شما به عنوان یک طراح و گرافیست حرفه ای برای طراحی کارت های مختلف مانند کاتالوگ، بروشور و غیره باید به خوبی با ابزارهای کار یک گرافیست آشنا باشید. فونت ها یکی از مهم ترین ابزارها برای طراحی محسوب می شوند. یک طراح ماهر و حرفه ای باید بتواند برای کار و پروژه خود یک فونت مناسب و ایده آل انتخاب کند. این کار موجب می شود تا علاوه بر این که طرح مورد نظر زیبا می شود، تاثیر گذاری آن نیز افزایش می یابد.
در گذشته طراحان تعداد خاصی فونت را می توانستند به کار ببرند و آن ها برای انتخاب فونت انگلیسی با محدودیت رو به رو بودند. اما امروزه برای راحتی کار طراحان و گرافیست ها، فونت های زیبایی معرفی شده تا آن ها بتوانند طرح های خلاقانه زیبایی ایجاد کنند. ما در این مقاله قصد داریم شما را با فونت انگلیسی زیبا و مناسب برای طراحان آشنا کنیم.
با شناخت انواع فونت انگلیسی شما می توانید برای طراحی های خود فونت انگلیسی مناسب را انتخاب کنید و یک طرح زیبا و جذاب را به وجود آورید. به طور کلی فونت های انگلیسی در 4 دسته مختلف دسته بندی می شود. این 4 نوع فونت عبارت اند از:
Serif قدیمی ترین نوع فونت انگلیسی است. در گذشته برای نوشتن کتاب های چاپی قدیمی از این نوع فونت استفاده می کردند. از نظر بینندگان این نوع فونت دارای دست و پا بوده و از روشی است که می توان این فونت را تشخیص داد.
این نوع فونت انگلیسی نیز شبیه به نمونه قبلی بوده با این تفاوت که گفته می شود فاقد پا است. این فونت ها دارای ظاهر زیبا و مرتبی بوده و برای طراحی عناوین، لوگو و تیترها گزینه مناسبی است.
یکی دیگر از انواع فونت های انگلیسی، فونت Script است. این نوع فونت حالت دست نویس داشته و مانند نوشته های حالت دار است. در صورتی که می خواهید نوشته شما حالت دست نویس باشد این نوع فونت گزینه مناسبی برای شما است. از این فونت معمولا برای نوشته های کارت عروسی ها و کارت دعوت ها، کارهای تبلیغاتی فانتزی و کودکانه و پروژه های تحریری استفاده می شود.
در نهایت دسته آخر از فونت های انگلیسی، فونت های Display/Decorative هستند که این نوع فونت را اصلا نمی توانید برای نوشته های طولانی استفاده کنید. این فونت را برای درج کردن عنوان پوسترها، بروشورها، کاتالوگ ها و غیره می توانید به کار ببرید. به طور کلی این فونت ظاهری خاص و جذاب دارد.
همان طور که متوجه شدید برای انتخاب فونت انگلیسی زیبا و مناسب شما گزینه های متعددی را پیش رو دارید. ما در این بخش قصد داریم شما را با پرکاربردترین و مناسب ترین فونت های انگلیسی برای طراحان و گرافیست ها آشنا کنیم.
دسته اول فونت Helvetica است که آن را به عنوان محبوب ترین فونت می شناسند. حتی افرادی که در زمینه طراحی تجربه و مهارتی ندارند نیز ممکن است با این فونت آشنا باشند. در خصوص فونت Helvetica باید بگوییم که استفاده مکرر و بی شمار از آن نه تنها موجب تکراری شدن آن نشده، بلکه موجب شده تا مخاطبان به آن بیشتر از سایر فونت ها توجه کنند.
اگر شما می خواهید برای طراحی خود متنی داشته باشید که به خوبی قابل دید بوده و بتواند مخاطب را جذب کند، فونت Helvetica می توان انتخاب مناسبی باشد. این فونت بولد نوشته ها را کاملا واضح و خوانا نشان می دهد.
نوع دیگری از فونت انگلیسی، فونت Gotham Bundle بوده که یک خانواده است و 5 فونت مختلف را در برمی گیرد. این گروه دارای فونت نازک، متوسط و ضخیم بوده و به طراح این امکان را داده تا بتواند بر اساس نیاز خود مناسب ترین گزینه را انتخاب کند. نوشته ها با این فونت کاملا واضح و خوانا هستند و در یک نگاه به راحتی قابل تشخیص می باشند. بنابراین این گزینه می تواند یک فونت انگلیسی مناسب برای طراحان باشد.
