همیشه عناصر زیبا چشمنوازتر بوده و مخاطب بیشتری جذب میکند، عنصر زیبایی در کلیه محصولات تبلیغاتی از جایگاه ویژهای برخوردار است. تاثیر طراحی بروشور در موفقیت تبلیغاتی شرکتها از آن جهت مهم بوده که با جلوه بصری سر و کار دارد. هر چقدر در بخش طراحی بروشور که شامل تصاویر و متون میشود تلاش کنیم همان قدر موفقیت و جذب مخاطب کسب میکنیم. بروشور یک تبلیغات فراگیر بوده که میتواند توضیحات کاملی از محصول را در اختیار مخاطب قرار دهد پس برای پیشرفت هر کسب و کار نیاز است.
استفاده از صنعت چاپ در تبلیغات محدود به متریال خاصی نیست اما اینکه آن محصول به چه میزان قدرت جذب مخاطب دارد برمیگردد به نحوه طراحی آن، به طور خلاصه بروشورها در صورتی که به شکل حرفه ای طراحی شوند در جذب مخاطب و تبدیل آن به مشتری نقش مهمی دارند. حال بهتر است بدانیم تاثیر طراحی بروشور در موفقیت تبلیغاتی شرکتها چگونه حاصل میشود.
مهمترین عنصر در محتوای بروشور تبلیغاتی عنوان بوده که باید بتواند جلب توجه کند. میخواهید مخاطب شما بعد از خواندن بروشور چه کاری انجام دهد؛ برای مثال با شما تماس بگیرد؟ به فروشگاه شما سر بزند؟ یا سفارش خود را ثبت کند؟ محتوای شما باید بتواند مشتری را قانع کند تا فعالیت مورد نظر شما را انجام دهد. پس به یک فراخوان قدرتمند نیاز دارد. بهتر است از زبان ساده و روان استفاده کنید تا مخاطب به راحتی متن را متوجه شود. از اصطلاحات و کلمات پیچیده بهتر است اجتناب کنید.
تناسب مهمترین رکن در تاثیرگذاری بروشور است و در نظر داشته باشید که هدف از چاپ بروشور، انجام تبلیغات موثر است. در صورتی که بروشور با نوع کسب و کارتان در ارتباط نیست نمیتوان انتظار کارایی خوبی از آن داشت.
مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید این به شما کمک میکند تا محتوا و طرحی را بسازید که برای آنها جذابیت بیشتری دارد. بهتر است بروشورها بهگونهای طراحی شوند که به نیازها و نیازمندیهای اصلی مخاطبان پاسخ دهند.
بهترین راه برای جلب توجه مخاطبان به بروشورهای تبلیغاتی، استفاده از تصاویر و گرافیکهای جذاب و مرتبط با محتوای بروشور است. از عکسها و تصاویر کیفیت بالا و متناسب با موضوع استفاده کنید، متن و فونت را به گونهای طراحی کنید که به راحتی قابل مشاهده و خواندن باشند. تصاویر با کیفیت و جذاب میتوانند احساسات و هیجانات مخاطبان را تحریک کنند و باعث ترغیب آنها به انجام اقدامی مثل خرید یا تماس با شما شوند. اینجا است که تاثیر طراحی بروشور در موفقیت تبلیغاتی شرکتها را صاحبین آن لمس میکنند.
مخاطب اولین چیزی که از بروشور در نگاه اول میبیند صفحه اول است پس آن ساده رد نشوید. اگر این صفحه نتواند او را جذب کند سراغ لت یا صفحههای بعدی نمیرود. بروشور با طراحی خوب میتواند توجه مشتریان را به خود جلب کند و آنها را به کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات یا خدمات شما جلب کند. یک بروشور با طراحی حرفهای میتواند به شما کمک کند تا از رقبای خود متمایز شوید و شانس شما را برای فروش افزایش میدهد.
بروشورها اسناد چاپی هستند که حاوی اطلاعاتی درباره شرکت، محصول یا خدمات آن هستند. آنها معمولاً برای اطلاع رسانی و آموزش مشتریان در مورد پیشنهادات شرکت و ترغیب آنها به خرید استفاده میشوند. هنگامی که بروشورها به طور مؤثر مورد استفاده قرار گیرند، میتوانند ابزار قدرتمندی برای بازاریابی آفلاین باشند. آنها میتوانند به شما کمک کنند تا به مشتریان بالقوهای که ممکن است با کسب و کار یا محصولات شما آشنا نیست دسترسی پیدا کنید. همچنین می توان از آنها برای ایجاد تصویر مثبت از برند و ایجاد اعتماد در مشتریان فعلی استفاده کرد.
