی استفاده از لیبل معرفی یا تفکیک یک کالا از محصولات مشابه است و به شما در فروش بهتر آن کالا کمک شایانی میکند.
• لیبلی که اطلاعات مربوطه را در کوتاهترین زمان ممکن به مشتری انتقال دهد باعث میشود دریافت اطلاعات سریع و کامل انجام شود که سبب خرید آن محصول میشود.
• کالاهای بستهبندی شده بدون برچسب و یا حتی با برچسب نامناسب، دید و ذهنیت منفی را در مورد محصول در ذهن مشتری ایجاد میکند و تاثیر بسیار منفی دارد. اما یک بستهبندی شکیل همراه با برچسب تبلیغاتی سفارشی مناسب، میتواند علاوه بر اعتبار بخشیدن به محصول کمک میکند تا فروش آن بیشتر شود.
در ادامه مطلب آیا چاپ لیبل میتواند موفقیت فروش را تضمین کند؟ به بررسی خصوصیات و کارکرد لیبل خواهیم پرداخت.
لیبلها یکی از المانهای مهم در معرفی نام برند شما و در اصل برند سازی محصول شما به شمار میروند. شکل ظاهری محصول اولین قدم برای فروش آن محسوب می شود. تقریبا تمام وسایل بستهبندی که استفاده میکنیم لیبل مخصوص به خود را دارند. از مواد غذایی تا پوشاک و ابزارآلات و... به زبان ساده تر، لیبل وظیفه معرفی کالا را بر عهده دارد و خلاصهای از وظایف کالا را برای مشتریان شرح میدهد.
یکی از روشهای مؤثر و کم هزینه در عرصه تبلیغات استفاده از لیبل روی محصولات است. لیبلها همانطور که پرکاربرد بوده، از هزینههای مناسبی نیز برخوردار هستند. قیمت طراحی و چاپ لیبلها کاملاً بهصرفه و مناسب است که این مسئله باعث محبوبیت بیشتر آنها شده است.
شما با درج لیبلها بر روی محصولات یک فروشنده حضوری برای محصولات خود دارید زیرا به خوبی قادر هستند شما را معرفی کنند و لیستی از اطلاعات مهم را در اختیار کاربر بگذارند.
یکی دیگر از مزایای داشتن انواع برچسب تبلیغاتی سفارشی، این است که میتواند محصول شما را از محصولات رقبا متمایز کند.
لیبلها توضیحات مطلوبی را در اختیار مشتری میگذارد.
لیبلهای خاص داری ، QR یا بارکد هستند.
در ادامه مطلب آیا چاپ لیبل میتواند موفقیت فروش را تضمین کند؟ مزایای یک لیبل مناسب در بالا رفتن فروش را بیان خواهیم کرد:
• لیبلهای اصولی، دارای اطلاعات مفیدی در مورد نحوه استفاده و هشدارها و احتیاطهای لازم، هستند که از بروز اتفاقات ناگوار جلوگیری کرده و استفاده صحیح و درست محصول را به مشتریان آموزش میدهند.
• دیگر مزایای استفاده از لیبلها میتوان به افزایش میزان فروش اشاره کرد. برای مثال بر روی بسیاری از محصولات علاوه بر اطلاعات ذکر شده، عباراتی مانند جایزه، قرعهکشی، رایگان و غیره ثبت میشود که توجه مشتریان را بیش از پیش به خود جلب میکند.
• با استفاده از این برچسبها میتوان محصولات را از یکدیگر جداسازی کرد.
آیا چاپ لیبل میتواند موفقیت فروش را تضمین کند؟ سوالی بود که در ابتدای این مطرح بیان شد. امیدوارم با توضیحاتی که دادهام به پاسخی روشن و واضح رسیده باشید. ما در مجتمع چاپ کهن در کنار شماییم تا بهترینها را برای برند خود داشته باشید.
نظر شما درباره آیا چاپ لیبل میتواند موفقیت فروش را تضمین کند؟ چیست؟