یکی از الزامات برای پیشرفت یک برند در عصر حاضر بنرهای تبلیغاتی هستند. بنرها مشتریان را به سمت برند شما هدایت میکنند و به شما کمک میکنند تا به اعداف تجاری خود دست یابید. در این مطلب برخی از ایدههای طراحی بنر تبلیغاتی را که به شما برای یک بنر تاثیر گذار کمک میکند قرار دادهایم. شما از تنوع ایدههای طراحی بنر بسیار تعجب خواهید کرد. چرا وقت بیشتری تلف کنیم؟ بیایید اکنون در ایدههای طراحی بنر تبلیغاتی غرق شویم. مجموعهای شگفت انگیز از ایدههای طراحی بنر که به شما الهام میدهد و زیبایی را برای پروژه بعدی طراحی بنر شما به ارمغان میآورد.
در این بخش با معرفی برخی از بنرهای معروف و خلاقانه دنیا برخی ایدههای طراحی بنر را برای شما شرح میدهیم:
همان طور که در تصویر بالا مشاهده میکنید انتخاب یک پس زمینه ثابت با کنتراست رنگ نزدیک به هم به راحتی میتواند مخاطب شما را به خود جلب کند. هماهنگی رنگ فونت با پس زمینه حذابیت این بنر را دو چندان کرده است. در نتیجه در انتخاب رنگ فونت هم باید دقت کنید. برای مثال استفاده از رنگ مشکی بر روی پس زمینه تیره موجب میشود تا متن شما خوانا و واضح نباشد. از آن گذشته پس زمینه شلوغ میتواند بر ذهن مخاطب شما اثر منفی بگذارد. زیرا تمرکز مخاطب بر طراحی تصویر پس زمینه جلب میشود و دیگر چیزهای مهم برای شما مانند لوگو و نام برند بر ذهن مخاطب حک نمیشود.
• تناسب عکس محصول با فونت
شما میخواهید جدیدترین محصولات خود را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید، میخواهید آنها ببینند که چه چیزی ارائه میدهید؟ تصاویر عالی را با چند فونت جالب برای بنر جفت کنید و فوراً توجه آنها را جلب خواهید کرد. مثال جالب در این زمینه یک تبلیغ عالی از iPhone X است که دارای تصویر محصول، پیامهای فراخوان و معرفی محصول است.
• انتخاب هوشمندانه فونت
هنگام طراحی بنرهای موثر موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید و فونتها از مهمترین آنها هستند. شما در بنر تبلیغاتی خود میخواهید پیامی را به مخاطب خود منتقل کنید فونت پل ارتباطی مخاطب با شماست. انتخاب فونتی خوانا با طراحی جالب حروف موثر هستند. برای موفقیت، باید این دو مفهوم را با هم ترکیب کنید و پیامی ایجاد کنید که هم جالب و هم جامع باشد. بسیاری از ایدههای جالب برای بنر وجود دارد. مانند این بنر از فانتا که به زیبای تصویر را با فوت منطبق کرده است.
• استفاده از تصاویر
از تصاویری استفاده کنید که حالی جذاب هستند خارج از انتظار مخاطبان شما نیز باشد و با یک نگاه کوچک آنها را به سمت بنر بکشاند. تصاویر در ظاهر نا مرتبط ولی بسیار مرتبط با محصول مانند چند بنر تبلیغاتی رد بول که مشاهده میکنید.
• تصاویر محصول
یکی دیگر از ایدههای عالی برای یک بنر موثر، استفاده از عکاسی محصول است. در مورد تصاویر استوک صحبت نمیکنیم، بلکه در مورد، تصاویر واقعی و حرفهای صحبت میکنم. برای این کار میتوانید از بنرهای کلروکس الهام بگیرید.
• استفاده از رنگ روشن
رنگهای روشن میتوانند به شما کمک کنند تا برند خود را ارتقا دهید، به خصوص اگر آنها را به درستی انتخاب کنید. این بدان معنی است که آنها نباید آنقدر روشن باشند که مخاطب را آزار دهند، بلکه به اندازه کافی رنگارنگ باشند تا برای مخاطبان شما جذاب باشند. اگر این رنگهای روشن رنگهای برند شما نیز باشند، ممکن است به شما کمک زیادی کند. به عنوان مثال بنرهای Kelloggs' Eggo را در نظر بگیرید. آنها از رنگهای روشن در تبلیغات بنری خود استفاده میکنند، اما این در واقع رنگ برند آنها است. بنابراین، مشتریان آنها بلافاصله بنر را با نام تجاری مرتبط میکنند.
