استفاده از انواع هدایای نمایشگاهی در واقع یک نوع تبلیغ ارزان و جدید است که در بستر نمایشگاهها برای کسبوکار و شغلتان میتوانید استفاده کنید. شما با انواع هدایای نمایشگاهی تبلیغاتی میتوانید محبوبیت و اعتبار شغلتان را بیشتر کنید، هدایای نمایشگاهی فرصتی ناب برای تبلیغ برندتان هستند. ما در این مطلب انواع هدایای نمایشگاه مناسب و جذاب را برایتان شرح خواهیم داد.
انواع هدایای نمایشگاهی یک استراتژی بینظیر برای بازاریابی و تبلیغات کسبوکارها و مشاغل هستند که اکثر کسبوکارها این روش را برای پیشرفت و رشد شغلشان انجام میدهند. در حالت کلی شرکتها مشتاقاند در نمایشگاهها برای معرفی محصولات و خدماتشان از هدایای تبلیغاتی استفاده کنند.
انواع هدایای تبلیغاتی از مهمترین مواردی است که موجب جلب توجه مشتری میشود. در نمایشگاهها با در نظر گرفتن حضور تعداد مشتریان بالقوه و همچنین حضور رقبا، دادن انواع هدایای نمایشگاهی به مشتریان یک نوع تبلیغ و بازاریابی لاکچری است. این عمل، نشانهی مجموعهای دلسوز و صاحب فکر است.
نمایشگاههای تجاری و صنعتی فضایی خوب و باارزش برای ایجاد ارتباطات شبکهای و حتی شروع فروش یک محصول جدید است. انواع هدایا نمایشگاهی میتوانند زمان طولانی برند و شغل شما را تبلیغ کنند. در ادامه اهمیت استفاده از انواع هدایای تبلیغاتی را با هم مرور خواهیمکرد:
1. جذب ترافیک به سمت غرفهای که شما هستید: معمولا غرفههایی که از هدایای نمایشگاهی استفاده میکنند از نظر ازدحام جمعیت بسیار شلوغتر از غرفههایی که از این روش تبلیغاتی استفاده نمیکنند. چون مردم به دریافت کالایی که در ازای آن مبلغی نمیپردازند علاقهمند هستند. نمایشگاههای تجاری بسیار جو رقابتی دارد، غرفهها در رقابت با هم هستند تا متمایز نشان داده شوند. انواع هدایای نمایشگاهی هم این حس برتری را به غرفه شما نسبت به بقیه غرفهها میدهد.
2. ماندگاری برند شما در ذهن: هدایای نمایشگاهی در برجستهسازی برند شما بسیار کمک میکند و باعث میشود برند و کسبوکار شما در ذهن افرادی که آن هدایا را دریافت کردهاند، بماند و تبدیل به مشتریهای آیندهی شما شوند. شرکتی که هدایای تبلیغاتی را به افراد میدهد بهصورت خودکار خودش را در ذهن آن افراد ماندگار میکند. اما فقط در صورتی که هدیهای که دریافت میکند کاربردی و کیفیت داشتهباشد.
3. بهبودی برند: همان طور که میدانید نمایشگاههای تجاری همیشه شلوغ هستند پس برای دیده شدن برندتان باید تمام تلاشتان را بکنید تا موجب برجستهسازی برندتان شوید. هدایای نمایشگاهی، این کار را برای شما انجام میدهند و موجب اولین تاثیر مثبت روی افراد بازدید کننده میشوند. شما باید اطلاعات تماستان را روی انواع هدایای نمایشگاهی درج کنید تا مشتریان آینده به آسانی با شما ارتباط برقرار کنند.
4. افزایش توجه بصری: برای اینکه غرفه شما از بین دریایی از غرفههای دیگر دیده شوید، غرفه باید طوری سازمندهی شود که هدایای تبلیغاتی موجب جلب توجه افراد بازدید کننده شود و برای صحبت و دریافت این هدایا به غرفه شما بیایند.