مطمئناً تاکنون بروشور تبلیغاتی دیدهاید شاید در یک رستوران، فروشگاه یا داروخانه و...، بروشورها با طراحی زیبا و جذاب، اطلاعات مهمی ارائه میدهند. حالا که میدانیم تاثیر طراحی بروشور در موفقیت تبلیغاتی شرکتها چقدر موثر است، بهتر است کمی بیشتر دربارۀ انواع بروشورهای تبلیغاتی بدانیم. اطلاعات درباره مدلهای مختلف بروشور به ما کمک میکند تا راحتتر بروشور مورد نظر خود را انتخاب کنیم. بروشورها با توجه به شکل و شیوه طراحی به چند نوع مختلف مانند بروشور تکبرگی، بروشور چند لتی، بروشور کتابچهای و پمفلت دستهبندی میشوند. که هر کدام از این بروشورها ویژگیهای خاص خود را دارند.
بروشور تکبرگی در حقیقت یک تراکت تبلیغاتی ساده است. این بروشور از یک برگه تشکیل شده و میتواند تکرو یا دو رو باشد و در سایزهای مختلف عرضه میشود. ارزانترین بروشور همین مدل تکبرگی بوده که بیشتر اطلاعات را ارائه میدهد.
صفحات بروشور معمولاً با یک یا چند تا از هم جدا میشوند به این صفحات در اصطلاح لت گفته میشود. بروشورهای دو تایی به دو بخش تا شده و معمولاً برای اطلاعات کوتاه تر و مختصرتر استفاده میشوند. آنها اغلب برای بررسی کلی محصول، خدمات یا برای تبلیغ پیشنهادات ویژه استفاده میشوند.
بروشورهای چند لتی حمل و نقل راحتی دارند و بهسادگی خوانده میشوند. با لتدار کردن بروشور میتوانید اطلاعات بیشتری در آن جا دهید و تأثیر بیشتری بر مخاطب بگذارید. بروشورهای سه تایی محبوبترین و مقرون به صرفهترین گزینه هستند و به سه بخش تا میشوند که معمولاً اطلاعات دقیق در مورد محصول را ارائه میدهند
یکی دیگر از انواع بروشور تبلیغاتی، بروشورهای کتابچهای هستند. این بروشورها برای زمانی که میخواهید اطلاعات زیادی در اختیار مخاطب قرار دهید بینظیر هستند. تعداد صفحات این بروشورها بیشتر است و این صفحات با منگنه یا چسب به یکدیگر متصل شدهاند.
حتماً بروشورهای داخل بستهبندی داروها را دیدهاید. این بروشورها اساساً تبلیغاتی نیستند و هدف از تولید آنها ارائه اطلاعات و آموزش است. برای چاپ پمفلتها از کاغذ با گرماژ پایین استفاده میشود و به طور معمول در دو رنگ سیاه و سفید چاپ میشوند.
ایجاد یک طراحی بروشور خوب میتواند به شما در ایجاد یک بازاریابی آفلاین موفق کمک کند. تاثیر طراحی بروشور در موفقیت تبلیغاتی شرکتها به برند شما کمک میکند پیام خود را واضح و موثر بیان کنید. از جمله مزایایی این محصول به شرح زیر است:
• با بروشور یک تصویر قوی و مثبت از برند ایجاد میکنید.
• برای مخاطبان هدف خود اعتماد و اعتبار را میسازید.
• آگاهی از محصولات یا خدمات خود را افزایش میدهید.
• بروشورها برای تولید و توزیع نسبتاً ارزان هستند.
تحقیقات از تأثیر قابل توجه بروشورها بر فروش برند خبر میدهند. بروشور میتواند جلب توجه مخاطب، افزایش شناخت برند، کاهش هزینههای تبلیغات، قابلیت توزیع آسان و قابلیت تغییر با توجه به نیازهای تبلیغاتی را رقم زند. در صورتی که متن بروشور تبلیغاتی مناسب و طراحی آن متناسب با اهداف تبلیغاتی باشد، میتوان انتظار داشت نتیجۀ مطلوبی برای برند شما به همراه داشته باشد. تاثیر طراحی بروشور در موفقیت تبلیغاتی شرکتها زمانی ایجاد میشود که به واسطه آن طرح شما از رقبا متمایز شوید و درآمد بالاتری کسب کنید.
در این مقاله، برای شما از تاثیر طراحی بروشور در موفقیت تبلیغاتی شرکتها و در نتیجه افزایش فروش گفتیم. آیا شما صاحب یک کسب و کار هستید و به دنبال ایجاد یک بروشور که بتواند به طور موثر محصولات یا خدمات شما را به نمایش بگذارد و فروش شما را افزایش دهد؟ با پیروی از نکات ذکر شده در این وبلاگ، میتوانید بروشوری ایجاد کنید که به شما کمک کند به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنید و فروش بیشتری ایجاد کنید.
سوالات متداول
هدف از طراحی و چاپ بروشور چیست؟
هدف از طراحی و چاپ بروشور آشنا شدن بیشتر جامعه هدف با محصولات، خدمات و برند یک سازمان است.
چند نوع بروشور داریم؟
به طور کل ما 4 نوع بروشور تک برگی، دو لتی، سه لتی و پمفلت داریم.
نظر شما درباره تاثیر طراحی بروشور در موفقیت تبلیغاتی شرکتها چیست؟