فونت یکی از محبوب ترین فونت های مدرن محسوب شده و زیبایی، سادگی، خوانایی و شیک بودن آن موجب شده تا این فونت به یک فونت محبوب و پرکاربرد تبدیل شود. فونت Futura را می توان برای نوشته های طولانی نظیر کتاب ها و مقالات استفاده کرد. برای طراحی این فونت از اشکال هندسی متفاوتی استفاده شده و حروف این فونت کاملا واضح هستند. نوشته های فونت Futura چشم را خسته نکرده و موجب حواس پرتی طراح از طرح اصلی نخواهد شد. این فونت از دسته فونت هایی است که ظاهر زیبا و جذابی دارند.
اگر شما هم به دنبال یک فونت خاص، زیبا و کلاسیک هستند، به شما فونت Didot را پیشنهاد می کنیم. طراحی این فونت بسیار شیک و ظریف بوده و برای آن زیر مجموعه هایی انتخاب شده تا طراح بتواند فونت های خود را به صورت نازک، متوسط و ضخیم انتخاب کند. در واقع طراح برای استفاده از این فونت محدودیتی نداشته و می تواند نوشته خود برا بر حسب نیاز به صورت ضخیم یا نازک بنویسد. این یکی از دلایل محبوبیت فونت Didot محسوب می شود.
فونت Didot یک فونت فرانسوی کلاسیک به شمار رفته که ظرافت خاص هندسی دارد. استفاده از این فونت موجب می شود تا شما برای طراحی بعدی خود نیز آن را به کار ببرید و طراح های زیبا و جذابی را خلق کنید.
فونت گراموند یک فونت انگلیسی مناسب برای طراحی بروشور، وبلاگ های مد و مجله است. بنابراین اگر شما هم در این حوزه فعالیت می کنید و به دنبال یک طراحی شیک هستید این فونت برای شما انتخابی عالی است. همچنین برای نوشتن متن های طولانی که می خواهید جذابیت داشته و کمی هم کلاسیک باشد، در واقع شبیه به قرون وسطی باشد، فونت گراموند را به شما پیشنهاد می کنیم.
اگر می خواهید نوشته ای خوانا با شکل نرم داشته باشید و بتوانید مخاطب را جذب کنید، می توانید از فونت Code استفاده نمایید. این فونت با طراحی خاص خود به صورت نازک و ضخیم در اختیار کاربران قرار گرفته است. بنابراین برای استفاده از این فونت محدودیتی ندارید و می توانید نوشته های خود را به شکل نازک یا ضخیم طراحی کنید.
اگر به دنبال فونت انگلیسی زیبا با ظاهری شیک و مدرن هستید، به شما فونت Casanova را پیشنهاد می کنیم. از این فونت برای طراحی تبلیغات برندهای خاص لباس یا برندهای لوازم آرایشی استفاده می کنند. دلیل استفاده از آن این است که فونت Casanova ظاهری جذاب دارد و می تواند مخاطب را جذب کند. بنابراین برای تبلیغات برندهای خاص بهترین گزینه است.
این فونت دارای شکل ظاهری خاصی بوده به همین دلیل برای نوشته های معمولی و نوشته هایی که طولانی هستند، گزینه مناسبی نیست. فونت Bioweapon به صورت مدرن طراحی شده و می تواند برای عنوان های تبلیغاتی مانند عنوان بروشور مورد استفاده قرار گیرد.
فونت Dujitsu ظاهری شبیه به نوشته های ژاپنی دارد و در واقع آن را از نوشته های ژاپنی گرفته اند. این فونت انگلیسی فانتزی و زیبا را می توان برای طراحی های چاپ بر روی لباس به کار برد. همچنین این فونت گزینه مناسبی برای طراحی بنرها و پوستر بوده و حتی برای چاپ سابلیمیشن نیز گزینه مناسبی است.
فونت PINYON SCRIPT برای طراحانی مناسب است که به دنبال یک فونت رمانتیک و بسیار زیبا می گردند. این فونت را برای نوشتن عنوان اسم های طولانی به کار می برند و شبیه به فونت نستعلیق فارسی دارای ظاهری خاص است. در این فونت لبه های حروف کاملا نرم و گرد بوده و احساس راحتی را به خواننده منتقل می کند.
از دیگر فونت های انگلیسی پر کاربرد و مناسب برای طراحان می توان به فونت AMAX اشاره کرد. این فونت را معمولا برای نمایش طراحی های مربوط به تکنولوژی و زمان آینده به کار می برند. همچنین این فونت گزینه مناسبی برای طراحی های لوگو است و ظاهری شیک و خاص را به نوشته ها می دهد.