5. انتقال ارزش برند شما فقط در یک نگاه: انتخاب انواع هدایای نمایشگاهی در جهت تبلیغات، تصمیم مهمی است. این هدایا باید مربوط به شغل و تجارت شما باشد، مثلا اگر در زمینه ورزشی کار میکنید باید وسیله ورزشی هدیه بدهید اگر در زمینه آرایشی کار میکنید از وسیلههای آرایشی هدیه بدهید. یا مثلا میتوانید بطریهایی سازگار با محیط زیست به مشتری هدیه بدهید.
6. کسب امتیاز و رسیدن به هدف: از اصلیترین دلایلی که شرکتها در نمایشگاهها شرکت میکنند، دریافت امتیاز است. انواع هدایای نمایشگاهی در جهت دستیابی به این هدف کمک شایانی میکند،با خلاق بودن میتوانید از هدایای نمایشگاهی در جهت منحصربهفرد بودن استفاده کنید و بین رقبا بیشتر دیده شوید.
مواردی که تا کنون بیان کردیم تنهاغ بخشی از نکات مهم و اهمیت استفاده از هدایایی تبلیغاتی است.
حال که با اهمیت استفاده انواع هدایای تبلیغاتی آشنا شدید در این بخش به معرفی برخی از این هدایا خواهیم پرداخت:
لوازم التحریر یکی از انواع هدایای تبلیغاتی بسیار تاثیرگذار است. شما میتوانید انواع لوازم و تحریر مانند خودکار، دفترچه یادداشت پاکن و... را به لوگو و دیگر مشخصات مهم سازمان خود طراحی و از آن به عنوان یک هدیه تبلیغاتی استفاده کنید. خودکارهای مارک دار ظرافت جاودانه را به نمایش می گذارند و آنها را به یک هدیه نمایشگاهی کاربردی و شیک تبدیل میکنند. این خودکارها نماد حرفهای بودن و توجه به جزئیات هستند و برند شما را با برتری نسبت به رقبا متمایز میکند.
با طراحیهای همه کاره و برندسازی به یاد ماندنی، از آنها به عنوان هدایای موثر در رویدادها و کنفرانسها نیز میتوانید استفاده کنید. همراه با اقلام مکمل، خودکارها در مجموعه تاثیر برند شما را افزایش میدهند. این خودکارها تاثیری ماندگار بر مخاطب شما می گذارند و یک سرمایه گذاری بادوام به شمار میرود.
یکی دیگر از انواع هدایای نمایشگاهی ساک دستی است. ساک دستی با اطلاعات سازمان همیشه به همراه مشتری بوده و مشتری از این که هدیهای کاربردی دریافت کرده است خشنود خواهد بود. این امر موجب میشود تا مدت زمان طولانی به همراه مخاطب باشید و در ضمیر ناخودآگاه آن ثبت شوید.
یک لیوان قهوه لوکس چینی یا سرامیکی با کیفیت بالا با طراحی شیک انتخاب کنید. آن را با حروف اول حکاکی شده و یا با استفاده از لوگو شخصی سازی کنید. آن را در به صورت مجلل بسته بندی کنید تا یک هدیه نمایشگاهی پیچیده برای مشتریان داشته باشید.
یکی دیگر از انواع هدایای تبلیغاتی کیف لپ تاپ یا تبلت است. یک کیف لپتاپ شیک و بادوام با ویژگیهای کاربردی، از جمله آسترهای پددار و جیبهای سازمانی انتخاب کنید. نام تجاری خود را حک کنید.
ویژگی های راحتی و امنیت را در اولویت قرار دهید و مواد سازگار با محیط زیست را در نظر بگیرید. آن را در بسته بندی شیک ارائه کنید تا یک هدیه نمایشگاهی متفکرانه و کاربردی برای مشتریان باشد.
ارائه یک هدیه کاربردی مانند کیف پول به بازدیدکنندگان میتواند تاثیر مثبت و ماندگاری را بر جای بگذارد. این کیف پولهای همه کاره میتوانند گوشیهای هوشمند، پول نقد، کارتهای اعتباری و شناسهها را در خود ذخیره کنند و به ویژه برای افرادی که همیشه ر سفر هستند جذاب باشند. اطمینان حاصل کنید که لوگوی سفارشی شما به طور یکپارچه در طرح ادغام شده است.
