کسبوکارهای کوچکی که به دنبال رشد سریع مشتریان و افزایش درآمد خود هستند، باید در تبلیغات سرمایهگذاری کنند تا از برند جامعه از برند آنها در بین کسب و کارهای بزرگتر آگاهی پیدا کنند، و کسب و کارهای بزرگ برای ماندگاری در ذهن مخاطب نیاز به تبلیغات دارند. روشهای تبلیغاتی مختلفی وجود دارد که کسب و کار کوچک و بزرگ شما میتواند از آنها استفاده کند. میتوانید روی پلتفرمهای تبلیغات دیجیتال، از جمله فیسبوک، توییتر، لینکدین، یوتیوب و گوگل ادوردز تمرکز کنید. یا میتوانید رسانههای تبلیغاتی سنتیتری از جمله روزنامه، رادیو و تلویزیون محلی را انتخاب کنید و یا از هدایای تبلیغاتی برای برند سازی استفاده کنید که سرمایه گذاری استراتژیک در تبلیغات برای کسب و کار شما می تواند منجر به بازگشت سرمایه بالا شود و کسب و کار جدید ارزشمندی را برای شرکت شما به ارمغان بیاورد. در ادامه انواع تبلیغات را شرح میدهیم.
تبلیغات جزئی از استراتژی بازاریابی یک شرکت است. شرکتها از تبلیغات برای به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد محصولات یا خدمات خود از طریق رسانههای مختلف استفاده میکنند. چشم انداز تبلیغات با تکنولوژی تغییر کرده است، به طوری که تبلیغات چاپی و پخش به عنوان قالب سنتی و تبلیغات دیجیتال به عنوان یک گزینه مدرنتر به شمار میرود. با استفاده از فناوری، شرکتها راههای جدیدی برای هدفگیری مصرفکنندگان و ردیابی اثربخشی کمپینهای تبلیغاتی خود به دست میآورند.
شرکتها و سازمانها میتوانند از تبلیغات مختلف برای دستیابی به مشتریان بیشتر و دیگر اهداف خود یا اطلاع رسانی به مردم استفاده کنند. در اینجا 10 نوع از تبلیغات و نمونههایی از آنها را بررسی میکنیم:
تبلیغات چاپی، به تبلیغاتی اطلاق میشود که اغلب در روزنامهها و مجلات دیده میشود. با این حال، این دسته همچنین شامل سایر مواد چاپی مانند بروشورها، کاتالوگها، بنرها، رول آپ و پاپ آپهای نمایشگاهی نیز میشود. برای مخاطب هدفمندتر، شرکتها ممکن است به دنبال فرصتهای تبلیغاتی در مجلات باشند. مجلات تخصصی میتوانند به یک شرکت کمک کنند تا به گروه یا نوع خاصی از افراد دسترسی پیدا کند. به عنوان مثال، شرکتی که تجهیزات ورزشی میفروشد، برای علاقهمندان به ورزش، تبلیغاتی را در مجلات قرار میدهد، زیرا آنها میدانند که مخاطبان احتمالاً از محصول آنها استقبال میکنند.
پست مستقیم نوعی تبلیغات چاپی است که تبلیغات را از طریق پست برای مشتریان ارسال میکنند. به عنوان مثال میتوان به بروشورها، کاتالوگ ها، خبرنامهها و بنرها اشاره کرد. این رویکرد شرکتها را قادر میسازد تا بازار هدفمندتری را نسبت به سایر قالبهای تبلیغات چاپی شناسایی کنند، زیرا تبلیغات را از طریق یک لیست پستی مستقیم توزیع میکنند. به عنوان مثال، شخصی که یک آرایشگاه باز میکند، میتواند یک بروشور طراحی و چاپ کند، که روز و ساعت افتتاحیه را اعلام میکند. سپس میتوانند آن بروشور را برای لیستی از ساکنان واقع در متری سالن بفرستند. برای جذب مشتریان جدید، مالک میتواند یک کوپن تخفیف نیز همراه با بروشور پست کنند.
