طراحی استند تبلیغاتی
طراحی

طراحی استند تبلیغاتی

1400/11/28
1631 مشاهده

طراحی استند


یکی از راه‌های شناخته شدن برای برندها شرکت در نمایشگاه‌ها است و اما فقط شرکت در نمایشگاه برای دیده شدن کافی نیست و باید از تبلیغات محیطی هم استفاده کرد. یکی از روش‌های تبلیغات محیطی طراحی استند برای غرفه شما در نمایشگاه است. استندها در واقع موثرترین روش برای دیده شدن در نمایشگاه‌ها هستند. زیرا محیط نمایشگاه‌ها یک فضای رقابتی است که باید در آن بتوانیم نظر مخاطبان را جلب کنیم. در نتیجه هر چه استندها ابعاد بزرگ‌ و طرح‌های خاص‌تری داشته باشند موثرتر هستند. در این مطلب قصد داریم در مورد آموزش طراحی استند یکی از سازه های نمایشگاهی صحبت کنیم.

 


اهمیت طراحی استند


در این بخش به این مطلب می‌پردازیم که چرا طراحی استند اهمیت دارد. در زیر به چند مورد از آن اشاره می‌کنیم:
• استند توانایی برقراری ارتباط با طیف وسیعی از مخاطبان را دارد
• بر روی دیوار، رول آپ، میز، در مکان‌های عبور و مرور و... قابل نصب هستند.
• سبک و قابل حمل هستند
• قابل چاپ در تمامی ابعاد


مراحل آموزش طراحی استند استاندارد


در زیر به نکاتی می‌پردازیم که شما با رعایت آن می‌توانید یک استند استاندارد و حرفه‌ای را طراحی کنید:


استفاده از تصاویر

 

استفاده از تصاویر در استند

 


یکی از نکاتی که در طراحی استند باید به آن توجه کنید استفاده از تصاویر با کیفیت است. اگر تصاویر شما از کیفیت خوبی برخوردار نباشند در هنگام چاپ در سایزهای بزرگ حالت پیکسلی پیدا می‌کنند و کیفیت کار را پایین می‌آورد. حتما دقت داشته باشید که وقتی کار خود را برای چاپ ارسال می‌کنید با فرمت رنگی CMYK باشد تا کیفیت رنگ‌ها همان چیزی باشد که مد نظر شماست.


جایگاه لوگو


هدف اصلی چاپ استند چیست؟ در طراحی استند اول باید به این سوال فکر کنید و به جواب آن برسید. در اکثر چاپ استندها هدف اصلی معرفی برند و بیشتر جلوه دادن آن است.

 

جایگاه لوگو در استند

 

پس اگر در طراحی از المان‌ها و لوگو شرکت در جایگاه مناسب استفاده نکنیم در واقع کار خود را درست انجام نداده‌ایم. بهترین جایگاه برای قرار دادن لگو در قسمت بالای کار است.


استفاده از رنگ

 

استفاده از رنگ در طراحی استند

 


در استفاده از رنگ برای طراحی استند حتما از رنگ‌های سازمانی کار شده در برند استفاده کنید و علاوه بر آن به نکات زیر هم توجه کنید:
• رنگ مورد استفاده باید در نگاه اول مخاطب را جذب کند.
• رنگ پس زمینه نباید به گونه‌ای باشد که مخاطب برای خوانش مطالب شما به زحمت بیافتد.
• رنگ پس زمینه باید به گونه‌ای باشد که لوگو در دید مخاطب قرار گیرد.


نحوه نگارش و تصویرسازی


شیوه خواندن و نوشتن ما به صورت ناخودآگاه در ذهن ما هک شده است به همین دلیل در خوانش و نگاه کردن به تمام جزئیات یک استند از بالا به پایین و از راست به چپ نگاه می‌کنیم. پس در طراحی استند خود به این نحوه چیدمان دقت کنید تا مخاطبان بتوانند پیام مد نظر شما را دریافت کنند.

 

نحوه نگارش و تصویرسازی

تقارن نوشته و فضای خالی


بسیاری از طراحان تلاش می‌کنند تا همه فضاهای خالی را با عکس یا نوشته پر کنند و کمترین فضای خالی به جا نمی‌گذارند. این بزرگ‌ترین اشتباه در طراحی استند است. همیشه سعی کنید تقارنی بین طرح و فضاهای خالی ایجاد کنید تا طرح شما بهتر دیده شود و مخاطب هدف را جذب کند.

 

تقارن نوشته و فضای خالی

نگاه زیبایی شناسی


در طراحی یک استند به هویت بصری و زیبای شناسانه طرح توجه کنید. انسان به صورت خودکار تمام تصویر را بر حسب بانک اطلاعاتی خود به شکل خوب، بد، زشت، زیبا و... دسته بندی می‌کند در نتیجه اگر طرح شما از نظر مخاطب زیبا جلو نکند نمی‌تواند او را جذب کند. این امر تا حدود زیادی به تخصص و بخشی از آن هم به سلیقه و خلاقیت طراح بستگی دارد.

 

نگاه زیبایی شناسی در طراحی استند

 


تعیین ابعاد کار


 در طراحی استند ابعاد کار را مشخص کنید و بر حسب آن طرح و ایده خود را اجرا کنید تا مواردی مانند: تقارن فضای خالی و نوشته، سایز و فونت نوشته و... با هم همخوانی داشته باشند.
جمع‌بندی
در این مطلب به آموزش طراحی استند استاندارد پرداخته‌ایم و همچنین شرح داده‌ایم که چرا استند مهم است. از آنجایی که این کار یک کار حرفه‌ای و تخصصی است بهتر است این کار به یک فرد متخصص و سفارش طراحی استند خود را به مجتمع چاپ کهن بسپارید. متخصصان این مجموع شما را در رسیدن به هدف خود در زمینه چاپ و طراحی استند راهنمایی می‌کنند. 

نظر شما درباره طراحی استند تبلیغاتی چیست؟