موثرترین و بهترین رنگ برای بنر تبلیغاتی
مقالات

موثرترین و بهترین رنگ برای بنر تبلیغاتی

1400/12/25
5042 مشاهده

موثرترین و بهترین رنگ برای بنر تبلیغاتی

یک سلاح قدرتمند در صنعت چاپ و تبلیغات رنگ‌ها هستند انتخاب بهترین رنگ برای بنر تبلیغاتی می‌تواند شما را چند گام به جلو در زمینه هدف خود هدایت کند. در مورد تاثیر رنگ‌ها و موثرترین رنگ در بنر تبلیغاتی گفتگوهای بسیاری صورت گرفته است و در صورتی که از رنگ ها به درستی استفاده شود سلاح برنده و تاثیرگذاری خواهد بود و می‌تواند بر رقیبان پیشی گیرد.

اما اگر درست استفاده نشوند حکم نابودی سازمان شما را دارد. اگر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید به کمک مطالبی که گفته می‌شود و به کمک روانشناسی رنگ‌ها می‌توانید موثرترین و بهترین رنگ برای بنر تبلیغاتی خود را انتخاب کنید. همان طور که نمی‌توانیم رنگ را در زندگی و شخصیت خود نادیده بگیرم در مورد سازمان خود و طراحی پروژه‌های تبلیغاتی خود نیز نمی‌توانیم این امر را نادیده بگیریم.

زیرا رنگ‌ها نشان دهند شخصیت سازمان و اهداف ما در سازمان هستند. با اطلاع از روانشناسی رنگ‌ها می‌توانید کاربران خود را به سمت هدفی که می‌خواهید هدایت کنید. اگر به دنبال ایجاد انگیزه در مخاطبین خود هستید باید از رنگ مناسب که القاء کننده هیجان است استفاده کنید. در نتیجه در انتخاب بهترین رنگ برای بنر تبلیغاتی خود دقت لازم را به خرج دهید.

بهترین رنگ برای بنر تبلیغاتی

برای انتخاب موثرترین و بهترین رنگ برای بنر تبلیغاتی خود در ابتدا باید هدف خود را در نظر بگیرد و بعد رنگ موثر را انتخاب کنید. برای یک بنر مناسبتی رنگی که انتخاب می‌کنید متفاوت با یک بنر معرفی خدمات است. در زیر به بررسی موثرترین رنگ بنر تبلیغاتی می‌پردازیم.

رنگ مناسب جذب مشتری

همه افرادی که محصول یا خدماتی را ارائه می‌دهند به دنبال جذب مشتری و ساخت هویت و برندینگ سازمان خود هستند و روش‌های جدید برای جذب بیشتر مشتری را جستجو می‌کنند. برای رسید به این هدف باید همه جوانب را در نظر گرفت که یکی از این جوانب و موثرترین آن رنگ است. اگر بنر تبلیغاتی را بدن انسان در نظر بگیرم رنگ قلب تپنده این بدن است و نباید از آن غفلت کرد زیرا سکته و نرسیدن به هدف را در پی دارد. رنگ طرح شما است که باعث می‌شود در بین رقبا بهتر و بیشتر دیده شود. حال به معرفی برخی از رنگ‌های تاثیرگذار در جذب مشتری می‌پردازیم. رنگ‌های که در زیر معرفی می‌شوند بر اساس تجربه سال‌ها کار گرافیکی و روانشناسی رنگ‌ها به دست آمده است. 

• صورتی

• آبی

• زرد

• قرمز

• بنفش

• سبز

• طلایی یا زرد

رنگ مناسب مناسبت‌ها

برای یک بنر تبلیغاتی که با هدف بیان مناسبتی خاص طراحی و چاپ می‌شوند باید رنگ مناسب آن مناسبت را انتخاب کرد. مثلا در بنر تبلیغاتی که به مناسبت تبریک سال نو طراحی می‌شود بهتر است از رنگ سال یا رنگ سبز استفاده کرد و یا برای بنری به مناسبت روز صلح جهانی بهتر است از رنگ سفید استفاده کرد.