زمانی که شما با فردی به گفتگو می پردازید، برای ارتباط برقرار کردن با او از حرکات بدن استفاده می کنید تا بتوانید به خوبی منظور خود را به او بفهمانید. نوشته ها نیز به همین صورت بوده و با استفاده از فونت خود می توانند آن حس را القا کنند. این فونت ها باید به گونه ای باشند تا به نوشته ها جلوه زیبایی ببخشند و بتوانند به خوبی پیام مورد نظر فرد را به خواننده منتقل کنند.
شاید برخی ها به این موضوع توجه زیادی ندارند و تصور می کنند که بین موضوع نوشته آن ها و فونت هیچ ارتباطی وجود دارد. این تصور کاملا اشتباه است و گاهی نیاز است تا شما بر اساس نوشته های خود فونت انگلیسی مناسبی را انتخاب کنید. برای مثال اگر نوشته ما در مورد شیشه است، بهترین گزینه برای انتخاب فونت، گزینه ای است که دارای لبه های شکننده باشد.
این که بخواهیم در این مقاله عنوان کنیم که فونت انگلیسی مناسب برای گرافیست ها این فونت است، موضوعی اشتباه بوده و امکان پذیر نیست. دلیل این امر این است که شما به عنوان یک طراح و گرافیست با توجه به پروژه و سفارشی که دارید فونت انگلیسی فانتزی و زیبایی را انتخاب کنید. در واقع باید بین فونت و نوشته های شما هماهنگی وجود داشته باشد. یک طراح حرفه ای باید بتواند با انتخاب فونت مناسب و صحیح توجه مخاطبان را جذب نماید.
برای استفاده از فونت های مختلف در طراحی های گرافیک نکات مهمی وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید. ما در ادامه برخی از این نکات را بررسی می کنیم.
یکی از رایج ترین اشتباهاتی که طراحان انجام می دهند این است که در طراحی های خود تنها از یک بلوک متنی بزرگ برای نوشته های خود بهره می برند. این روش کاملا غلط است و دلیل آن هم کاملا واضح است؛ نوشته های شما همه ویژگی یکسانی دارند. در واقع این نوشته ها نمی توانند هیچ جذابی داشته و مخاطب را جذب کنند.
به همین علت شما باید متن خود را به بلوک های کوچک تر دسته بندی کرده و برای هر یک از آن ها یک استایل خاص را انتخاب نمایید. این که هر بخشی یک فونت خاص و مناسب داشته باشد موجب می شود تا نوشته های شما جذاب و چشم نواز باشند.
ترازبندی یک موضوع حیاتی و مهم است و تنها در خصوص فونت انگلیسی نیست. ترازبندی متن یکی از مهم ترین موضوعات است که برخی از افراد نسبت به آن بی تفاوت هستند. ان ها ترجیح می دهند تا تمام متن خود را به یک شکل ترازبندی کنند. به عنوان مثال شما بخشی از بلوک های متنی خود را از سمت راست تراز کرده اید و دیگر بلوک ها را نیز به دنبال آن به سمت راست تراز می نمایید.
این یکپارچگی بین بلوک های موجب شده تا طرح گرافیکی شما ظاهری مجذوب کننده ای نداشته باشد و مخاطبان با دیدن آن احساس خستگی داشته باشند.
در صورتی که شما به یک فونت خاص علاقه زیادی دارید، اما استفاده از آن در نوشته موجب ناخوانا شدن آن می شود، نباید آن فونت را به کار ببرید. این که بخواهید با یک فونت نامناسب شکل و ظاهری نامناسبی به متن خود بدهید موجب می شود تا بینندگان نتوانند به خوبی متن را بخوانند.
همان طور که اشاره کردیم برای انتخاب فونت بهتر است فونتی را انتخاب کنید که با موضوع نوشته های شما هماهنگی داشته باشد. برای مثال اگر طراحی شما لوگوی متنی برای یک برند است، سعی کنید به سراغ فونت هایی بروید که با آن کسب و کار هماهنگی داشته باشند.
همان طور که متوجه شدید فونت انگیسی در انواع مختلفی وجود دارد. بنابراین طراحان و گرافیست ها برای انتخاب فونت انگلیسی مناسب با محدودیت رو به رو نیستند. انتخاب فونت انگلیسی مناسب و زیبا به شما کمک می کند تا بتوانید یک طراحی خلاقانه داشته باشید و مخاطبان را جذب کنید.
نظر شما درباره فونت انگلیسی مناسب برای طراحان و گرافیستها چیست؟