• مخاطب هدف
تبلیغات زمانی در بهترین حالت خود قرار میگیرند که مخاطب هدفشان مشخص باشد. بنابراین، برای مخاطبان گسترده آزاردهنده به نظر نمیرسد، اما در عین حال با مشتریان هدف شما ارتباط بر قرار میکند. به عنوان مثال، این کمپین تبلیغاتی بنری از مایکروسافت را در نظر بگیرید. این بنر ساده، قابل درک و مخاطبا خاصی را هدف قرار داده است. منظورم این است که شما باید حداقل یک برنامه نویس جوان باشید تا پیام آنها را بفهمید. این چیزی است که آن را به یک پیام عالی تبدیل میکند. این پیام به همه منتقل نمیشود، بلکه فقط برای افرادی که پیام را میفهمند و ممکن است برایشان جالب باشد درک میشود.
• ترکیبی از همه چیز
حداقل تا زمانی که بدانید چه کاری انجام میدهید، هیچ محدودیتی در طراحی بنر تبلیغاتی بینقص شما وجود ندارد. شما میتوانید چندین عنصر را ترکیب کنید و همچنان یک بنر تبلیغاتی موثر ایجاد کنید. چگونه؟ خوب، بیایید نگاهی به هیلتون بیندازیم. هیلتون شبکهای از هتلها هستند که در بین مسافران تجاری به خوبی شناخته شدهاند.
بیایید با نگاه کردن به بنرهای به این سوال پاسخ دهیم. هر دوی این بنرها ترکیبی از همه چیزهایی هستند که تاکنون در مورد آنها صحبت کردهایم: انتخاب خوب فونتها، پس زمینه عالی و البته تصاویر محصول که قرار است مخاطب را متقاعد کند که پول خود را برای خدمات آنها خرج کند. علاوه بر این، پیام از طریق انتخاب منحصر به فرد فونتها ارائه میشود که آنها را برای مشتریان و طرفداران برند جذابتر میکند.
استفاده از ترکیب فونتها
قبلاً در مورد فونتهای انتخابی شما برای یک بنر تبلیغاتی عالی، نوع انتخاب، رنگهایی که بهترین عملکرد را دارند و غیره صحبت کردهایم. پیام شما به کمک فونتها بلافاصله باید قابل مشاهده و برجسته باشد. بهترین مثال برای این موضوع Kinder Joy است. این کمپانی به خوبی توانسته است با ارائه یک طرح ساده و بازی با فونتهای مختلف را بااندازههای مختلف ترکیب کنند که از نظر زیباییشناختی مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد.
• سادگی در طرح
گاهی اوقات، سادهترین طرحها میتوانند مؤثرترین طرحها باشند، بهخصوص زمانی که میخواهید پیامی شما در سریعترین زمان ممکن و به صوت مستقیم به مخاطب منتقل شود. مثال بارز این نوع بنرهای تبلیغاتی بنر کمپانی Join.me است. در تمام بنرهای این کمپانی یک پس زمینه ساده و تک رنگ با فونت مناسب و حداقل یک رنگ از لوگو این کمپانی را مشاهده میکنید.
• بیان کاربرد محصول
هیچ گواهی تاییدی بهتر از خود محصول وجود ندارد. در حالی که گاهی اوقات، به خصوص زمانی که نرم افزار میفروشید، نمیتوانید خود محصول را روی یک بنر نشان دهید، میتوانید از خلاقیت خود برای نشان دادن محصولات خود به مشتریان خود استفاده کنید. این جایی است که بنرهای Adobe در بهترین حالت ممکن این امر را به نمایش میگذارند. آنها نه تنها از نظر طراحی زیبا هستند، بلکه موثر نیز هستند، زیرا بر تبلیغ هدف را تمرکز دارند نه وسیله.
حرف آخر
بنرهای تبلیغاتی یکی از بهترین راهها برای جلب توجه بیشتر مخاطبان به برند شما و در نتیجه جذب طرفداران یا مشتریان بیشتر است. با این حال، اگر میخواهید بنر شما مورد توجه قرار گیرد، باید خلاقیت خود را به کار ببندید و ایدههای ناب و نفس گیر را در ذهن خود مطرح کنید تا شما را از دیگران متمایز کند. امیدوارم مثالهای بالا به شما کمک کند تا الهام بخش خود باشید و ایدههای خلاقانه خود را پیدا کنید و در پایان به شما کمک کند تا دقیقاً بنرهایی را ایجاد کنید که باعث موفقیت شما میشود.
نظر شما درباره ایده طراحی بنر تبلیغاتی و بهترین ایده اجر شده در بنر چیست؟