تبلیغات تلویزیونی نوعی تبلیغات پخشی است که در آن شرکتها محصولات یا خدمات خود را از طریق تبلیغات تلویزیونی ۲۰، ۳۰ یا ۶۰ ثانیهای تبلیغ میکنند. این نوع تبلیغات ممکن است پرهزینه باشد اما شرکتها را قادر میسازد تا تبلیغات خود را به طور منظم تکرار کنند. هزینههای پخش تبلیغات تلویزیونی به دلیل عوامل زیر میتواند متفاوت باشد:
• طول مدت زمان تبلیغ
• زمان تاریخ و ساعت پخش (مثلا هزینه تبلیغ بین دو نمیه بازی فوتبال بسیار پرهزینهتر از زمان دیگر است)
• گستره جغرافیایی
• تعداد شبکه ها
به عنوان مثال، پخش یک آگهی تبلیغاتی در طول یک رویداد پرتماشاگر مانند فینال لیگ قهرمانان اروپا بسیار پرهزینهتر است. در حالی که مصرف کنندگان اکنون این توانایی را دارند که از تبلیغات در تلویزیون خود صرف نظر کنند، اما همچنان به عنوان یک روش موثر برای دستیابی به مخاطبان زیادی عمل میکند. تکرار تبلیغات به ایجاد شناخت و آگاهی از برند کمک کرده و حتی اگر مصرف کنندگان تبلیغات را تماشا نمیکنند، ممکن است همچنان به آنها گوش دهند.
رادیو شکل دیگری از تبلیغات پخش است که تبلیغات را در زمان استراحت برنامه پخش میکند. مشتریان میتوانند در حین انجام سایر فعالیتها، مانند رانندگی یا انجام کارهای خانه، تبلیغات رادیویی را بشنوند. مانند تلویزیون، رادیو نیز امکان تکرار تبلیغات را فراهم میکند، که میتواند به شناخت برند شما نزد مصرف کننده کمک کند. شرکتها میتوانند تحقیق کنند که چه ایستگاههای رادیویی در بین مشتریان هدف خود محبوب هستند. آنها همچنین میتوانند یاد بگیرند که این مشتریان در چه ساعاتی از روز بیشتر به رادیو گوش میدهند. به عنوان مثال، آنها ممکن است سعی کنند در یک بازه زمانی صبح، زمانی که میدانند بسیاری از مشتریان خود با ماشین به محل کار خود خواهند رفت، تبلیغ کنند.
در تبلیغات پادکست، شرکتها میتوانند از پادکستها حمایت کنند یا تبلیغاتی برای محصولات یا خدمات خود در طول یک پادکست پخش کنند. به طور معمول، پادکستها تبلیغات را در ابتدا، وسط و انتهای قسمت پخش میکنند. مشابه تبلیغات رادیویی، شرکتها میتوانند تحقیق کنند که کدام پادکستها در بین مخاطبان هدفشان محبوبتر هستند. برخی از میزبانان پادکست از روی اسکریپت ارائه شده توسط شرکت میخوانند یا متن خود را ایجاد میکنند، که میتواند راهی سرگرم کننده برای شنوندگان و برای مصرف محتوای تبلیغاتی باشد. اغلب، شرکتها کد تخفیفی را در اختیار شنوندگان پادکست قرار میدهند. علاوه بر جذب مشتریان جدید، این کد میتواند به شرکتها کمک کند تا میزان عملکرد این استراتژی تبلیغاتی را براساس استفاده از آن ارزیابی کنند.
تبلیغات موبایلی از طریق هر دستگاه تلفن همراه با اتصال به اینترنت، مانند تلفن همراه یا تبلت، به دست مصرف کنندگان میرسد. این تبلیغات ممکن است از طریق رسانههای اجتماعی، در صفحات وب یا داخل برنامهها برای مصرف کنندگان ظاهر شوند. به عنوان مثال، مشتری در حال انجام یک بازی موبایلی است ممکن تبلیغات بازیهای مشابه را در بین دورهای گیم پلی دریافت کند. مزیت این است که این تبلیغات بدون توجه به جایی که مصرف کنندگان هستند میتوانند به دست مصرف کنندگان برسند. اگر افراد تنظیمات مکان را فعال کنند، شرکتها حتی ممکن است بتوانند آنها را از طریق موقعیت جغرافیایی هدف قرار دهند.
روش دیگری که شرکتها تبلیغات موبایلی از آن استفاده میکنند، ترکیب آن با تبلیغات چاپی با استفاده از کدهای QR است. وقتی مصرف کنندگان یک کد QR را در مجله میبینند، میتوانند آن را با استفاده از دستگاه تلفن همراه خود اسکن کنند. سپس میتواند آنها را به وبسایت برند ببرد یا کوپنی به آنها ارائه دهد.
شرکتها از تبلیغات رسانههای اجتماعی برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود در پلتفرمهای مختلف استفاده میکنند. تبلیغات رسانههای اجتماعی مانند سایر تبلیغات دیجیتال، شرکتها را قادر میسازد تا مخاطبان خاصی را هدف قرار دهند. آنها ممکن است بر اساس موقعیت جغرافیایی، گروه سنی یا عادات خرید بر روی دستیابی به مشتریان تمرکز کنند. آنها میتوانند برای تبلیغ، تبلیغات خود برای پلتفرمها هزینه کنند یا میتوانند از روشهای دیگری استفاده کنند.