روانشناسی رنگ‌ها

در این بخش به بررسی روانشناسی رنگ‌ها می‌پردازیم. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که روانشناسی رنگ چه ارتباطی با تبلیغات و بنر تبلیغاتی دارد. در پاسخ به این سوال باید گفت زمانی می‌توانید بهترین رنگ برای بنر خود را انتخاب کنید که از روانشناسی رنگ‌ها اطلاع داشته باشید و بدانید برای هدف خود کدام رنگ را باید انتخاب کنید. در این بخش برخی از رنگ‌ها و کاربرد آن‌ها از نظر روان‌شناسی را بیان می‌کنیم.

رنگ سفید

رنگ سفید نمادی از صلح، آرامش، شادی، پایداری و کمال است و جز تاثیر گذارترین رنگ‌ها محسوب می‌شود. بسیاری از اوقات این رنگ در ترکیب با یک تم رنگی دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. سفید به دلیل این که نشانه‌ای از اعتماد، امنیت و سادگی است به تنهایی و یا به عنوان رنگ قالب می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. از آن جا که سفید یک رنگ خنثی است به راحتی می‌تواند با رنگ‌های دیگر ترکیب شود و طرحی موثر و تاثیرگذار بسازد. برای این که بتوانید از رنگ سفید در برنامه فتوشاپ استفاده کنید کافی است کد ffffff# را وارد کنید.

رنگ قرمز

رنگ قرمز بیانگر حساسیت، اعتماد به نفس و تحریک است که در بسیاری از طرح‌های گرافیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رنگ به شدت سیستم‌های عصبی را تحریک می‌کند و مخاطبین را مجبور به کنکاش و کنجکاوی می‌کند. امروزه بسیاری از سازمان‌های از رنگ قرمز برای ایجاد هیجان و برانگیختن و جذب مشتری در بنر‌های خود استفاده می کنند. شرکت‌های بزرگی مانند: رد بول، کی اف سی، کنن، لگو، کوکا کولا، نتفیلیکس، نستله و... از این رنگ در لوگو و تبلیغات خود استفاده می‌کنند. برای این که بتوانید از رنگ قرمز در برنامه فتوشاپ استفاده کنید کافی است کد FF2D00# را وارد کنید.

رنگ سبز

رنگ سبز نشانه زایش، رشد، امنیت، ثروت، پیشرفت و آرامش است و با استفاده از این رنگ احساس تازگی و سرزندگی را به مخاطبان خود القا می‌کنیم. بسیاری از برند های معروف دنیا مانند استارباکس، اسپاتیفای، اسپرایت، اندروید، لاگوست و... از رنگ سبز در لوگو خود استفاده کرده‌اند. اما این نکته را نباید فراموش کنید که در استفاده از این رنگ از اعتدال نباید خارج شد. زیرا تحقیقات نشان می‌دهد استفاده بیش از حد از این رنگ در مخاطب احساس تنهایی و افسردگی ایجاد کرده و تاثیر منفی در رسیدن به هدف شما می‌گذارد. برای این که بتوانید از رنگ سبز در برنامه فتوشاپ استفاده کنید کافی است کد 25532c# را وارد کنید.

رنگ آبی

اگر به دنبال جلب اعتماد و پایداری مخاطب خود هستید بهتر است از رنگ آبی استفاده کنید. این رنگ بسیار پرطرفدار است و بسیار در جلب اعتماد مخاطب تاثیر گذار بسیاری از شرکت‌های بزرگ مانند: سامسونگ، تویتتر، دل، فیسبوک، اورال بی، اسکایپ، اچ پی، اینتل و... از این رنگ در لوگو و تبلیغات خود استفاده می‌کنند. این رنگ تپش قبل و سرعت تنفس را کاهش می‌دهد. برای این که بتوانید از رنگ آبی در برنامه فتوشاپ استفاده کنید کافی است کد 2c26a9# را وارد کنید.

این رنگ‌ها تعدادی از رنگ‌های پرکاربرد است که برای شما شرح دادیم که هر کدام از آن‌ها خود طیف وسیعی از رنگ را دارند که دامنه بسیار گسترده‌ای هستند.

جمع‌بندی

در این مطلب در مورد موثرترین رنگ برای بنر تبلیغاتی صحبت کردیم و چگونگی انتخاب موثرترین و بهترین رنگ برای بنرتبلیغاتی را شرح دادیم. برای این که بتوانید بنری موثر و مناسب با هدف خود طراحی کنید می‌توانید با مجتمع چاپ کهن تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید.

 

نظر شما درباره موثرترین و بهترین رنگ برای بنر تبلیغاتی چیست؟