پاور بانکها یا شارژرهای USB به عنوان هدایای نمایشگاهی بسیار محبوب در رویدادهای تجاری برجسته هستند. آنها با بودجههای مختلف، راحتی بی نظیری را ارائه می دهند، به ویژه برای کسانی که دائماً با تلفن های خود درگیر هستند.
هدیه دادن یک عینک آفتابی ساده را در نظر بگیرید، به خصوص اگر نمایشگاه شما با فصل تابستان مصادف شده است. از آنجایی که افراد در این مدت محافظت از پوست و چشمان خود در برابر اشعه ماوراء بنفش را در اولویت قرار می دهند، عینک آفتابی یک هدیه جذاب است. این هدیه عجیب و کاربردی بدون شک در بین بازدیدکنندگان طنین انداز خواهد شد.
یکی دیگر از انواع هدایای نمایشگاهی بطری های آب سازگار با محیط زیست است. یک بطری آب سازگار با محیط زیست به عنوان یک هدیه تبلیغاتی بسیار مفید برجسته می شود و برای ماهها یک کالای پایدار را به شرکت کنندگان ارائه میدهد.
نشان دادن تعهد برند شما به محصولات سازگار با محیط زیست می تواند روابط بلند مدت با مشتریان را تقویت کند. بطریهای آب قابل استفاده مجدد نه تنها آگاهی از برند را ارتقا میدهند، بلکه با ارزشهای شرکتکنندگان آگاه از محیط زیست همخوانی دارند.
جوایز دیجیتال یک گزینه هدیه جذاب است که برای مخاطبان گسترده، به ویژه افراد جوانتر و آگاه به فناوری جذاب است. پیشنهادهایی مانند دانلود رایگان موسیقی، کارتهای هدیه الکترونیکی، تخفیفها، کدهای کوپن، دانلود کتابهای الکترونیکی، دانلود فیلمهای دیجیتال ارزش قابل توجهی دارند. این جوایز دیجیتالی را از طریق کارتهای چاپ شده با نشان برندتان برای دید بیشتر ارائه دهید.
بسیاری از غرفه داران یک جا کلیدی مارک دار را برای شرکت کنندگان انتخاب می کنند، اما بعید است که بسیاری از شرکت کنندگان یک جا کلید استاندارد را از دست بدهند یا به اندازه کافی به برند شما وفادار باشند که آن را در زنجیره کلید خود قرار دهند.
یک راه حل به مراتب بهتر برای یک هدیه منحصر به فرد، یک جاکلیدی بطری بازکن است، یک مکمل مفید که در جیب هر کسی وجود دارد و به هر شرکت کننده ارتباط مثبتی با برند شما می دهد!
همه یک تی شرت رایگان را دوست دارند، برای نماینده ای که آن را دریافت می کند، مطمئناً یادگاری به یاد ماندنی از تجارت شما تبدیل می شود.
برای نمایشگاه های تابستانی، یک پنکه برقی با لوگو شما یک هدیه منحصر به فرد است که برای برند شما جذابیت ایجاد می کند. پیام کلیدی برند خود را برای بنرهای پاپ آپ و دیگر غرفه های نمایشگاهی نگه دارید.
همان طور که گفتیم تهیهی انواع هدایای نمایشگاهی راهی مقرونبهصرفه برای بازاریابی و تبلیغات برندتان است و اهمیت و مزایای زیادی دارد پس نسبت به این ابزار بازاریابی فراموش کار نباشید. زیرا با وجود غرفه داران متعددی که به توزیع رایگان کالاها می پردازند، توجه دقیق در انتخاب یک کالای تبلیغاتی ضروری است تا اطمینان حاصل شود که برای مدت طولانی در خاطرات مشتریان طنین انداز می شود.
نظر شما درباره معرفی انواع هدایای نمایشگاهی مناسب و جذاب چیست؟