به عنوان مثال، یک کسب و کار کوچک میتواند از تبلیغات ارگانیک در رسانههای اجتماعی با درخواست از دنبال کنندگان خود برای لایک کردن و اشتراک گذاری مجدد یکی از پستهای خود استفاده کند. سپس ممکن است به طور تصادفی یک شرکت کننده را برای دریافت تخفیف یا هدیه انتخاب کنند. کسبوکارهای امروزی همچنین از اینفلوئنسرهای آنلاین، وبلاگنویسان یا افراد مشهور برای ایجاد پستهایی برای تبلیغ برند یا محصولات خود استفاده میکنند. به جای کمپین های تبلیغاتی کامل، این روشها ممکن است به عنوان تکنیکهای مقرون به صرفهتری عمل کنند که کسب و کار را قادر میسازد تا آگاهی از برند خود را گسترش دهد.
جستجوی پولی نوعی از تبلیغات آنلاین است که گاهی اوقات به عنوان تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) شناخته میشود. شرکتهایی که از تبلیغات PPC استفاده میکنند تنها زمانی هزینه پرداخت میکنند که کاربران روی تبلیغ آنها کلیک کنند. آنها روی کلمات کلیدی خاصی که معمولاً مربوط به کسب و کارشان است، همراه با قرار دادن آگهی خود در موتور جستجو پیشنهاد میدهند. برای مثال، شرکتی که دوچرخههای تاشو میفروشد، کلمه کلیدی «دوچرخههای تاشو» را در پیشنهاد خود گنجانده است. هنگامی که کاربران آن عبارت را جستجو میکنند، محصولات شرکت به عنوان یک تبلیغ در نتایج جستجو ظاهر می شوند و معمولاً در بالای صفحه.
تبلیغات در فضای باز به تبلیغاتی اطلاق میشود که مصرف کنندگان در خارج از خانه خود میبینند. در نتیجه گاهی اوقات به این نوع تبلیغات، تبلیغات خارج از منزل نیز گفته میشود. به عنوان مثال میتوان به بیلبوردها و تبلیغاتی که در مکانهای عمومی یا وسایل نقلیه حملونقل دیده میشوند، مانند کنارههای اتوبوس یا داخل واگنهای مترو، اشاره کرد.
هدف تبلیغات در فضای باز جلب توجه جمعیت زیادی است. معمولاً این تبلیغات به کسب و کارها کمک میکند تا آگاهی از برند خود را در یک مکان جغرافیایی ایجاد کنند. فضای اختصاص داده شده به تبلیغات در فضای باز ممکن است محدود بوده و همچنین مدت زمانی که مصرف کننده برای مشاهده تبلیغات صرف میکند، ممکن است محدود باشد. به طور معمول، در این تبلیغات از تصاویر پررنگ و کلمات کمتری استفاده میکنند تا محتوا به راحتی قابل درک باشد.
تبلیغات چریکی به روشهای کمتر متعارفی اشاره دارد که عموماً کم هزینه هستند و از تکنیکهای خلاقانه برای جلب توجه استفاده میکنند. یک استراتژی رایج در این دسته تبلیغات، محیطی است که در آن یک شرکت تبلیغات را در مکانهای عمومی اما با استفاده از روشی غیر متعارف قرار میدهد. به عنوان مثال، یک شرکت به جای تبلیغات در ایستگاه اتوبوس، ممکن است یک نقاشی دیواری در پیاده رو نقاشی کند که خدمات خود را تبلیغ میکند.
این نوع تبلیغات گاهی اوقات باعث تعامل یا مشارکت عمومی میشود. به عنوان مثال، تبلیغات ممکن است افراد را تشویق کند که با تبلیغ عکس بگیرند و آن را با استفاده از یک هشتگ در شبکههای اجتماعی منتشر کنند. به همین دلیل است که شرکتهایی که از تبلیغات چریکی استفاده میکنند، تبلیغات چشمگیر را هدف قرار میدهند – برای ترغیب مصرفکنندگان به تعامل با محتوای آنها. تبلیغات از طریق دهان به دهان میتواند به عنوان راهی موثر و کم هزینه برای شرکتها برای ایجاد آگاهی از برند باشد.
سخن آخر
آنچه که بیان کردیم روشهای مختلف تبلیغات برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ است. در میان انواع تبلیغات هنوز هم تبلیغات چاپی مخاطبان بیشتری دارد و افراد بیشتری را به سمت خود میکشاند. برای انجام هر گونه امور تبلیغات چاپی میتوانید با مجتمع چاپ کهن تماس بگیرید.
نظر شما درباره 10 نوع از انواع تبلیغات برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ چیست؟